Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Motoryzacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
C++ Optymalizacja kodu. Sprawdzone techniki zwiększania wydajności

C++ Optymalizacja kodu. Sprawdzone techniki zwiększania wydajności

79.80zł
59.85zł
Nieustalone stany pracy silnika wysokoprężnego zasilanego olejem napędowym z eterem etylo-tert butylowym 68.25zł 58.01zł
Nieustalone stany pracy silnika wysokoprężnego zasilanego olejem napędowym z eterem etylo-tert butylowym

Autor: Wincenty Lotko, Krzysztof Górski, Rafał Longwic

ISBN: 978-83-206-1776-4

Ilość stron: 184

Data wydania: 09/2010

Twarda oprawa

Książka obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych z pracą silnika wysokoprężnego z wtryskiem bezpośrednim mieszanin eteru etylo-tert butylowego z olejem napędowym. Zagadnienia dotyczą parametrów roboczych tego silnika pracującego w warunkach nieustalonych.

Opisano szczegółowo własności fizykochemiczne badanych mieszanin EETB z ON. Porównano parametry procesu wtrysku i spalania tych paliw. Analizowano proces tłoczenia, wtrysku i rozpylenia paliwa oraz wpływ na nie wybranych parametrów regulacyjnych silnika, stopień wypalenia dawki paliwa i opóźnienie samozapłonu, omówiono zagadnienia stuku silnika.

Ocenę parametrów szybkozmiennych ciśnień w przewodzie wtryskowym paliwa, komorze spalania oraz zmiany wzniosu iglicy rozpylacza, które rejestrowano w zależności od czasu i prowadzono z użyciem transformaty falkowej oraz Fouriera.

Odbiorcy książki: pracownicy naukowi i studenci wyższych uczelni technicznych, pracownicy naukowi instytutów badawczych i osoby zainteresowane problemami zastosowań paliw alternatywnych do zasilania silników wysokoprężnych.

Rozdziały:
Wykaz najczęściej stosowanych oznaczeń 9

1. WPROWADZENIE 11

2. ETERY JAKO PALIWO DO ZASILANIA SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH 17
2.1. Eter dimetylowy 19
2.2. Eter dietylowy 21
2.3. Inne etery 23

3. CHARAKTERYSTYKA BADANYCH PALIW 27
3.1. Własności eteru etylo-tert butylowego 27
3.2. Charakterystyka badanego oleju napędowego 29
3.3. Własności fizykochemiczne badanych mieszanin paliwowych 30
3.3.1. Napięcie powierzchniowe 30
3.3.2. Liczba cetanowa 31
3.3.3. Gęstość 32
3.3.4. Wartość opałowa 33
3.3.5. Smarność 34
3.3.6. Lepkość kinematyczna 35

4. CHARAKTERYSTYKA STANOWISKA BADAWCZEGO 37
4.1. Wyposażenie techniczne stanowiska badawczego 37
4.2. Specyfikacja obiektu badań 45
4.3. Cel, plan i metodyka badań 46
4.4. Program komputerowy KGS-09 stosowany w prowadzonych badaniach 49

5. METODY ANALIZY MATEMATYCZNEJ ZAREJESTROWANYCH SYGNAŁÓW 53
5.1. Wybrane problemy analizy procesów roboczych silnika 53
5.2. Metody analizy matematycznej sygnałów stacjonarnych i niestacjonarnych 56
5.2.1. Transformata Fouriera 56
5.2.2. Krótkookresowa transformata Fouriera 59
5.2.3. Przekształcenie falkowe 61
5.3. Zastosowanie dyskretnej transformaty falkowej w analizie zarejestrowanych sygnałów 61
5.3.1. Filtracja szumów pomiarowych 62
5.3.2. Identyfikacja zjawiska stuku w silniku 66
5.4. Kompensacja dryftu temperaturowego sygnału ciśnienia 75

6. ANALIZA PROCESÓW ROBOCZYCH SILNIKA O ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM W STANACH NIEUSTALONYCH ZASILANEGO BADANYMI PALIWAMI 77
6.1. Ocena wybranych parametrów procesu tłoczenia i wtrysku paliwa 77
6.1.1. Przesłanki teoretyczne dotyczące procesu wtrysku badanych paliw 78
6.1.2. Wybrane parametry procesu tłoczenia i wtrysku badanych paliw 82
6.2. Ocena wybranych parametrów roboczych procesu spalania 91
6.2.1. Podstawy teoretyczne dotyczące procesu spalania badanych paliw 91
6.2.2. Wybrane parametry procesu spalania 93
6.2.3. Stopień i prędkość wypalania dawki paliwa 108
6.2.4. Zestawienie wyznaczonych parametrów procesu spalania przy różnych kątach dynamicznego początku tłoczenia paliwa 120
6.3. Charakterystyki dynamiczne wybranych parametrów pracy silnika 124
6.3.1. Dynamika procesu przyspieszania wału korbowego 124
6.3.2. Moment obrotowy silnika 130
6.3.3. Charakterystyki dynamiczne zmian ciśnienia w przewodzie wtryskowym paliwa 135
6.3.4. Przebiegi wzniosu iglicy rozpylacza paliwa 146
6.3.5. Dynamika ruchu iglicy rozpylacza 151
6.3.6. Dynamika zmian ciśnienia w komorze spalania 156
6.3.7. Okres opóźnienia samozapłonu paliwa 163
6.3.8. Ocena zjawiska stuku badanego silnika 170

7. PODSUMOWANIE 177


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 58,01zł

Nieustalone stany pracy silnika wysokoprężnego zasilanego olejem napędowym z eterem etylo-tert butylowym
Tytuł książki: "Nieustalone stany pracy silnika wysokoprężnego zasilanego olejem napędowym z eterem etylo-tert butylowym"
Autor: Wincenty Lotko, Krzysztof Górski, Rafał Longwic
Wydawnictwo: WKiŁ
Cena: 68.25zł 58.01zł
Klienci, którzy kupili „Nieustalone stany pracy silnika wysokoprężnego zasilanego olejem napędowym z eterem etylo-tert butylowym”, kupili także:

Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB, Wincenty Lotko, Krzysztof Górski, Wydawnictwo WNT

Paliwa do silników o zapłonie samoczynnym Wydanie 2 uaktualnione, Kazimierz Baczewski, Tadeusz Kałdoński, Wydawnictwo WKiŁ

Napędy hybrydowe, ogniwa paliwowe i paliwa alternatywne, Praca zbiorowa, Wydawnictwo WKiŁ

Elastyczność tłokowych silników spalinowych, Mysłowski Janusz, Kołtun Józef, Wydawnictwo WNT

Układy zasilania gazem propan-butan, Adam Majerczyk, Sławomir Taubert, Wydawnictwo WKiŁ

Samochody osobowe Dzieje rozwoju, Andrzej Zieliński, Wydawnictwo WKiŁ

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami