Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » DTP Design » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
PowerShell 7 dla Profesjonalistów IT

PowerShell 7 dla Profesjonalistów IT

98.70zł
78.96zł
Nowa typografia 89.00zł
Nowa typografia

Tytuł: Nowa typografia
Autor: Jan Tschichold
ISBN: 978-83-930270-7-1
Ilość stron: 240
Data wydania: 04/2013
Oprawa: Twarda
Format: 15.0x21.5cm
Wydawnictwo: Recto Verso
Cena: 89.00zł


Nowa typografia to legendarny podręcznik nowoczesnego projektowania graficznego wydany oryginalnie w 1928 roku w Berlinie. Jan Tschichold, wybitny niemiecki typograf, nauczyciel i teoretyk projektowania, przedstawia w niej rewolucyjną koncepcję typografii odrzucającej naśladownictwo stylów historycznych i stosowanie ornamentów na rzecz logicznej, rzeczowej i funkcjonalnej formy oraz ekonomii środków wyrazu.

W pierwszej części książki, zaczynając od krótkiej historii tradycyjnej typo­grafii, poprzez opis przemian jakie dokonały się w plastyce — od impresjo­nizmu przez kubizm, futuryzm, ekspresjonizm, dadaizm, supre­matyzm, neoplastycyzm i konstruktywizm — a następnie zarys początków rewolucji typograficznej, autor prezentuje genezę i istotę nowoczesnego drukarstwa.

Drugą część stanowią opisy rozwiązań podstawowych zadań projek­to­wych w duchu nowoczesnej typografii. Tschichold analizuje kolejno: logotyp, papier firmowy, kopertę, kartkę pocztową, wizytówkę, druk reklamowy, afisz, plakat, ogłoszenie, gazetę i książkę. Prezentacji posz­czególnych zagadnień towarzyszą reprodukcje awangardowych realizacji Théa van Doesburga, Kurta Schwittersa, Eł Lisickiego, Laszla Moholya-Nagya, Herberta Bayera, Pieta Zwarta, Waltera Dexela, Johannesa Molzana, Maxa Burchartza, Franza W. Seiwerta, Joosta Schmidta, Lajosa Kassáka, Willego Baumeistera, Karela Teigego oraz samego autora.

Pod względem opracowania typograficznego książka jest wybitnym przy­kła­dem realizacji postulatów, których rzecznikiem był Tschichold, co spra­wia, że jej walory nie maleją od pierwszego wydania. Polskie tłuma­czenie książki ukazuje się jako faksymile, odtwarzając w najdrobniejszych szcze­gółach elementy oryginału: układ, kroje pisma, papier i oprawę.

Spis treści:

NARODZINY I ISTOTA NOWEJ TYPOGRAFII
Nowy obraz świata
Dawna typografia (1440–1914). Krytyczne spojrzenie wstecz
Nowa sztuka
Historia Nowej Typografii
Zasady Nowej Typografii
Fotografia i typografia
Nowa Typografia a normalizacja

GŁÓWNE FORMY TYPOGRAFICZNE
Sygnet typograficzny
List firmowy
List-połówka
Koperty bez okienka
Koperty z okienkiem
Kartka pocztowa
Składana kartka pocztowa
Wizytówka firmowa
Wizytówka
Druki reklamowe. Kartki, ulotki, prospekty, katalogi
Plakat typograficzny
Plakat posługujący się obrazem
Formaty szyldów, tablice i ramy
Ogłoszenia
Czasopismo
Gazeta codzienna
Pismo ilustrowane
Składanie tabel
Nowa książka

Nowa typografia
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Nowa typografia”, kupili także:

Kod skuteczności O jakości myślenia i działania, Jacek Pogorzelski, Wydawnictwo Onepress

Bądź zawsze sobą, Nikodem Marszałek, Wydawnictwo Onepress

Controlling w działalności przedsiębiorstwa Wydanie 2, Edward Nowak, Wydawnictwo PWE

AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D, Andrzej Jaskulski, Wydawnictwo Helion

Multimedialny atlas przyrodniczy PWN Edycja 2009 Publikacja multimedialna na DVD-ROM, PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN

Pakiet: Ekonomia dla bystrzaków Wydanie II + Dlaczego mądrzy ludzie popełniają głupstwa finansowe? Przestań marnować pie, Sean Masaki Flynn/Gary Belsky, Thomas Gilovich, Wydawnictwo Onepress

Potężna sprzedaż - nieznane strategie sukcesu, Kevin Hogan; Dave Lakhani; Gary May; Mollie Marti; Eliot Hoppe; Larry, Wydawnictwo Onepress

Tablice geometryczne, Wiesława Regel, Wydawnictwo Bila
<b>Algokracja Jak i dlaczego sztuczna inteligencja zmienia wszystko?</b>, <font color="navy">Krzysztof Rybiński , Jarosław Królewski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Algokracja Jak i dlaczego sztuczna inteligencja zmienia wszystko?, Krzysztof Rybiński , Jarosław Królewski, Wydawnictwo Naukowe PWN

sobota, 20 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami