Elektroniczny proces biznesowy zakłada automatyzację, co znaczy, że rola człowieka sprowadza się do akceptacji kluczowych momentów procesu, zwłaszcza tych, które niosą dla niego konsekwencje prawne oraz procesowe.
Tym samym wiele funkcji związanych z planowaniem, aranżacją procesu i samym wykonaniem jest delegowanych do aplikacji komputerowych, które jedynie w kluczowych punktach mogą zwracać się do człowieka po akceptację lub wybór opcji na kontynuowanie procesu.
Obecnie procesy biznesowe są często rozproszone tzn. komponenty procesu są realizowane poprzez heterogeniczne aplikacje działające na odległych hostach (komputerach).
Potrzebne jest współdziałanie pomiędzy takimi aplikacjami i to nie tylko na poziomie operacyjnym (zgodność formatów danych i protokołów komunikacyjnych), ale różwnież na poziomie semantyki tych danych, czyli treści jakie te dane niosą.
Spis treści:
1. Ontologie i słowniki semantyczne 1.1. Języki opisu ontologii: KIF i OWL 1.2. Ontologia Cyc 1.3. Ontologia BFO 1.4. Biblioteka WFOL i powiązane z nią ontologie 1.5. Słownik WordNet 1.6. Ontologia SUMO 1.7. Ontologia GFO 1.8. Inne projekty wykorzystujące ontologie 1.9. Podsumowanie
2. Opisy usług biznesowych: WSDL i OWL-S 2.1. Web Service Description Language - WSDL 2.2. OWL-S 2.3. Podsumowanie
3. Modelowanie procesów biznesowych 3.1. BPMN - Business Process Model and Notation 3.2. XPDL - XML Process Definition Language 3.3. Business Process Execution Language - BPEL 3.4. ebXML
4. Planowanie w procesach biznesowych 4.1. Planning Domain Definition Language 4.2. Abstract Plan Preparation Language 4.3. Graf światów 4.4. Podsumowanie
5. System SOA-enT 5.1. Propozycja nowej technologii 5.2. Model środowiska wykonania usług i jego realizacja 5.3. Planer 5.4. Podsumowanie SOA-enT Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 37,80zł
Ontologie i planowanie w elektronicznych procesach biznesowych
|