Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Algorytmy Wzorce UML » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
  Algorytmy
  Inżynieria oprogramowania
  Sieci neuronowe
  Techniki programowania
  UML
  Wyrażenia regularne
  Wzorce projektowe
  Zarządzanie projektami
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WKiŁ
Logistyka procesów produkcji

Logistyka procesów produkcji

34.65zł
25.99zł
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 49.00zł 35.77zł
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Tytuł: Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
Autor: Michał Bartyzel
ISBN: 978-83-246-9826-4
Ilość stron: 280
Data wydania: 08/2015
Oprawa: Miękka
Format: 140x208
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00zł 35.77zł


Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarę wyróżnia się spośród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu - w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani próba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisów rozmów.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Spis treści:

Rozdział 1. Między biznesem a IT (13)
Dla kogo jest ta książka? (14)
Ile zarządzania jest w zarządzaniu wymaganiami? (17)
Klient, który wie, czego chce (19)
Podsumowanie (22)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (23)
Nonszalancja programistów (23)
Podsumowanie (29)

Rozdział 3. Wspólna wizja (31)
Czym jest wizja? (32)
Wizja a zakres systemu (33)
Formułowanie wizji (35)
Nazwa jest ważna (36)
Wizja jest współdzielona albo nie ma jej wcale (39)
Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
Podsumowanie (43)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)
Proces biznesowy, czyli co się dzieje u klienta (47)
Podsumowanie (51)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (53)
Kto prowadzi konwersację? (53)
Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta? (54)
Świadomość słownictwa w trakcie konwersacji (58)
Podsumowanie (61)

Rozdział 6. Odkrywanie potrzeb (63)
Czym jest potrzeba? (64)
Podsumowanie (89)

Rozdział 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)
Podstawowa struktura konwersacji (92)
Konkretyzowanie wymagań (97)
Uogólnianie wymagań (132)
Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
Proponowanie alternatywnych rozwiązań (149)
Podsumowanie (152)

Rozdział 8. Pytania trafiające w samo sedno (153)
Bufor bezużytecznych odpowiedzi (153)
Pytania zamknięte i otwarte (160)
Wyrażanie oczekiwań poprzez zaprzeczenie (162)
Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
Podsumowanie (176)

Rozdział 9. Czy między nami jest chemia? (177)
Mechanika a chemia konwersacji (177)
Parafrazowanie (178)
Technika pozytywnej intencji (184)
Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
Podsumowanie (208)

Rozdział 10. Ustalanie priorytetów wymagań (209)
Pytanie i eliminowanie (210)
Ważność a pilność (215)
Excelowe czary-mary (222)
Podsumowanie (225)

Rozdział 11. Spotkania (227)
Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
Przygotowanie spotkania (231)
Prowadzenie spotkania (241)
Zamykanie spotkania (247)
Formuły spotkań na różne okazje (248)
Podsumowanie (256)

Rozdział 12. Techniki zbierania wymagań w pigułce (257)
Wizja (258)
Odkrywanie potrzeb (259)
Konkretyzowanie (260)
Technika skrzynki (262)
Ekrany użytkownika (263)
Uogólnianie (263)
Powiększanie przestrzeni możliwych rozwiązań (265)
Proponowanie alternatywnych rozwiązań (265)
Pytania trafiające w samo sedno (266)
Zmiana ram odniesienia (267)
Parafrazowanie (268)
Technika pozytywnej intencji (269)
Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
Komunikacja według modelu NVC (271)
Ustalanie priorytetów za pomocą pytań (272)
Spotkania (274)

Rozdział 13. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (277)

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
Tytuł książki: "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone"
Autor: Michał Bartyzel
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00zł 35.77zł
Klienci, którzy kupili „Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone”, kupili także:
<b>Kradnij jak artysta: Dziennik. Notatnik dla kreatywnych kleptomanów</b>, <font color="navy">Austin Kleon</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Kradnij jak artysta: Dziennik. Notatnik dla kreatywnych kleptomanów, Austin Kleon, Wydawnictwo Sensus
<b>Lean Customer Development. Twórz produkty, po które klienci będą ustawiać się w kolejkach</b>, <font color="navy">Cindy Alvarez</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Lean Customer Development. Twórz produkty, po które klienci będą ustawiać się w kolejkach, Cindy Alvarez, Wydawnictwo Onepress
<b>Sprint projektowy. Tworzenie produktów cyfrowych</b>, <font color="navy">Richard Banfield, C. Todd Lombardo, Trace Wax</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Sprint projektowy. Tworzenie produktów cyfrowych, Richard Banfield, C. Todd Lombardo, Trace Wax, Wydawnictwo HELION
<b>Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych Wydanie III</b>, <font color="navy">Steve Krug</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych Wydanie III, Steve Krug, Wydawnictwo HELION
<b>Metoda Lean Analytics Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych</b>, <font color="navy">Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Metoda Lean Analytics Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych, Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz, Wydawnictwo Onepress
<b>Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy</b>, <font color="navy">Beverly Rudkin Ingle</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Beverly Rudkin Ingle, Wydawnictwo Onepress
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Informatyczne systemy zarzadzania
SAP Zrozumieć system ERP

SAP Zrozumieć system ERP

69.00zł
51.75zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Solid Edge Komputerowe wspomaganie projektowania Grzegorz Kazimierczak, Bernard Pacula, Adam Budzyński HELION
Zaawansowane modele finansowe z wykorzystaniem Excela i VBA Mary Jackson, Mike Staunton HELION
Chromatografia gazowa Zygfryd Witkiewicz, Jacek Hepter Naukowe PWN
Algorytmy aproksymacyjne Vijay V. Vazarini WNT
Podstawy fizyki Tom 5 Wydanie 2 David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Naukowe PWN
Chemia organiczna Część IV J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Projekt Feniks. Powieść o IT, modelu DevOps i o tym, jak pomóc firmie w odniesieniu sukcesu Gene Kim, Kevin Behr, George Spafford HELION
Podręcznik pentestera. Bezpieczeństwo systemów informatycznych Peter Kim HELION
Pamięć genialna! Poznaj triki i wskazówki mistrza Dominic O'Brien Sensus

wtorek, 19 marzec 2019   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami