Autor: Elżbieta Weiss, Marzena Godlewska, Agnieszka Bitkowska
ISBN: 978-83-61086-29-1
Ilość stron: 510
Data wydania: 12/2008
Niniejsza praca jest efektem nadesłanych artykułów uczestników Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej w Warszawie przez Wyższą Szkole Finansów i Zarządzania.
Jest ona dziełem nie tylko teoretyków, lecz także praktyków zarządzania zarówno krajowych, jak i zagranicznych, którzy w swych publikacjach dzielą się własnymi doświadczeniami z zakresu zarządzania organizacjami, ze szczególną uwagą poświęconą nowym podejściom do procesu zarządzania organizacją w aspekcie globalizacji.
Rozdziały:
Część I. Zarządzanie przedsiebiorstwem w dobie globalizacji 1. Strategia budowania marki kosmetycznej 2. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw 3. Ocena komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwie energetycznym ALFA S.A. 4. Uwarunkowania stanu i rozwoju funkcjonowania sektora małych przedsiębiorstw 5. Rachunek kosztów badań. Problemy implementacyjne w polskich przedsiębiorstwach 6. Zagrożenia dla konkurencyjności przedsiębiorstw krajowych wywołane nowymi cechami globalizacji gospodarki 7. Wpływ wielkości przedsiębiorstwa na jego działalność marketingową 8. Zarządzania marketingowe w czasach globalizacji. Doświadczenia rynku polskiego 9. Globalizacja a strategie przedsiębiorstw 10. Wpływ emigracji na gospodarkę Polski XXI wieku 11. Wiedza w dobie globalizacji 12. Wpływ globalizacji na zarządzanie łańcuchem dostaw 13. Rola współczesnego przywódcy w organizacji 14. Ocena wpływu specjalnych stref ekonomicznych na otoczenie na przykładzie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Część II. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania 15. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw 16. Rola kadry kierowniczej w budowaniu organizacji procesowej 17. Outsourcing i offshoring procesów biznesowych 18. Zarządzanie zmianą w Komendzie Głównej Policji 19. Wiedza pracowników źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw akademickich 20. Zastosowanie nowoczesnych koncepcji zarządzania w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw 21. Przsyłanki wykorzystania podejścia procesowego oraz wybrane metody podnoszenia efektywności procesów w przedsiębiorstwie 22. Zarządzanie potencjałem pracy w sektorze malych firm wybranych krajów 23. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu nowoczesną metodą tworzenia przewagi konkurencyjnej 24. Wirtualizacja działalności przedsiębiorstw 25. Wykorzystanie badań wizualizacyjnych w procesie wykrywczym 26. Zintegorwany model zarządzania wartością przedsiębiorstwa 27. Nowoczesne koncepcje zarządzania z perspektywy procesualnej 28. Rola członków organizacji w zarządzaniu wiedzą 29. Nowe trendy w zarządzaniu jakością w administarcji finansów publicznych
Część III. Instrumenty zarządzania 30. Zintegorowany Program Operacyjny Rozwoju regionalnego jako strukturalny indstrument polityki regionalnej 31. Neuromarketing - rzeczywistość czy utopia naukowa 32. Finansowe wsparcie innowacyjnej działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 33. Nowoczesne zarządzanie finansami wyzwaniem XXI wieku dla Policji 34. Efektywne metody testowego sprawdzania wiedzy 35. Polityka kadrowa jako czynnik podnoszenia jakości pracy 36. Zastosowanie innowacji w zarządzaniu wyższą uczelnią niepubliczną 37. Innowacje w organizacji a wynik finansowy 38. Systemy wspomagania zarządzania w praktyce MSP na przykładzie sterowania zaopatrzeniem i produkcją MRP II w branży meblarskiej 39. Zarządzanie unijnym projektem inwestycyjnym w sektorze mikroprzedsiębiorstw regionu opolskiego 40. Zastosowanie modelu SIX SIGMA w zarzadzaniu ryzykiem w sektorze finasów publicznych 41. Ocena skuteczności zarządzania bezpieczeństwa i higieny pracy 42. Mierniki efektywności procesów i działań 43. Wskaźniki oceny pracy ośrodków odpowiedzialności jednostki samorządu lokalnego w zakresie ochrony środowiska 44. Biogaz jako niekonwencjonalne źródło energii 45. Podmiotowy aspekt systemu zarządzania jakością według PN_EN ISO 9001:2001
Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu Koncepcje zarządzania --- Pozycja niedostępna.---
|