Autor: Robert Dilts, John Grinder, Richard Bandler, Judith DeLozier ISBN: 83-7361-944-5 Ilość stron: 312 Data wydania: 03/2006
Twarda oprawa
Poznaj tajniki nowoczesnej metody kierowania własnym umysłem
- Zbadaj modele ludzkiego zachowania
- Dowiedz się, czym są strategie i naucz się z nich korzystać
- Wykorzystaj NLP w edukacji i pracy
Programowanie neurolingwistyczne (NLP) jest techniką pozwalającą w świadomy sposób kierować działaniem umysłu ludzkiego. NLP nie jest zbiorem teoretycznych rozważań - to zestaw narzędzi pozwalających na organizowanie i reorganizowanie własnego subiektywnego doświadczenia lub doświadczenia innej osoby w celu zdefiniowania i uzyskania dowolnego zachowania.
Technika ta stosowana jest między innymi podczas szkoleń, sesji terapeutycznych i treningu sportowego do wyzwolenia w ich uczestnikach ukrytych umiejętności, wyeliminowania niepożądanych lęków i zahamowań oraz rozwiązywania wewnętrznych konfliktów.
Książka "NLP. Studium struktury subiektywnych doświadczeń" to wprowadzenie do tematyki programowania neurolingwistycznego. Przedstawia podstawowe pojęcia związane z NLP i opisuje jego najważniejsze narzędzia. Czytając ją, poznasz historię programowania neurolingwistycznego, dowiesz się, jak modelować subiektywne doświadczenie oraz tworzyć i wykorzystywać strategie. Nauczysz się stosować techniki NLP w reklamie, sprzedaży i procesie rekrutacji personelu.
- Tworzenie schematów reprezentacji
- Wykorzystywanie modelu TOTE
- Definiowanie strategii
- Zastosowanie strategii w edukacji
- NLP w zastosowaniach biznesowych
- Utrwalanie strategii podczas sesji NLP
Rozdziały:
Wprowadzenie do programowania neurolingwistycznego (13)
1. Wprowadzenie (21)
- 1. Modelowanie (23)
- 1.1. Mapa to nie teren (24)
- 1.2. Nowy model (25)
- 1.3. Struktura modeli (26)
- 1.4. Zachodnie modele naukowe (29)
- 1.5. Poszerzanie współczesnego modelu naukowego (32)
- 1.6. Elegancja modelowania (36)
- 1.7. Schemat reprezentacji: podstawowy element składowy zachowania (38)
- 1.8. Synestezja (45)
2. Strategie (47)
- 2. TOTE i strategie (48)
- 2.1. Zagnieżdżone TOTE (51)
- 2.2. Dopracowanie modelu TOTE dzięki systemowi reprezentacji (52)
- 2.3. Stosowanie analizy reprezentacji dokonywanej za pomocą TOTE (55)
- 2.3.1. Dopasowywanie systemów reprezentacji do zadania (56)
- 2.4. Modyfikowanie zapisu TOTE dla strategii (60)
- 2.5. Implikacje strategii (62)
- 2.6. Mechanika strategii (66)
- 2.7. Definiowanie strategii (70)
- 2.8. Strategie a "świadomość" (71)
- 2.9. Rozpakowywanie nieuświadomionych strategii (78)
- 2.10. Potęga formy strategii (78)
3. Uzyskiwanie (81)
- 3. Proces uzyskiwania (81)
- 3.1. Uzyskiwanie strategii (82)
- 3.2. Rozpakowywanie strategii (89)
- 3.2.1. Rozpakowywanie przez predykaty (90)
- 3.2.2. Rozszerzanie zapisu czterech reprezentacji zmysłowych - część I (95)
- 3.2.3. Rozpakowywanie strategii za pomocą wskazówek systemów reprezentacji (100)
- 3.2.4. Wykorzystywanie procedur uzyskiwania (110)
4. Stosowanie strategii (125)
- 4. Wykorzystanie (126)
- 4.1. Forma a treść (127)
- 4.2. Dopasowywanie strategii (128)
- 4.2.1. Identyfikowanie i wykorzystywanie punktów decyzyjnych (134)
- 4.2.2. Dobry kontakt (137)
- 4.2.3. Elastyczność w dopasowywaniu strategii (139)
- 4.3. Kotwiczenie - uzyskiwanie dostępu (i ponowne uzyskiwane dostępu) do reprezentacji (141)
- 4.3.1. Kotwiczenie w akcji (143)
- 4.3.2. Kotwiczenie a stosowanie strategii (171)
- 4.3.3. Ukryte kotwiczenie i dopasowywanie (172)
- 4.3.4. Niezbędna różnorodność (176)
- 4.4. Idee i przykłady: obszary zastosowań strategii (176)
- 4.4.1. Edukacja (177)
- 4.4.2. Rozwój biznesowy i organizacyjny (186)
- 4.4.3. Zawody związane z medycyną i zdrowiem (200)
- 4.4.4. Prawo (204)
- 4.4.5. Implikacje dla psychoterapii (208)
5. Projektowanie (221)
- 5. Projektowanie (222)
- 5.1. Optymalizowanie (223)
- 5.2. Przeprojektowywanie nieadaptacyjnych strategii i wyników (225)
- 5.2.1. Projektowanie znaczników kontekstu i punktów decyzyjnych (227)
- 5.3. Sztuczne projektowanie (229)
- 5.3.1. Warunki dobrego formułowania do sztucznego projektowania (234)
- 5.3.2. Zastosowanie sztucznego projektowania w sytuacjach grupowych (243)
6. Instalacja (251)
- 6.1. Instalacja przez zakotwiczanie (253)
- 6.1.1. Zakotwiczanie całej strategii sekwencji (254)
- 6.1.2. Zakotwiczanie pojedynczych i niepowiązanych ze sobą kroków strategii (257)
- 6.2. Powtarzanie (261)
- 6.2.1. Powtarzanie etapów strategii (262)
- 6.2.2. Powtarzanie wskazówek systemów reprezentacji (265)
- 6.2.3. Powtarzanie wzorców synestezji (266)
- 6.3. Strategie przerywania (267)
- 6.3.1. Przerywanie przez przeciążenie (267)
- 6.3.2. Przerywanie przez różnicowanie (269)
- 6.3.3. Przerywanie przez "zakręcanie" strategii (270)
- 6.4. Zjawisko zakłóceń (272)
- 6.4.1. Przekształcanie (274)
- 6.5. Instalacja strategii i zakłócenia w grupach i organizacjach (296)
- 6.5.1. Zakłócenia (301)
- 6.5.1.1. Arbitraż i negocjacje (302)
7. Wnioski (305)
NLP Studium struktury subiektywnych doświadczeń --- Pozycja niedostępna.---
|