Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Programowanie gier » OpenGL » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
  Blender
  Grafika komputerowa
  Gry programowanie
  OpenGL
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Wolters Kluwer
Firma 2.0 Sukces dzięki nowym narzędziom internetowym

Firma 2.0 Sukces dzięki nowym narzędziom internetowym

79.00zł
63.20zł
OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D 89.00zł 63.19zł
OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D

Tytuł: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Autor: Janusz Ganczarski
ISBN: 978-83-283-0193-1
Ilość stron: 544
Data wydania: 08/2015
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION
Cena: 89.00zł 63.19zł


OpenGL na scenę.

• Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
• Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
• Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie

Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury.

Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!

• Co to jest OpenGL?
• Historia i perspektywy OpenGL
• Pierwszy program
• Rzutowanie i transformacje
• Cieniowanie i oświetlenie
• Tekstury i antyaliasing
• Zaawansowane przekształcanie geometrii
• Cienie
• Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
• Rozszerzenia
• Macierze i wektory
• Język GLSL

Wykreuj swój świat z OpenGL.

Spis treści:

Rozdział 1. Od autora (7)

Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenGL (11)
Co to jest OpenGL? (11)
Historia OpenGL (13)
Potok renderingu (15)
Kontekst renderingu (16)
Typy danych (18)
Zmienne stanu (18)
Obsługa błędów (20)
OpenGL ES i WebGL (21)
OpenGL NG (21)
Kwestie techniczne (21)

Rozdział 3. Pierwszy program (23)
Obiekty bufora (23)
Wierzchołki i ich atrybuty (26)
Prymitywy geometryczne (30)
Scena 3D i jej przekształcenia (32)
Podstawy GLSL (37)
Shadery wierzchołków (38)
Shadery fragmentów (38)
Obsługa shaderów (40)
Pierwszy program (45)

Rozdział 4. Rzutowanie i transformacje (69)
Zmienne jednorodne w shaderach (69)
Przekształcenia modelu-widoku i rzutowanie (73)
Dodatkowe płaszczyzny obcinania i płaszczyzny usuwania (91)
Selekcja obiektu (97)

Rozdział 5. Cieniowanie i oświetlenie (105)
RGB (105)
Cieniowanie wielokątów (106)
Nazwane bloki jednorodne (113)
Oświetlenie (120)
Model oświetlenia Lamberta (130)
Model oświetlenia Blinna-Phonga (135)
Model oświetlenia Phonga (152)

Rozdział 6. Tekstury (163)
Tablice pikseli (163)
Podstawy teksturowania (168)
Tekstury dwuwymiarowe (184)
Tekstury trójwymiarowe (203)
Tablice tekstur 2D (208)
Tekstury sześcienne (212)
Tekstury skompresowane (216)
Sprajty punktowe (223)
Tekstury buforowe (228)

Rozdział 7. Operacje na fragmentach i przetwarzanie końcowe (231)
Bufory ramki (231)
Rendering pozaekranowy (237)
Rendering do tekstury (241)
Wiele buforów renderingu (246)
Rendering wielowarstwowy (258)
Operacje na fragmentach (266)
Test szablonu (267)
Test głębokości (272)
Mieszanie kolorów (276)
Test zasłaniania (285)

Rozdział 8. Antyaliasing (295)
Wielopróbkowanie (296)
Wielopróbkowanie w obiektach bufora ramki (307)
Nadpróbkowanie (312)

Rozdział 9. Zaawansowane przekształcanie geometrii (313)
Prymitywy rozszerzone i shadery geometrii (313)
Teselacja (318)
Krzywe i powierzchnie parametryczne (341)
Transformacje sprzężone zwrotnie (360)

Rozdział 10. Cienie (369)
Rzutowanie cieni (369)
Bryły cieni (376)
Mapy cieni (390)

Rozdział 11. Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni (415)
Techniki odwzorowania nierówności powierzchni (415)
Odwzorowanie środowiska (431)

Rozdział 12. Rozszerzenia (449)
Podstawowe informacje o rozszerzeniach (449)
Obsługa rozszerzeń API OpenGL (451)
Obsługa rozszerzeń GLSL (456)

Dodatek A Macierze i wektory (463)
Macierze (463)
Wektory (468)

Dodatek B Język GLSL (473)
Podstawy składni (473)
Preprocesor (474)
Zmienne, typy i konwersje (478)
Operatory i wyrażenia (493)
Kwalifikatory (496)
Instrukcje i struktura programu (515)
Wbudowane zmienne (520)
Wbudowane funkcje (523)

OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Tytuł książki: "OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D"
Autor: Janusz Ganczarski
Wydawnictwo: HELION
Cena: 89.00zł 63.19zł
Klienci, którzy kupili „OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D”, kupili także:
<b>LATEX wiersz po wierszu</b>, <font color="navy">Antoni Diller</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
LATEX wiersz po wierszu, Antoni Diller, Wydawnictwo HELION
<b>UML inżynieria oprogramowania wydanie II</b>, <font color="navy">Perdita Stevens</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
UML inżynieria oprogramowania wydanie II, Perdita Stevens, Wydawnictwo HELION
<b>Tablice informatyczne Linux Wydanie III</b>, <font color="navy">Radosław Sokół</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Tablice informatyczne Linux Wydanie III, Radosław Sokół, Wydawnictwo HELION
<b>MATLAB Praktyczny podręcznik modelowania</b>, <font color="navy">Waldemar Sradomski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
MATLAB Praktyczny podręcznik modelowania, Waldemar Sradomski, Wydawnictwo HELION
<b>Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków</b>, <font color="navy">Michał Wiszniewski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków, Michał Wiszniewski, Wydawnictwo HELION
<b>Język C++ Standard ISO w praktyce</b>, <font color="navy">Wiesław Porębski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Język C++ Standard ISO w praktyce, Wiesław Porębski, Wydawnictwo Naukowe PWN
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Algorytmy
Piramidy, szyszki i inne konstrukcje algorytmiczne

Piramidy, szyszki i inne konstrukcje algorytmiczne

29.90zł
21.53zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
SAP R/3 podręcznik użytkownika Jim Mazzullo, Peter Wheatley HELION
Modelowanie danych Sharon Allen HELION
Visual Studio .NET: .NET Framework czarna księga Julian Templeman, David Vitter HELION
Więcej niż C++ Wprowadzenie do bibliotek Boost Bjorn Karlsson HELION
Analiza i prezentacja danych w Microsoft Excel Vademecum Walkenbacha Wydanie II John Walkenbach, Michael Alexander HELION
LATEX wiersz po wierszu Antoni Diller HELION
Antywzorce języka SQL Jak unikać pułapek podczas programowania baz danych Bill Karwin HELION
JUnit pragmatyczne testy jednostkowe w Javie Andy Hunt, Dave Thomas HELION
Enterprise JavaBeans 3.0 wydanie V Bill Burke, Richard Monson-Haefel HELION

czwartek, 20 wrzesień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami