Autor: Dorota Cendrowska
ISBN: 978-83-01-15639-8
Ilość stron: 256
Data wydania: 11/2008
Oto kilka zaskakujących pytań:
• Co mają wspólnego brydż, lody śmietankowo-kakaowe, puzzle i praliny? • Czy siostra brata żony szwagra może być córką dziadka bratanicy? • Ile czekoladek można zjeść od początku grudnia do Wigilii Bożego Narodzenia? • Czy cyfrowy aparat fotograficzny może mieć jakiś związek ze starym osiemnastowiecznym zegarkiem?
Pozornie zupełnie nic ich nie łączy. Wiadomo jednak, że pozory mylą. Wystarczy puścić wodze fantazji i z krasnoludem Suluapem podjąć studia na jednej z uczelni Ziemian, a okaże się, że odpowiedzi na te pytania tworzą zbiór zadań dla początkujących programistów.
Jest to książka niezwykła, i to pod wieloma względami. Nie zastąpi, co prawda, podręcznika i dokumentacji – niestety, bez nich obejść się nie można – ale zawiera ponad jedenaście tuzinów zadań programistycznych poprzedzonych osiemnastoma... listami.
Prosimy nie przecierać oczu. Wzrok w tym przypadku nikogo nie zawodzi. Tak, w dobie zawrotnej popularności SMS-ów zaprasza ona do lektury niebanalnych listów. Niebanalnych – bo ich tematem są tajniki sztuki programowania. W tej arcyciekawej korespondencji nie zabrakło również odpowiedzi, a raczej podpowiedzi, które ułatwiają rozwiązanie wielu programistycznych zadań.
Intensywna intelektualna praca i świetna zabawa gwarantowane! To jednak jeszcze nie wszystko – oprócz nich zaproszenie do odkrywania zaskakującej różnorodności otaczającego nas świata. Jeśli bowiem spojrzymy na niego okiem programisty, to odkryjemy, że obiekty... leżą na ulicach.
Rozdziały: 1. Wprowadzenie 7 2. Algorytmy liniowe 8 3. Schematy blokowe i zmienne okoliczności 14 4. Schematy - dodatkowe zadania 35 5. Literały i wyrażenia 37 6. Zmienne, wyrazenia, typy proste 49 7. Zmienne i typy, obiekty i klasy 59 8. Instrukcja warunkowa 72 9. Instrukcja wielokrotnego wyboru 93 10. Klasa String 102 11. Projektowanie własnych klas 112 12. Metody użytkowe 129 13. Metody i atrybuty statyczne 141 14. Petle 153 15. Tablice 171 16. Relacje między klasami 196 17. Interfejsy 217 Podpowiedzi do zadań 233
Obiekty z klasą! Listy do początkującego programisty Zbiór zadań programistycznych w Javie --- Pozycja niedostępna.---
|