Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Programowanie gier » OpenGL » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
  Blender
  Grafika komputerowa
  Gry programowanie
  OpenGL
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
OpenGL w praktyce 89.00zł
OpenGL w praktyce

Autor: Janusz Ganczarski

ISBN: 978-83-60233-30-6

Ilość stron: 582

Data wydania: 06/2008

Twarda oprawa

Książka jest praktycznym podręcznikiem programowania grafiki 3D przy użyciu biblioteki OpenGL w wersji 2.1. Do sprawnego posługiwania się biblioteką graficzną niezbędna jest odpowiednia wiedza matematyczna. Dlatego matematyka jest obecna w książce, ale w stopniu ograniczonym do niezbędnych wzorów i równań.

Opisywane zagadnienia są ilustrowane przykładowymi programami w języku C++ – z tego powodu do pełnego wykorzystania zawartych w książce informacji niezbędna jest umiejętność programowania w tym języku.

Książka "OpenGL w praktyce" jest adresowana do studentów kierunków informatycznych wyższych uczelni oraz do wszystkich programistów zajmujących się grafiką komputerową. Ze względu na kompletny opis biblioteki oraz zawarte programy przykładowe, książka może być przydatna programistom stawiającym pierwsze kroki w dziedzinie grafiki komputerowej, jak i zaawansowanym programistom wykorzystującym bibliotekę OpenGL w pracy zawodowej.

Rozdziały:

1. Podstawy   23

2. Pierwszy program   29

3. Definiowanie sceny 3D   35

4. Przekształcenia geometryczne   47

5. Okrawanie i obcinanie   57

6. Elementarne obiekty geometryczne   61

7. Wielokąty   69

8. Kolory i cieniowanie   83

9. Rozszerzenia  89

10. Mapy bitowe   103

11. Mapy pikselowe   113

12. Bufor głębokości   131

13. Światła i materiały   139

14. Listy wyświetlania   159

15. Mieszanie kolorów   167

16. Bufor szablonowy   177

17. Bufor akumulacyjny   191

18. Antyaliasing    199

19. Tekstury   213

20. Przetwarzanie obrazów   275

21. Selekcja obiektów   297

22. Sprzężenia zwrotne    305

23. Tablice wierzchołków   311

24. Mgła   321

25. Systemy cząstek    331

26. Krzywe i powierzchnie Beziera    339

27. NURBS    349

28. Kwadryki    361

29. Testy zasłaniania     369

30. Obiekty buforowe   375

31. Cienie    387

32. Mapowanie wypukłości   413

33. GLSL   429

34. Programy cieniowania    457

35. Optymalizacja    495

Dodatki:

A. Elementy biblioteki GLUT    512

B. Zmienne stanu   532

C. Format pliku TARGA    558

OpenGL w praktyce
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „OpenGL w praktyce”, kupili także:

C++ 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów, Scott Meyers, Wydawnictwo Helion

C++ Struktury danych i algorytmy, Wisnu Anggoro, Wydawnictwo Helion

Tablice geometryczne, Wiesława Regel, Wydawnictwo Bila

Wstęp do programowania sterowników PLC, Robert Sałat, Krzysztof Korpysz, Paweł Obstawski, Wydawnictwo WKiŁ

Komputerowe systemy automatyki przemysłowej, Roman Kwiecień, Wydawnictwo Helion

Wprowadzenie do algorytmów, Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald Rivest, Clifford Stein, Wydawnictwo Naukowe PWN

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami