Tytu³: | Nowoczesne rozwi±zania w logistyce Wydanie 2 | Autor: | Remigiusz Koz³owski, Andrzej Sikorski | ISBN: | 978-83-264-4519-4 | Ilo¶æ stron: | 196 | Data wydania: | 12/2013 (wydanie 2) | Format: | 176 x 250 mm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 49.00z³ |
Logistyka nale¿y obecnie do najszybciej rozwijaj±cych siê dziedzin nauki i praktyki gospodarczej. Rozwój technologiczny w wielu obszarach, miêdzy innymi w telekomunikacji i informatyce, doprowadzi³ tak¿e do istotnych zmian w logistyce.
Wspó³czesny transport i magazynowanie opieraj± siê na nowoczesnych rozwi±zaniach technologicznych, te za¶ na systemach mobilnych, automatycznej identyfikacji i robotyce.
Nastêpuje równie¿ intensywny rozwój przedsiêbiorstw logistycznych, zachodz± du¿e zmiany w logistyce w innych sektorach gospodarki oraz w administracji publicznej, na przyk³ad w s±downictwie.
Celem ksi±¿ki jest zaprezentowanie nowoczesnych koncepcji i rozwi±zañ z zakresu logistyki.
Szczegó³owo omówiono w niej: • mo¿liwo¶ci wykorzystania w logistyce us³ug telekomunikacyjnych, • kwestie zastosowania infrastruktury informatycznej do realizacji zadañ logistycznych, • kierunki rozwoju transportu zewnêtrznego ze szczególnym uwzglêdnieniem transportu kombinowanego i multimodalnego, • problematykê automatycznej identyfikacji w logistyce, m.in. mo¿liwo¶ci wykorzystania kodów kreskowych o zmniejszonej powierzchni oraz radiowych technologii RFID, • charakterystykê przedsiêbiorstw specjalizuj±cych siê w realizacji zadañ z dziedziny logistyki (firmy oferuj±ce us³ugi magazynowe, transportowe i spedycyjne, operatorzy logistyczni), • mo¿liwo¶ci zastosowania nowoczesnych technologii w logistyce jednostek administracji pañstwowej na przyk³adzie s±dów, • rolê systemów CRM w logistyce obs³ugi klientów.
Spis tre¶ci:
1.Wykorzystanie us³ug telekomunikacyjnych w logistyce Wstêp Przydatno¶æ telekomunikacji stacjonarnej w logistyce Lokalna telekomunikacja mobilna i jej wykorzystanie w logistyce Systemy telekomunikacji komórkowej i satelitarnej oraz ich zastosowanie w organizacji logistyki Wykorzystanie nowoczesnych us³ug telekomunikacyjnych do zarz±dzania transportem zewnêtrznym Podsumowanie
2. Infrastruktura informatyczna wspieraj±ca logistykê przedsiêbiorstw Wstêp Infrastruktura informatyczna a logistyka Zadania i mo¿liwo¶ci infrastruktury informacyjnej Systemy i technologie informatyczne Kierunki ewolucji rozwi±zañ informatycznych Podsumowanie
3. Wspó³czesne kierunki rozwoju transportu zewnêtrznego Wstêp Znaczenie infrastruktury transportu Transport kombinowany i multimodalny Determinanty rozwoju rozwi±zañ transportowych Zakoñczenie
4. Nowoczesne systemy automatycznej identyfikacji w logistyce Wstêp Wspó³czesne systemy automatycznej identyfikacji i automatycznego gromadzenia danych Zastosowanie symbolik kodów kreskowych o zmniejszonej powierzchni Wykorzystanie technologii Radio Fre±uency Identification i Electronic ProductCode Podstawowe urz±dzenia RFID, ich charakterystyka i mo¿liwo¶ci Zarz±dzanie nowoczesnymi systemami automatycznej identyfikacji w globalnym ¶rodowisku Bariery zastosowania systemu RFID i jego wp³yw na wykorzystanie systemów kodów kreskowych Podsumowanie
5. Przedsiêbiorstwa specjalizuj±ce siê w realizacji zadañ logistyki Wstêp Przedsiêbiorstwo logistyczne Przedsiêbiorstwo oferuj±ce us³ugi magazynowe Przedsiêbiorstwo oferuj±ce us³ugi transportowe Przedsiêbiorstwo oferuj±ce us³ugi spedycyjne Operator logistyczny Niemodelowa rzeczywisto¶æ Zakoñczenie
6. Zastosowanie nowoczesnych technologii w logistyce s±dów Wstêp Innowacja - pojecie i rodzaje Cele i obszary informatyzacji pañstwa Struktura organizacyjna s±downictwa powszechnego i czynniki, które j± kszta³tuj± Urz±dzenia ewidencyjne w s±dach Reforma - pierwszy krok do informatyzacji s±downictwa System Wspomagania Organizacji Rozpraw - cele i zasady wdro¿enia Korzy¶ci wynikaj±ce z wykorzystania nowoczesnych technologii w s±dach i sposoby ich osi±gniêcia Zakoñczenie
7. Wykorzystanie systemów CRM w logistyce obs³ugi klientów Wstêp Znaczenie logistyki dla utrzymania wysokiego poziomu obs³ugi klientów Charakterystyka systemów CRM u¿ywanych w logistyce obs³ugi klientów Podnoszenie kwalifikacji pracowników CRM Wybrane modele i standardy stosowane w obs³udze klientów z wykorzystaniem systemów CRM Zakoñczenie
Nowoczesne rozwi±zania w logistyce Wydanie 2 --- Pozycja niedostêpna.---
|