Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Programowanie gier » OpenGL » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
  Blender
  Grafika komputerowa
  Gry programowanie
  OpenGL
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
Egzamin 70-742: Tożsamość w Windows Server 2016

Egzamin 70-742: Tożsamość w Windows Server 2016

98.70zł
78.96zł
OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D 89.00zł 63.19zł
OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D

Tytuł: OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Autor: Janusz Ganczarski
ISBN: 978-83-283-0193-1
Ilość stron: 544
Data wydania: 08/2015
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION
Cena: 89.00zł 63.19zł


OpenGL na scenę.

• Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
• Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
• Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie

Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury.

Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!

• Co to jest OpenGL?
• Historia i perspektywy OpenGL
• Pierwszy program
• Rzutowanie i transformacje
• Cieniowanie i oświetlenie
• Tekstury i antyaliasing
• Zaawansowane przekształcanie geometrii
• Cienie
• Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
• Rozszerzenia
• Macierze i wektory
• Język GLSL

Wykreuj swój świat z OpenGL.

Spis treści:

Rozdział 1. Od autora (7)

Rozdział 2. Wprowadzenie do OpenGL (11)
Co to jest OpenGL? (11)
Historia OpenGL (13)
Potok renderingu (15)
Kontekst renderingu (16)
Typy danych (18)
Zmienne stanu (18)
Obsługa błędów (20)
OpenGL ES i WebGL (21)
OpenGL NG (21)
Kwestie techniczne (21)

Rozdział 3. Pierwszy program (23)
Obiekty bufora (23)
Wierzchołki i ich atrybuty (26)
Prymitywy geometryczne (30)
Scena 3D i jej przekształcenia (32)
Podstawy GLSL (37)
Shadery wierzchołków (38)
Shadery fragmentów (38)
Obsługa shaderów (40)
Pierwszy program (45)

Rozdział 4. Rzutowanie i transformacje (69)
Zmienne jednorodne w shaderach (69)
Przekształcenia modelu-widoku i rzutowanie (73)
Dodatkowe płaszczyzny obcinania i płaszczyzny usuwania (91)
Selekcja obiektu (97)

Rozdział 5. Cieniowanie i oświetlenie (105)
RGB (105)
Cieniowanie wielokątów (106)
Nazwane bloki jednorodne (113)
Oświetlenie (120)
Model oświetlenia Lamberta (130)
Model oświetlenia Blinna-Phonga (135)
Model oświetlenia Phonga (152)

Rozdział 6. Tekstury (163)
Tablice pikseli (163)
Podstawy teksturowania (168)
Tekstury dwuwymiarowe (184)
Tekstury trójwymiarowe (203)
Tablice tekstur 2D (208)
Tekstury sześcienne (212)
Tekstury skompresowane (216)
Sprajty punktowe (223)
Tekstury buforowe (228)

Rozdział 7. Operacje na fragmentach i przetwarzanie końcowe (231)
Bufory ramki (231)
Rendering pozaekranowy (237)
Rendering do tekstury (241)
Wiele buforów renderingu (246)
Rendering wielowarstwowy (258)
Operacje na fragmentach (266)
Test szablonu (267)
Test głębokości (272)
Mieszanie kolorów (276)
Test zasłaniania (285)

Rozdział 8. Antyaliasing (295)
Wielopróbkowanie (296)
Wielopróbkowanie w obiektach bufora ramki (307)
Nadpróbkowanie (312)

Rozdział 9. Zaawansowane przekształcanie geometrii (313)
Prymitywy rozszerzone i shadery geometrii (313)
Teselacja (318)
Krzywe i powierzchnie parametryczne (341)
Transformacje sprzężone zwrotnie (360)

Rozdział 10. Cienie (369)
Rzutowanie cieni (369)
Bryły cieni (376)
Mapy cieni (390)

Rozdział 11. Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni (415)
Techniki odwzorowania nierówności powierzchni (415)
Odwzorowanie środowiska (431)

Rozdział 12. Rozszerzenia (449)
Podstawowe informacje o rozszerzeniach (449)
Obsługa rozszerzeń API OpenGL (451)
Obsługa rozszerzeń GLSL (456)

Dodatek A Macierze i wektory (463)
Macierze (463)
Wektory (468)

Dodatek B Język GLSL (473)
Podstawy składni (473)
Preprocesor (474)
Zmienne, typy i konwersje (478)
Operatory i wyrażenia (493)
Kwalifikatory (496)
Instrukcje i struktura programu (515)
Wbudowane zmienne (520)
Wbudowane funkcje (523)

OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D
Tytuł książki: "OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D"
Autor: Janusz Ganczarski
Wydawnictwo: HELION
Cena: 89.00zł 63.19zł
Klienci, którzy kupili „OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D”, kupili także:
<b>Teleinformatyka Wiedzieć więcej</b>, <font color="navy">Mark Norris</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WKiŁ</font>
Teleinformatyka Wiedzieć więcej, Mark Norris, Wydawnictwo WKiŁ
<b>Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków</b>, <font color="navy">Michał Wiszniewski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków, Michał Wiszniewski, Wydawnictwo HELION
<b>Tablice informatyczne Linux Wydanie III</b>, <font color="navy">Radosław Sokół</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Tablice informatyczne Linux Wydanie III, Radosław Sokół, Wydawnictwo HELION
<b>Aspekty elektromagnetyczne i matematyczne teleinformatyki</b>, <font color="navy">Liliana Byczkowska-Lipińska</font>, <font color="green"> Wydawnictwo EXIT</font>
Aspekty elektromagnetyczne i matematyczne teleinformatyki, Liliana Byczkowska-Lipińska, Wydawnictwo EXIT
<b>PHP i HTML Tworzenie dynamicznych stron WWW</b>, <font color="navy">Jacek Ross</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
PHP i HTML Tworzenie dynamicznych stron WWW, Jacek Ross, Wydawnictwo HELION
<b>Język C++ Standard ISO w praktyce</b>, <font color="navy">Wiesław Porębski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Język C++ Standard ISO w praktyce, Wiesław Porębski, Wydawnictwo Naukowe PWN
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Ekonometria
Aktywna sprzedaż ubezpieczeń. Jak wdrożyć się i przetrwać w branży ubezpieczeniowej

Aktywna sprzedaż ubezpieczeń. Jak wdrożyć się i przetrwać w branży ubezpieczeniowej

59.00zł
41.89zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Ekonomia polityczna Unii Europejskiej i jej problemy Kazimierz Tarchalski WNT
Serwer SQL 2008 Usługi biznesowe Analiza i eksploracja danych Danuta Mendrala, Marcin Szeliga HELION
Egzamin 70-412: Konfigurowanie zaawansowanych usług Windows Server 2012 R2 J. C. Mackin, Orin Thomas Microsoft Press
100 sposobów na tworzenie robotów sieciowych Kevin Hemenway, Tara Calishain HELION
Zaawansowane modele finansowe z wykorzystaniem Excela i VBA Mary Jackson, Mike Staunton HELION
Biologia Chemia Fizyka Jakie to proste! Carol Vorderman Arkady
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW Jak się to robi Wydanie III Bartosz Danowski, Michał Makaruk HELION
Algorytmy aproksymacyjne Vijay V. Vazarini WNT
Java Efektywne programowanie Wydanie II Joshua Bloch HELION

poniedziałek, 28 maj 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami