Autor: Wojciech Sterna, Bartosz Chodorowski
ISBN: 978-83-89529-49-7
Ilość stron: 414
Data wydania: 12/2011 (dodruk z 2008)
Zawiera CD
Lubisz gry komputerowe? Interesujesz się programowaniem? Znasz dość dobrze język C i chciałbyś tworzyć własne, trójwymiarowe światy? Jeśli na wszystkie te pytania odpowiedziałeś twierdząco – ta książka jest dla Ciebie!
„OpenGL i wprowadzenie do programowania gier” przedstawia zasady posługiwania się biblioteką OpenGL, dzięki której możliwe jest tworzenie trójwymiarowych efektów graficznych.
Jednak aby stworzyć grę, nie wystarczą jedynie umiejętności z zakresu programowania grafiki. Potrzebna jest także znajomość matematyki i fizyki, wiedza jak zaprogramować przestrzenny dźwięk, jak zaimplementować moduł matematyczny, czy jak w przypadku gier sieciowych – zaprogramować wydajną sieć.
Niniejsza książka porusza wszystkie te zagadnienia. Aby stworzyć grę zapierającą dech w piersiach niezbędna jest przede wszystkim umiejętność programowania efektów specjalnych. Dlatego temu zagadnieniu Autorzy poświęcają szczególnie dużo miejsca i uwagi.
Rozpoczęcie przygody z programowaniem gier nie jest zadaniem łatwym. Trzeba dokładnie, od podstaw poznać wszystkie tajniki programowania.
Rozdziały:
1. Wstęp do programownaia gier 13
2. Podstawy WinAPI i szkielet aplikacji OpenGL 21
3. Matematyka 52
4. Fizyka 95
5. Renderowanie w 3D 117
6. Manipulowanie przestrzenią 141
7. Materiały i oświetlenie 166
8. Bitmapy i teksturowanie 183
9. Optymalizacja 208
10. Wbudowane mechanizmy OpenGL 223
11. Modele 3D 257
12. Sposoby wykrywania kolizji 272
13. Przykładowy świat - małe podsumowanie 292
14. Dźwięk przestrzenny - OpenAL 332
15. Sieć 351
16. SDL Simple DirectMedia Layer 385
Dodatki:
A. Konfiguracja SDL 404
B. Rozwiązania zadań z rozdziału 3 407
C. Tablice wartości funkcji trygonometrycznych 413
OpenGL i wprowadzenie do programowania gier --- Pozycja niedostępna.---
|