Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » DTP Design » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 MsPress
Microsoft Windows Server 2003 Resource Kit po polsku

Microsoft Windows Server 2003 Resource Kit po polsku

299.00zł
254.15zł
Nowa typografia 89.00zł
Nowa typografia

Tytuł: Nowa typografia
Autor: Jan Tschichold
ISBN: 978-83-930270-7-1
Ilość stron: 240
Data wydania: 04/2013
Oprawa: Twarda
Format: 15.0x21.5cm
Wydawnictwo: Recto Verso
Cena: 89.00zł


Nowa typografia to legendarny podręcznik nowoczesnego projektowania graficznego wydany oryginalnie w 1928 roku w Berlinie. Jan Tschichold, wybitny niemiecki typograf, nauczyciel i teoretyk projektowania, przedstawia w niej rewolucyjną koncepcję typografii odrzucającej naśladownictwo stylów historycznych i stosowanie ornamentów na rzecz logicznej, rzeczowej i funkcjonalnej formy oraz ekonomii środków wyrazu.

W pierwszej części książki, zaczynając od krótkiej historii tradycyjnej typo­grafii, poprzez opis przemian jakie dokonały się w plastyce — od impresjo­nizmu przez kubizm, futuryzm, ekspresjonizm, dadaizm, supre­matyzm, neoplastycyzm i konstruktywizm — a następnie zarys początków rewolucji typograficznej, autor prezentuje genezę i istotę nowoczesnego drukarstwa.

Drugą część stanowią opisy rozwiązań podstawowych zadań projek­to­wych w duchu nowoczesnej typografii. Tschichold analizuje kolejno: logotyp, papier firmowy, kopertę, kartkę pocztową, wizytówkę, druk reklamowy, afisz, plakat, ogłoszenie, gazetę i książkę. Prezentacji posz­czególnych zagadnień towarzyszą reprodukcje awangardowych realizacji Théa van Doesburga, Kurta Schwittersa, Eł Lisickiego, Laszla Moholya-Nagya, Herberta Bayera, Pieta Zwarta, Waltera Dexela, Johannesa Molzana, Maxa Burchartza, Franza W. Seiwerta, Joosta Schmidta, Lajosa Kassáka, Willego Baumeistera, Karela Teigego oraz samego autora.

Pod względem opracowania typograficznego książka jest wybitnym przy­kła­dem realizacji postulatów, których rzecznikiem był Tschichold, co spra­wia, że jej walory nie maleją od pierwszego wydania. Polskie tłuma­czenie książki ukazuje się jako faksymile, odtwarzając w najdrobniejszych szcze­gółach elementy oryginału: układ, kroje pisma, papier i oprawę.

Spis treści:

NARODZINY I ISTOTA NOWEJ TYPOGRAFII
Nowy obraz świata
Dawna typografia (1440–1914). Krytyczne spojrzenie wstecz
Nowa sztuka
Historia Nowej Typografii
Zasady Nowej Typografii
Fotografia i typografia
Nowa Typografia a normalizacja

GŁÓWNE FORMY TYPOGRAFICZNE
Sygnet typograficzny
List firmowy
List-połówka
Koperty bez okienka
Koperty z okienkiem
Kartka pocztowa
Składana kartka pocztowa
Wizytówka firmowa
Wizytówka
Druki reklamowe. Kartki, ulotki, prospekty, katalogi
Plakat typograficzny
Plakat posługujący się obrazem
Formaty szyldów, tablice i ramy
Ogłoszenia
Czasopismo
Gazeta codzienna
Pismo ilustrowane
Składanie tabel
Nowa książka

Nowa typografia
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Nowa typografia”, kupili także:

Ryzykować trzeba umieć. Inwestorzy od kuchni o Forexie i o giełdzie, Narczewski, Polaczek, Kostecki, Boumengel, Mika, Kwiecień, Cazacu, Voi, Wydawnictwo Onepress

Od obwodu elektrycznego do pierwszego robota Nic prostszego, Wiesław Rychlicki, Wydawnictwo Helion

Dotacje z Unii Europejskiej, Karolina Sokirska, Tomasz Bulzacki, Wydawnictwo Onepress
<b>Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami</b>, <font color="navy">Russell Brunson</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami, Russell Brunson, Wydawnictwo Onepress
<b>Technologiczne magnolie Gdy większość z nas uwierzy, że dzięki technologiom zmienimy świat na lepsze</b>, <font color="navy">Paweł Oksanowicz , Dominika Bettman</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Technologiczne magnolie Gdy większość z nas uwierzy, że dzięki technologiom zmienimy świat na lepsze, Paweł Oksanowicz , Dominika Bettman, Wydawnictwo Naukowe PWN

Zderzenie światów, Immanuel Velikovsky, Wydawnictwo Paradigma

Prawdziwa planeta małp Nowa historia człowieka, David R. Begun, Wydawnictwo Prószyński

Zarządzanie firmą usług profesjonalnych, David H. Maister, Wydawnictwo Onepress

Sygnały i systemy, Jacek M. Wojciechowski, Wydawnictwo WKiŁ

piątek, 29 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami