Autor: Janusz Ganczarski
ISBN: 978-83-60233-30-6
Ilość stron: 582
Data wydania: 06/2008
Twarda oprawa
Książka jest praktycznym podręcznikiem programowania grafiki 3D przy użyciu biblioteki OpenGL w wersji 2.1. Do sprawnego posługiwania się biblioteką graficzną niezbędna jest odpowiednia wiedza matematyczna. Dlatego matematyka jest obecna w książce, ale w stopniu ograniczonym do niezbędnych wzorów i równań.
Opisywane zagadnienia są ilustrowane przykładowymi programami w języku C++ – z tego powodu do pełnego wykorzystania zawartych w książce informacji niezbędna jest umiejętność programowania w tym języku.
Książka "OpenGL w praktyce" jest adresowana do studentów kierunków informatycznych wyższych uczelni oraz do wszystkich programistów zajmujących się grafiką komputerową. Ze względu na kompletny opis biblioteki oraz zawarte programy przykładowe, książka może być przydatna programistom stawiającym pierwsze kroki w dziedzinie grafiki komputerowej, jak i zaawansowanym programistom wykorzystującym bibliotekę OpenGL w pracy zawodowej.
Rozdziały:
1. Podstawy 23
2. Pierwszy program 29
3. Definiowanie sceny 3D 35
4. Przekształcenia geometryczne 47
5. Okrawanie i obcinanie 57
6. Elementarne obiekty geometryczne 61
7. Wielokąty 69
8. Kolory i cieniowanie 83
9. Rozszerzenia 89
10. Mapy bitowe 103
11. Mapy pikselowe 113
12. Bufor głębokości 131
13. Światła i materiały 139
14. Listy wyświetlania 159
15. Mieszanie kolorów 167
16. Bufor szablonowy 177
17. Bufor akumulacyjny 191
18. Antyaliasing 199
19. Tekstury 213
20. Przetwarzanie obrazów 275
21. Selekcja obiektów 297
22. Sprzężenia zwrotne 305
23. Tablice wierzchołków 311
24. Mgła 321
25. Systemy cząstek 331
26. Krzywe i powierzchnie Beziera 339
27. NURBS 349
28. Kwadryki 361
29. Testy zasłaniania 369
30. Obiekty buforowe 375
31. Cienie 387
32. Mapowanie wypukłości 413
33. GLSL 429
34. Programy cieniowania 457
35. Optymalizacja 495
Dodatki:
A. Elementy biblioteki GLUT 512
B. Zmienne stanu 532
C. Format pliku TARGA 558
OpenGL w praktyce --- Pozycja niedostępna.---
|