Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Programowanie gier » OpenGL » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
  Blender
  Grafika komputerowa
  Gry programowanie
  OpenGL
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Difin
Podstawy statystyki dla psychologów z wykorzystaniem pakietu SPSS Podręcznik akademicki Wydanie 2

Podstawy statystyki dla psychologów z wykorzystaniem pakietu SPSS Podręcznik akademicki Wydanie 2

50.00zł
42.50zł
OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D 89.00zł 62.30zł
OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D

Tytuł: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Autor: Janusz Ganczarski
ISBN: 978-83-283-0193-1
Ilość stron: 544
Data wydania: 08/2015
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION
Cena: 89.00zł 62.30zł


OpenGL na scenę.

• Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
• Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
• Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie

Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury.

Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!

• Co to jest OpenGL?
• Historia i perspektywy OpenGL
• Pierwszy program
• Rzutowanie i transformacje
• Cieniowanie i oświetlenie
• Tekstury i antyaliasing
• Zaawansowane przekształcanie geometrii
• Cienie
• Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
• Rozszerzenia
• Macierze i wektory
• Język GLSL

Wykreuj swój świat z OpenGL.

Spis treści:

Rozdział 1. Od autora (7)

Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenGL (11)
Co to jest OpenGL? (11)
Historia OpenGL (13)
Potok renderingu (15)
Kontekst renderingu (16)
Typy danych (18)
Zmienne stanu (18)
Obsługa błędów (20)
OpenGL ES i WebGL (21)
OpenGL NG (21)
Kwestie techniczne (21)

Rozdział 3. Pierwszy program (23)
Obiekty bufora (23)
Wierzchołki i ich atrybuty (26)
Prymitywy geometryczne (30)
Scena 3D i jej przekształcenia (32)
Podstawy GLSL (37)
Shadery wierzchołków (38)
Shadery fragmentów (38)
Obsługa shaderów (40)
Pierwszy program (45)

Rozdział 4. Rzutowanie i transformacje (69)
Zmienne jednorodne w shaderach (69)
Przekształcenia modelu-widoku i rzutowanie (73)
Dodatkowe płaszczyzny obcinania i płaszczyzny usuwania (91)
Selekcja obiektu (97)

Rozdział 5. Cieniowanie i oświetlenie (105)
RGB (105)
Cieniowanie wielokątów (106)
Nazwane bloki jednorodne (113)
Oświetlenie (120)
Model oświetlenia Lamberta (130)
Model oświetlenia Blinna-Phonga (135)
Model oświetlenia Phonga (152)

Rozdział 6. Tekstury (163)
Tablice pikseli (163)
Podstawy teksturowania (168)
Tekstury dwuwymiarowe (184)
Tekstury trójwymiarowe (203)
Tablice tekstur 2D (208)
Tekstury sześcienne (212)
Tekstury skompresowane (216)
Sprajty punktowe (223)
Tekstury buforowe (228)

Rozdział 7. Operacje na fragmentach i przetwarzanie końcowe (231)
Bufory ramki (231)
Rendering pozaekranowy (237)
Rendering do tekstury (241)
Wiele buforów renderingu (246)
Rendering wielowarstwowy (258)
Operacje na fragmentach (266)
Test szablonu (267)
Test głębokości (272)
Mieszanie kolorów (276)
Test zasłaniania (285)

Rozdział 8. Antyaliasing (295)
Wielopróbkowanie (296)
Wielopróbkowanie w obiektach bufora ramki (307)
Nadpróbkowanie (312)

Rozdział 9. Zaawansowane przekształcanie geometrii (313)
Prymitywy rozszerzone i shadery geometrii (313)
Teselacja (318)
Krzywe i powierzchnie parametryczne (341)
Transformacje sprzężone zwrotnie (360)

Rozdział 10. Cienie (369)
Rzutowanie cieni (369)
Bryły cieni (376)
Mapy cieni (390)

Rozdział 11. Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni (415)
Techniki odwzorowania nierówności powierzchni (415)
Odwzorowanie środowiska (431)

Rozdział 12. Rozszerzenia (449)
Podstawowe informacje o rozszerzeniach (449)
Obsługa rozszerzeń API OpenGL (451)
Obsługa rozszerzeń GLSL (456)

Dodatek A Macierze i wektory (463)
Macierze (463)
Wektory (468)

Dodatek B Język GLSL (473)
Podstawy składni (473)
Preprocesor (474)
Zmienne, typy i konwersje (478)
Operatory i wyrażenia (493)
Kwalifikatory (496)
Instrukcje i struktura programu (515)
Wbudowane zmienne (520)
Wbudowane funkcje (523)

OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Tytuł książki: "OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D"
Autor: Janusz Ganczarski
Wydawnictwo: HELION
Cena: 89.00zł 62.30zł
Klienci, którzy kupili „OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D”, kupili także:
<b>Aspekty elektromagnetyczne i matematyczne teleinformatyki</b>, <font color="navy">Liliana Byczkowska-Lipińska</font>, <font color="green"> Wydawnictwo EXIT</font>
Aspekty elektromagnetyczne i matematyczne teleinformatyki, Liliana Byczkowska-Lipińska, Wydawnictwo EXIT
<b>PHP i HTML Tworzenie dynamicznych stron WWW</b>, <font color="navy">Jacek Ross</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
PHP i HTML Tworzenie dynamicznych stron WWW, Jacek Ross, Wydawnictwo HELION
<b>Język C++ Standard ISO w praktyce</b>, <font color="navy">Wiesław Porębski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Język C++ Standard ISO w praktyce, Wiesław Porębski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>LATEX wiersz po wierszu</b>, <font color="navy">Antoni Diller</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
LATEX wiersz po wierszu, Antoni Diller, Wydawnictwo HELION
<b>Wzorce projektowe Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku</b>, <font color="navy">Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Wzorce projektowe Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John M. Vlissides, Wydawnictwo HELION
<b>PHP5 tworzenie stron WWW ćwiczenia praktyczne wydanie III</b>, <font color="navy">Andrzej Kierzkowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
PHP5 tworzenie stron WWW ćwiczenia praktyczne wydanie III, Andrzej Kierzkowski, Wydawnictwo HELION
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Fizyka
Podstawy fizyki Tom 3 Wydanie 2

Podstawy fizyki Tom 3 Wydanie 2

59.00zł
43.07zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Zadania z mechaniki ogólnej Część 2 Kinematyka Wydanie VI Jan Misiak Naukowe PWN
Linux dla programistów i użytkowników Graham Glass, King Ables HELION
Serwer SQL 2008 Usługi biznesowe Analiza i eksploracja danych Danuta Mendrala, Marcin Szeliga HELION
AVR Układy peryferyjne Tomasz Francuz HELION
Ubuntu Serwer Oficjalny podręcznik Wydanie II Kyle Rankin, Benjamin Mako Hill HELION
Zaawansowane modele finansowe z wykorzystaniem Excela i VBA Mary Jackson, Mike Staunton HELION
100 sposobów na tworzenie robotów sieciowych Kevin Hemenway, Tara Calishain HELION
Po prostu Unix Deborah S. Ray, Eric J. Ray HELION
Informatyka Europejczyka Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) Jarosław Skłodowski HELION

środa, 22 listopad 2017   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami