Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Bioinformatyka » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WKiŁ
Sokół 600 i Sokół 1000

Sokół 600 i Sokół 1000

46.20zł
39.27zł
Neuropsychologia kliniczna dziecka Wybrane zagadnienia 44.90zł
Neuropsychologia kliniczna dziecka Wybrane zagadnienia

Autor: Aneta R. Borkowska, Łucja Domańska

ISBN: 978-83-01-15362-5

Ilość stron: 224

Data wydania: 2011 (wydanie 2)

Prezentowana książka omawia ważne zagadnienia neuropsychologii klinicznej związane ze stale powiększającą się grupą dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.

Zespół specjalistów i badaczy z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej podejmuje takie problemy, jak: neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych, upośledzenie umysłowe, mózgowe porażenie dziecięce, specyficzne zaburzenia językowe u dzieci, specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, w opanowywania czytania i pisania, ADHD zespół nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi, psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami mózgu.

Zasadniczą zaletą książki są zagadnienia neuropsychologii wieku rozwojowego, niedostępne w innych podręcznikach. Całość książki ma klarowną strukturę: zawiera bloki rozszerzające, pytania, bibliografię i indeksy.

Rozdziały:

Rozdział 1. Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych (Aneta R. Borkowska) 13
1.1. Podstawy rozwoju mózgu dziecka 14
1.2. Okresy krytyczne i plastyczność rozwojowa 16
1.3. Plastyczność a specjalizacja 20
1.4. Atypowy rozwój mózgu jako propozycja wyjaśniania zaburzeńrozwojowych 25

Rozdział 2. Upośledzenie umysłowe (Stanisław Siwek) 31
2.1. Pojęcie upośledzenia umysłowego 32
2.2. Objawy upośledzenia umysłowego 33
2.3. Przyczyny upośledzenia umysłowego 39
2.4. Populacja osób upośledzonych umysłowo – klasyfikacja 56
2.5. Diagnoza upośledzenia umysłowego 67
2.6. Rewalidacja osób upośledzonych umysłowo 83

Rozdział 3. Mózgowe porażenie dziecięce (Stanisław Siwek) 89
3.1. Pojęcie oraz przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego 90
3.2. Objawy – postacie kliniczne mózgowego porażenia dziecięcego 92
3.3. Rozwój dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym 101
3.4. Diagnoza dzieci z porażeniem mózgowym 105
3.5. Rehabilitacja – leczenie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym 109

Rozdział 4. Specyficzne zaburzenia językowe u dzieci (Beata Daniluk) 117
4.1. Ustalenia terminologiczne 119
4.2. Kryteria rozpoznawania i opisu afazji / dysfazji rozwojowej 120
4.3. Diagnoza specyficznych zaburzeń językowych 124
4.4. Przyczyny afazji / dysfazji rozwojowej 126
4.5. Obraz kliniczny afazji / dysfazji rozwojowej 128

Rozdział 5. Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania (Urszula Oszwa, Aneta R. Borkowska) 139
5.1. Poje˛cie trudnos´ci szkolnych 140
5.2. Definicja specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu 140
5.3. Mózgowa organizacja czynności czytania i pisania 142
5.4. Klasyfikacje objawów trudności w czytaniu i pisaniu 146
5.5. Poglądy na mechanizmy zaburzeń czytania i pisania 147

Rozdział 6. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci (Urszula Oszwa) 159
6.1. Definicja i kryteria diagnostyczne 160
6.2. Mózgowa organizacja posługiwania się liczbami 162
6.3. Neuropsychologia dyskalkulii rozwojowej 164
6.4. Dyskalkulia rozwojowa i nabyta 171

Rozdział 7. ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (Aneta R. Borkowska) 177
7.1. Sposoby definiowania nadpobudliwości psychoruchowej 178
7.2. Objawy behawioralne ADHD 179
7.3. Kryteria diagnostyczne ADHD 181
7.4. Mechanizmy neuropsychologiczne ADHD 182
7.5. Mózgowe podłoże zespołu ADHD 190
7.6. Znaczenie diagnozy neuropsychologicznej w ocenie dziecka z ADHD 193

Rozdział 8. Psychospołeczne aspekty rehabilitacji osób z dysfunkcjami mózgowymi (Stanisław Siwek, Ewa Zawadzka) 201
8.1. Problemy w funkcjonowaniu społecznym osób z dysfunkcjami mózgu 202
8.2. Dziecko z dysfunkcjami mózgu w rodzinie 205
8.3. Edukacyjne problemy osób z dysfunkcjami mózgu 209

Neuropsychologia kliniczna dziecka Wybrane zagadnienia
Tytuł książki: "Neuropsychologia kliniczna dziecka Wybrane zagadnienia"
Autor: Aneta R. Borkowska, Łucja Domańska
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 44.90zł
Klienci, którzy kupili „Neuropsychologia kliniczna dziecka Wybrane zagadnienia”, kupili także:

Perl testowanie zapiski programisty, Ian Langworth, chromatic, Wydawnictwo Helion

Złote zasady Dziesięć kroków do doskonałości w życiu i w pracy, Bob Bowman , Charles Butler, Wydawnictwo GALAKTYKA

Myślenie statystyczne, Walenty Ostasiewicz, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Powięź bez tajemnic Czym jest i jakie jest jej znaczenie, David Lesondak, Wydawnictwo GALAKTYKA

Wyklęte imperium. Irańskie opowieści, Aleksandra Lisewska, Wydawnictwo Bezdroża

Wprowadzenie do teorii automatów języków i obliczeń, John E. Hopcroft, Rajeev Motwani, Jeffrey D. Ullman, Wydawnictwo Naukowe PWN

Garnitur kontra garsonka, czyli jak zbudować dobre relacje w pracy, Joanna Sajko, Wydawnictwo Helion

Być jak Superman. Teoria i praktyka osiągania niemożliwego, Steven Kotler, Wydawnictwo Septem
<b>Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy</b>, <font color="navy">Andrzej Gołąb</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy, Andrzej Gołąb, Wydawnictwo Helion

piątek, 19 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami