Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Algorytmy Wzorce UML » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
  Algorytmy
  Deep Learning Uczenie maszynowe
  Inżynieria oprogramowania
  Scrum
  Sztuczna inteligencja
  Techniki programowania
  Wyrażenia regularne
  Wzorce projektowe
  Zarządzanie projektami
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 54.90zł
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Tytuł: Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
Autor: Michał Bartyzel
ISBN: 978-83-246-9826-4
Ilość stron: 280
Data wydania: 08/2015
Oprawa: Miękka
Format: 140x208
Wydawnictwo: Helion
Cena: 54.90zł


Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarę wyróżnia się spośród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu - w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani próba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisów rozmów.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Spis treści:

Rozdział 1. Między biznesem a IT (13)
Dla kogo jest ta książka? (14)
Ile zarządzania jest w zarządzaniu wymaganiami? (17)
Klient, który wie, czego chce (19)
Podsumowanie (22)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (23)
Nonszalancja programistów (23)
Podsumowanie (29)

Rozdział 3. Wspólna wizja (31)
Czym jest wizja? (32)
Wizja a zakres systemu (33)
Formułowanie wizji (35)
Nazwa jest ważna (36)
Wizja jest współdzielona albo nie ma jej wcale (39)
Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
Podsumowanie (43)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)
Proces biznesowy, czyli co się dzieje u klienta (47)
Podsumowanie (51)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (53)
Kto prowadzi konwersację? (53)
Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta? (54)
Świadomość słownictwa w trakcie konwersacji (58)
Podsumowanie (61)

Rozdział 6. Odkrywanie potrzeb (63)
Czym jest potrzeba? (64)
Podsumowanie (89)

Rozdział 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)
Podstawowa struktura konwersacji (92)
Konkretyzowanie wymagań (97)
Uogólnianie wymagań (132)
Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
Proponowanie alternatywnych rozwiązań (149)
Podsumowanie (152)

Rozdział 8. Pytania trafiające w samo sedno (153)
Bufor bezużytecznych odpowiedzi (153)
Pytania zamknięte i otwarte (160)
Wyrażanie oczekiwań poprzez zaprzeczenie (162)
Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
Podsumowanie (176)

Rozdział 9. Czy między nami jest chemia? (177)
Mechanika a chemia konwersacji (177)
Parafrazowanie (178)
Technika pozytywnej intencji (184)
Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
Podsumowanie (208)

Rozdział 10. Ustalanie priorytetów wymagań (209)
Pytanie i eliminowanie (210)
Ważność a pilność (215)
Excelowe czary-mary (222)
Podsumowanie (225)

Rozdział 11. Spotkania (227)
Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
Przygotowanie spotkania (231)
Prowadzenie spotkania (241)
Zamykanie spotkania (247)
Formuły spotkań na różne okazje (248)
Podsumowanie (256)

Rozdział 12. Techniki zbierania wymagań w pigułce (257)
Wizja (258)
Odkrywanie potrzeb (259)
Konkretyzowanie (260)
Technika skrzynki (262)
Ekrany użytkownika (263)
Uogólnianie (263)
Powiększanie przestrzeni możliwych rozwiązań (265)
Proponowanie alternatywnych rozwiązań (265)
Pytania trafiające w samo sedno (266)
Zmiana ram odniesienia (267)
Parafrazowanie (268)
Technika pozytywnej intencji (269)
Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
Komunikacja według modelu NVC (271)
Ustalanie priorytetów za pomocą pytań (272)
Spotkania (274)

Rozdział 13. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (277)

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone”, kupili także:

Układy FPGA w przykładach, Jacek Majewski, Piotr Zbyisński, Wydawnictwo BTC

Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji, Jarosław Żeliński, Wydawnictwo Helion

Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych. Wydanie 2 rozszerzone, Szymon Drejewicz, Wydawnictwo Helion

Metoda Lean Startup Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Eric Ries, Wydawnictwo Helion

UX i analiza ruchu w sieci Praktyczny poradnik, Michael Beasley, Wydawnictwo Helion

Kradnij jak artysta: Dziennik. Notatnik dla kreatywnych kleptomanów, Austin Kleon, Wydawnictwo Sensus

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami