Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » DTP Design » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom

Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom

47.25zł
38.27zł
Nowa typografia 89.00zł
Nowa typografia

Tytuł: Nowa typografia
Autor: Jan Tschichold
ISBN: 978-83-930270-7-1
Ilość stron: 240
Data wydania: 04/2013
Oprawa: Twarda
Format: 15.0x21.5cm
Wydawnictwo: Recto Verso
Cena: 89.00zł


Nowa typografia to legendarny podręcznik nowoczesnego projektowania graficznego wydany oryginalnie w 1928 roku w Berlinie. Jan Tschichold, wybitny niemiecki typograf, nauczyciel i teoretyk projektowania, przedstawia w niej rewolucyjną koncepcję typografii odrzucającej naśladownictwo stylów historycznych i stosowanie ornamentów na rzecz logicznej, rzeczowej i funkcjonalnej formy oraz ekonomii środków wyrazu.

W pierwszej części książki, zaczynając od krótkiej historii tradycyjnej typo­grafii, poprzez opis przemian jakie dokonały się w plastyce — od impresjo­nizmu przez kubizm, futuryzm, ekspresjonizm, dadaizm, supre­matyzm, neoplastycyzm i konstruktywizm — a następnie zarys początków rewolucji typograficznej, autor prezentuje genezę i istotę nowoczesnego drukarstwa.

Drugą część stanowią opisy rozwiązań podstawowych zadań projek­to­wych w duchu nowoczesnej typografii. Tschichold analizuje kolejno: logotyp, papier firmowy, kopertę, kartkę pocztową, wizytówkę, druk reklamowy, afisz, plakat, ogłoszenie, gazetę i książkę. Prezentacji posz­czególnych zagadnień towarzyszą reprodukcje awangardowych realizacji Théa van Doesburga, Kurta Schwittersa, Eł Lisickiego, Laszla Moholya-Nagya, Herberta Bayera, Pieta Zwarta, Waltera Dexela, Johannesa Molzana, Maxa Burchartza, Franza W. Seiwerta, Joosta Schmidta, Lajosa Kassáka, Willego Baumeistera, Karela Teigego oraz samego autora.

Pod względem opracowania typograficznego książka jest wybitnym przy­kła­dem realizacji postulatów, których rzecznikiem był Tschichold, co spra­wia, że jej walory nie maleją od pierwszego wydania. Polskie tłuma­czenie książki ukazuje się jako faksymile, odtwarzając w najdrobniejszych szcze­gółach elementy oryginału: układ, kroje pisma, papier i oprawę.

Spis treści:

NARODZINY I ISTOTA NOWEJ TYPOGRAFII
Nowy obraz świata
Dawna typografia (1440–1914). Krytyczne spojrzenie wstecz
Nowa sztuka
Historia Nowej Typografii
Zasady Nowej Typografii
Fotografia i typografia
Nowa Typografia a normalizacja

GŁÓWNE FORMY TYPOGRAFICZNE
Sygnet typograficzny
List firmowy
List-połówka
Koperty bez okienka
Koperty z okienkiem
Kartka pocztowa
Składana kartka pocztowa
Wizytówka firmowa
Wizytówka
Druki reklamowe. Kartki, ulotki, prospekty, katalogi
Plakat typograficzny
Plakat posługujący się obrazem
Formaty szyldów, tablice i ramy
Ogłoszenia
Czasopismo
Gazeta codzienna
Pismo ilustrowane
Składanie tabel
Nowa książka

Nowa typografia
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Nowa typografia”, kupili także:

Fizyka Paszport maturzysty, Mirosław Galikowski, Wydawnictwo RM
<b>Internet. Jak działa naprawdę? Ilustrowany przewodnik po protokołach, prywatności, cenzurze i zarządzaniu</b>, <font color="navy">Article 19 (Author), Mallory Knodel (Contributor), Ulrike Uhlig i in.</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Internet. Jak działa naprawdę? Ilustrowany przewodnik po protokołach, prywatności, cenzurze i zarządzaniu, Article 19 (Author), Mallory Knodel (Contributor), Ulrike Uhlig i in., Wydawnictwo Helion

Scrum i nie tylko Teoria i praktyka w metodach Agile Wydanie 2, Krystian Kaczor, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Jedzenie emocjonalne i inne podjadania. Jak poprawić swoje relacje z jedzeniem</b>, <font color="navy">Joanna Derda, Marta Pawłowska</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Jedzenie emocjonalne i inne podjadania. Jak poprawić swoje relacje z jedzeniem, Joanna Derda, Marta Pawłowska, Wydawnictwo Sensus

Audyt wewnętrzny w doskonaleniu instytucji Aspekty teoretyczno-metodologiczne i praktyczne, Marek Lisiński, Wydawnictwo PWE

Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV, Louis Rosenfeld, Peter Morville, Jorge Arango, Wydawnictwo Helion

Psychologia rozwoju człowieka, Janusz Trempała, Wydawnictwo Naukowe PWN

CRM relacje z klientami, Jill Dyche, Wydawnictwo Helion
<b>Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II</b>, <font color="navy">Mickey W. Mantle, Ron Lichty</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II, Mickey W. Mantle, Ron Lichty, Wydawnictwo Helion

piątek, 19 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami