Tytuł: | Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku | Autor: | Krystyna Śliwińska, Mirosław Pacut | ISBN: | 978-83-264-1030-7 | Ilość stron: | 176 | Data wydania: | 03/2011 | Oprawa: | Miękka | Format: | 17.0x24.0cm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 69.00zł |
Wraz z charakterystyczną dla współczesnych rynków dynamizacją zjawisk gospodarczych następuje przewartościowanie skuteczności poszczególnych instrumentów komunikowania. Obserwowane już od pewnego czasu tendencje do zmniejszania się skuteczności tradycyjnych działań komunikacyjnych ulegają intensyfikacji wraz z pojawianiem się nowych mediów oraz przynależnych im innowacyjnych form komunikowania się z otoczeniem, wymuszając na nadawcach komunikatów marketingowych poszukiwanie nowych, innowacyjnych narzędzi i technik w tym zakresie.
Książka, będąca pracą zbiorową zespołu autorów, pracowników Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, podejmuje problematykę zastosowania nowych narzędzi i technik komunikacyjnych, zarówno w ujęciu teoretycznym - przedstawiając bogactwo nowoczesnych narzędzi i technik komunikacyjnych oraz definiując i porządkując omawiane zagadnienia, jak i w praktyce - analizując aplikacje nowych narzędzi i technik w czterech obszarach działalności non profit: w kampaniach społecznych, na rynku politycznym, w administracji publicznej i w ochronie zdrowia.
Publikacja adresowana jest zarówno do studentów kierunków ekonomicznych, jak i praktyków gospodarczych oraz menedżerów zarządzających organizacjami non profit, zajmujących się profesjonalnie problematyką komunikacji marketingowej.
Rozdziały:
CZĘŚĆ I. NOWE NARZĘDZIA I TECHNIKI KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ Rozdział 1. Problemy z kategoryzacją nowych instrumentów komunikacyjnych Rozdział 2. Instrumenty oparte na innowacyjnym wykorzystaniu tradycyjnych kanałów komunikacji 2.1. Shockvertising 2.2. Product placement 2.3. Ambient media i experiential marketing 2.4. Marketing szeptany Rozdział 3. Instrumenty oparte na modelu komunikacji hipermedialnej 3.1. Instrumenty komunikacyjne w środowisku WWW 3.2. Instrumenty komunikacyjne w środowisku Web 2.0 3.3. Instrumenty marketingu bezpośredniego w hipermediach.
CZĘŚĆ II. ZASTOSOWANIE NOWYCH NARZĘDZI I TECHNIK KOMUNIKACYJNYCH W PRAKTYCE WYBRANYCH ORGANIZACJI NON PROFIT Rozdział 4. Nowe narzędzia i techniki komunikacji marketingowej w kampaniach społecznych 4.1. Wprowadzenie 4.2. Product placement 4.3. Shockvertising 4.4. Ambient media 4.5. Marketing doświadczeń (expeńential marketing) 4.6. Korporacyjne i produktowe strony WWW 4.7. Reklama na zewnętrznych stronach WWW 4.8. Web 2.0 - portale społecznościowe, fora, czaty, błogi i mikroblogi 4.9. Wykorzystanie komunikacji nieformalnej w Internecie - marketing szeptany i wirusowy 4.10. Advertainment 4.11. Marketing bezpośredni w Internecie 4.12. Podsumowanie Rozdział 5. Nowe narzędzia i techniki komunikacji w polityce 5.1. Wprowadzenie 5.2. Strona internetowa 5.3. Wortale polityczne 5.4. Portale społecznościowe (typu Facebook, Nasza-klasa, Twitter) 5.5. Platformy dyskusyjne (newsgroups, fora, czaty, komunikatory) 5.6. Interaktywne sondaże 5.7. Błogi 5.8. Wideoblogi i telewizja internetowa 5.9. Gry komputerowe 5.10. Ambient media 5.11. Podsumowanie Rozdział 6. Nowe narzędzia i techniki komunikacji w administracji publicznej 6.1. Wprowadzenie 6.2. Stan obecny i zagrożenia 6.3. E-administracja 6.4. Samorządowe witryny internetowe 6.5. Intranet 6.6. Marketing szeptany w administracji publicznej 6.7. Poczta elektroniczna i komunikatory 6.8. Wirtualne społeczności lokalne 6.9. Projekty nowoczesnych technik komunikacji w administracji publicznej 6.10. Etyka komunikacji internetowej 6.11. Podsumowanie Rozdział 7. Nowe narzędzia i techniki komunikacji w publicznej służbie zdrowia 7.1. Wprowadzenie 7.2. Aktualny stan komunikacji marketingowej na rynku usług zdrowotnych 7.3. Nowe techniki komunikacji wykorzystywane w publicznej służbie zdrowia 7.4. Podsumowanie
Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku --- Pozycja niedostępna.---
|