Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Algorytmy Wzorce UML » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
  Algorytmy
  Inżynieria oprogramowania
  Sieci neuronowe
  Techniki programowania
  UML
  Wyrażenia regularne
  Wzorce projektowe
  Zarządzanie projektami
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WKiŁ
Silniki pojazdów samochodowych Budowa, obsługa, diagnostyka i naprawa Kwalifikacja MG.18

Silniki pojazdów samochodowych Budowa, obsługa, diagnostyka i naprawa Kwalifikacja MG.18

74.00zł
55.50zł
Od matematyki do programowania Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien 37.95zł
Od matematyki do programowania Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien

Tytuł: Od matematyki do programowania Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien
Autor: Wiesław Rychlicki
ISBN: 978-83-246-3210-7
Ilość stron: 320
Data wydania: 10/2011
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION
Cena: 37.95zł


Popularna definicja programowania określa je jako "proces projektowania, tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego programów komputerowych lub urządzeń mikroprocesorowych".

Wspomniany kod źródłowy może być napisany w różnych językach programowania, z użyciem określonych reguł. Każdy z języków pozwala na wykorzystanie odpowiednich stylów programowania, a wybór konkretnego języka może zależeć od indywidualnych upodobań, polityki firmy lub funkcji, jakie końcowa aplikacja ma realizować. W zasadzie nie istnieje odpowiedź na pytanie, który z języków jest najlepszy.

Dlatego w tej książce nie znajdziesz typowego abecadła. Zapoznasz się za to z danym problemem, a następnie programem komputerowym służącym do jego rozwiązania. Jeśli chcesz wreszcie rozpocząć przygodę z programowaniem i nawiązać dialog ze swoim komputerem, ta publikacja jest właśnie dla Ciebie! Różnorodne obliczenia, mniej lub bardziej skomplikowane, znane Ci z lekcji matematyki lub nieznacznie wykraczające poza program nauczania, stanowią tutaj podstawę do zdobywania informacji na temat programowania w wybranych językach.

Wybrane zadania zaprezentowane są w popularnych językach programowania: Pascal, C i C++. Stosowane algorytmy wymagają także sięgnięcia po różne funkcje matematyczne, dostępne standardowo w bibliotekach języków programowania oraz konstruowane na podstawie wzorów.

Zostań informatycznym poliglotą. Programuj każdego dnia!

Rozdziały:

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia, czyli mały elementarz... (9)
Co wiemy o liczbach? (9)
Systemy zapisu liczb (16)
Od problemu do programu... - słownik początkującego programisty (21)
Kilka zdań o językach programowania (27)
Pierwszy program - klasyczne przykłady w popularnych językach (32)
Edycja, kompilacja i uruchomienie programu (36)

Rozdział 2. Proste obliczenia - pola i obwody figur geometrycznych (40)
Programy o strukturze liniowej (40)
Instrukcje warunkowe i sprawdzanie poprawności danych (49)
Pętle, czyli powtarzanie sekwencji wykonywanych czynności (52)
Porównania, operatory logiczne i budowanie warunków złożonych (59)
Stosowanie wybranych funkcji matematycznych i definiowanie własnych funkcji (70)

Rozdział 3. Podejmowanie decyzji, czyli nieco więcej o instrukcjach warunkowych (75)
Różne przypadki w prostych równaniach (75)
Algorytm rozwiązywania równania kwadratowego (79)
Rozwiązywanie równań wyższych stopni (85)
Wybór jednej z wielu opcji... (98)
Dialog programu z użytkownikiem - dane tekstowe (106)

Rozdział 4. Instrukcje iteracyjne bez tajemnic (112)
Pętle o stałej liczbie powtórzeń - przykłady tablicowania funkcji (112)
Pętle ze sprawdzaniem warunku na końcu (120)
Pętla ze sprawdzaniem warunku na początku (123)
Która pętla lepsza, czyli krótkie porównanie instrukcji (124)
Przerywanie działania pętli (127)

Rozdział 5. Budujemy własne funkcje i procedury (131)
Zmienne globalne i lokalne (131)
Przekazywanie danych do procedur i funkcji, zwracanie wyników (132)
Obliczanie potęg o wykładniku całkowitym (142)
Konwersja jednostek miary kątów (145)
Funkcje trygonometryczne i funkcje do nich odwrotne (151)
To się jeszcze może przydać, czyli jak stworzyć własny moduł lub bibliotekę (156)

Rozdział 6. Funkcje i procedury rekurencyjne (163)
Kilka funkcji znanych ze szkoły (163)
Symbol Newtona i trójkąt Pascala (168)
Algorytm Euklidesa - wersja rekurencyjna (170)
Liczby Fibonacciego (172)
Koniec świata i wieże Hanoi (173)
Rekurencja zamiast iteracji... (174)

Rozdział 7. Liczby w matematyce i komputerze (178)
Liczby naturalne i całkowite (178)
Ułamki zwykłe - cztery podstawowe działania (187)
Ułamki łańcuchowe (196)
Liczby zmiennoprzecinkowe (199)

Rozdział 8. Strukturalne typy danych - tablice i rekordy (208)
Działania na tekstach - łańcuchowy typ danych (208)
Tablicowe typy danych - tablice jedno- i wielowymiarowe (217)
Rekordy i struktury (223)
Tablica struktur (232)

Rozdział 9. Liczby niewymierne i ich przybliżenia dziesiętne (236)
Pierwiastek drugiego stopnia z 2 (236)
Sposoby obliczania pierwiastków drugiego stopnia (245)
Obliczanie pierwiastków trzeciego stopnia (247)
Obliczanie pierwiastków wyższych stopni (251)
Złoty podział odcinka, liczba ? i ciąg Fibonacciego (252)
Rozwinięcie dziesiętne liczby pi (258)
Podstawa logarytmu naturalnego - liczba e (265)

Rozdział 10. Ciągi i szeregi liczbowe (268)
Sumowanie wyrazów ciągu liczbowego (268)
Rozwinięcie funkcji w szereg liczbowy - szeregi funkcyjne (276)

Rozdział 11. Podstawowe operacje na plikach (287)
Zapisywanie i odczytywanie plików tekstowych (287)
Sformatowane dane liczbowe w plikach tekstowych (295)
Zapisywanie danych liczbowych w plikach binarnych (298)
Modyfikacja danych w pliku binarnym (305)

Rozdział 12. Co dalej? (312)

Od matematyki do programowania Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Od matematyki do programowania Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien”, kupili także:
<b>Zbrodnie przyszłości. Jak cyberprzestępcy, korporacje i państwa mogą używać technologii przeciwko Tobie</b>, <font color="navy">Marc Goodman</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Zbrodnie przyszłości. Jak cyberprzestępcy, korporacje i państwa mogą używać technologii przeciwko Tobie, Marc Goodman, Wydawnictwo HELION
<b>Zaprzyjaźnij się z algorytmami Przewodnik dla początkujących i średniozaawansowanych</b>, <font color="navy">Jacek Tomasiewicz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Zaprzyjaźnij się z algorytmami Przewodnik dla początkujących i średniozaawansowanych, Jacek Tomasiewicz, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Raspberry Pi Najlepsze projekty Wykorzystaj ogromny potencjał miniaturowego komputera</b>, <font color="navy">Andrew Robinson, Mike Cook</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Raspberry Pi Najlepsze projekty Wykorzystaj ogromny potencjał miniaturowego komputera, Andrew Robinson, Mike Cook, Wydawnictwo HELION
<b>Podstawy elektroniki cyfrowej Wydanie 5</b>, <font color="navy">Józef Kalisz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WKiŁ</font>
Podstawy elektroniki cyfrowej Wydanie 5, Józef Kalisz, Wydawnictwo WKiŁ
<b>Nowe Ślady Pitagorasa Książka o matematyce</b>, <font color="navy">Bogdan Miś</font>, <font color="green"> Wydawnictwo BTC</font>
Nowe Ślady Pitagorasa Książka o matematyce, Bogdan Miś, Wydawnictwo BTC
<b>Czujniki dla początkujących. Poznaj otaczający Cię świat za pomocą elektroniki, Arduino i Raspberry Pi</b>, <font color="navy">Kimmo Karvinen, Tero Karvinen</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Czujniki dla początkujących. Poznaj otaczający Cię świat za pomocą elektroniki, Arduino i Raspberry Pi, Kimmo Karvinen, Tero Karvinen, Wydawnictwo HELION
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Windows 2012 serwer
Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2012. Poradnik praktyczny

Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2012. Poradnik praktyczny

69.30zł
55.44zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Podstawy fizyki Tom 2 Wydanie 2 David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Naukowe PWN
Ubuntu Serwer Oficjalny podręcznik Wydanie II Kyle Rankin, Benjamin Mako Hill HELION
SAP R/3 podręcznik użytkownika Jim Mazzullo, Peter Wheatley HELION
Modelowanie danych Sharon Allen HELION
Informatyka Europejczyka Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) Jarosław Skłodowski HELION
Programowanie strukturalne i obiektowe Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Wydanie II poprawione Tomasz Rudny HELION
UML 2.1 ćwiczenia Praca zbiorowa pod redakcją Stanisława Wryczy HELION
Prolog Programowanie W.F. Clocksin, C.S. Mellish HELION
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową Dawn Griffiths, David Griffiths HELION

wtorek, 25 wrzesień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami