Półki w księgarniach uginają się od podręczników i poradników opisujących różne techniki i style zarządzania. Autorzy tych książek zapewniają, że oferują czytelnikom przepis na sukces, tylko że... taki przepis nie istnieje. Otoczenie, w którym przychodzi nam prowadzić firmy, jest zbyt złożone i skomplikowane, aby prostymi formułkami opisać wyjście z każdego problemu. Każdy, kto jest szefem, musi liczyć się z tym, że będzie zmuszony sprostać sytuacjom stanowiącym ogromne obciążenie — również emocjonalne.
Ta niezwykła książka została napisana przez założyciela i szefa pewnej firmy. Jest brutalnie szczera w opisie trudnych i bardzo trudnych problemów, które przytrafiają się kierownikom różnego szczebla. Nie ma tu złotych reguł, cudownych recept ani przechwałek, są za to wskazówki i podpowiedzi, dzięki którym znalezienie wyjścia z sytuacji niemożliwej do rozwiązania staje się łatwiejsze i znośniejsze.
A przy tym problemy, nawet te najgorsze, są opisane w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Warto docenić uczciwość i otwartość autora, gdy przyznaje się do błędów i opisuje, jak do nich doszło, jak silne były emocje, jak trudno było je pokonać. Ta historia niesie przekaz, który powinien trafić do każdego szefa firmy.
Z tej książki dowiesz się: • jak walczyć o przetrwanie firmy; • jak zwalniać i degradować pracowników - również tych, których bardzo się lubi i szanuje; • jak utrzymać właściwą kulturę pracy w zespole i ograniczyć zakulisowe rozgrywki; • jak pielęgnować w zespole właściwego rodzaju ambicję; • jak pielęgnować w sobie najlepsze cechy lidera; • co zrobić, gdy wartościowi pracownicy zamieniają się w okropne indywidua; • jak radzić sobie z obciążeniem emocjonalnym; • kiedy podjąć decyzję o sprzedaży firmy.
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni: przekonaj się, jak naprawdę wygląda pokonywanie trudności w firmie.
Spis treści:
Rozdział 1. Od komunisty do inwestora kapitału podwyższonego ryzyka (13)
Rozdział 2. Przetrwać! (31)
Rozdział 3. Tym razem z uczuciem! (55)
Rozdział 4. Gdy wszystko się rozpada (75)
- Walka (79)
- CEO powinien mówić, jak jest (83)
- Właściwy sposób zwalniania ludzi (87)
- Przygotowanie do zwolnienia menedżera (92)
- Degradacja lojalnego przyjaciela (100)
- Kłamstwa powtarzane przez przegranych (104)
- Ołowiane kule (107)
- Nikogo to nie obchodzi (110)
Rozdział 5. Dbaj o swoich ludzi, produkt i zyski - w tej kolejności (113)
- Dobre miejsce do pracy (120)
- Dlaczego startupy powinny szkolić swoich ludzi? (125)
- Czy jest coś złego w zatrudnianiu ludzi z firmy przyjaciela? (134)
- Dlaczego tak trudno jest sprawnie wprowadzić wielkie postaci w małej firmie? (139)
- Zatrudnianie menedżerów wysokiego szczebla: Jeśli nigdy nie wykonywałeś tej pracy, to jak masz znaleźć kogoś odpowiedniego na to stanowisko? (144)
- Kiedy pracownicy niewłaściwie interpretują słowa menedżerów (150)
- Dług zarządzania (155)
- Zapewnienie zarządzania jakością (160)
Rozdział 6. Sprawy bieżące (165)
- Jak zmniejszyć intensywność zakulisowych gierek w firmie? (170)
- Właściwy rodzaj ambicji (178)
- Nazwy stanowisk pracy i awans (182)
- Gdy inteligentni ludzie stają się złymi pracownikami (188)
- Starzy wyjadacze? (193)
- Jeden na jeden (199)
- Programowanie kultury (202)
- Demistyfikacja tajemnicy skalowania (208)
- Błąd oczekiwań skali wzrostu (216)
Rozdział 7. Jak kierować firmą nawet wtedy, gdy nie wiesz, dokąd zmierzasz? (219)
- Najtrudniejsza do opanowania umiejętność CEO (223)
- Cienka granica między lękiem a odwagą (231)
- Jedynki i Dwójki (236)
- Idź za liderem (241)
- CEO pokojowy vs. CEO na wojennej ścieżce (246)
- Definicje i przykłady (248)
- Kreowanie się na CEO (253)
- Jak ocenia się dyrektorów wykonawczych? (259)
Rozdział 8. Pierwsza zasada przedsiębiorczości brzmi: Nie ma żadnych zasad (267)
- Paradoks: odpowiedzialność vs. kreatywność (273)
- Technika zarządzania: zakręcony piątek (277)
- Przemijająca wielkość? (279)
- Czy powinieneś sprzedać firmę? (283)
Rozdział 9. Koniec początku (291)
Dodatek A. Pytania dotyczące szefa korporacyjnego działu sprzedaży (303)
Dodatek B. Pytania dotyczące umiejętności operacyjnych (307)
Podziękowania (311)
Prawa autorskie i reprodukcji (315) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł
Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi
|