Autor: Leszek Kiełtyka
ISBN: 978-83-7641-129-3
Ilość stron: 524
Data wydania: 10/2009
Książka została wydana z okazji VIII Międzynarodowej Konferencji Multimedia w zarządzaniu.
Przedstawiono w niej najistotniejsze zagadnienia – zarówno teoretyczne, jak i praktyczne – zastosowania multimediów w biznesie oraz zarządzaniu współczesnymi organizacjami.
Spotkania ludzi nauki z przedstawicielami biznesu zostały zapoczątkowane jeszcze w XX wieku przez pracowników Katedry Informatycznych Systemów Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Inicjatorem tych międzynarodowych spotkań był kierujący katedrą prof. zw. dr hab. inż. Leszek Kiełtyka.
W ramach procesu dydaktycznego w katedrze realizowane są programy obejmujące zagadnienia nowoczesnych technik i technologii informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami oraz działaniami biznesowymi, a także programy dotyczące zagadnień aplikacji systemów komunikacji multimedialnych w organizacjach, głównie przemysłowych.
Rozdziały:
CZĘŚĆ I. Multimedialne technologie informacyjne 1. Wideokonferencje wielopunktowe jako jedna z informacyjnych technologii multimedialnych 2. Interakcyjny system nawigacyjnego planowania przedsięwzięć 3. Mobilny kolektor danych w logistycznym systemie informatycznym 4. Multimedialne urządzenia dostępowe do usług sieciowych realizowanych 5. Typologia usług hostingowych 6. A concept of a model-driven organization memory system 7. The dynamic multimedia presentations of the objects in the field of business and education 8. Związek pomiędzy wysokością fontu i szerokością pola tekstowego w aspekcie czytelności tekstów wyświetlanych na ekranach komputerowych
CZĘŚĆ II. Technologie informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem 9. Czy istnieje technologia informacyjna? 10. Kreowanie wizerunku przedsiębiorstw sektora MSP w oparciu o informacyjny portal dziedzinowy 11. Obszary zastosowań systemów informatycznych w aspekcie wymiany informacji w dużych przedsiębiorstwach w Polsce 12. Wykorzystanie zintegrowanych systemów informatycznych w innowacyjnych małych i średnich przedsiębiorstwach 13. Czynnik ludzki jako zasadnicza determinanta powodzenia wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego 14. Kryteria oceny użyteczności aplikacji zarządzania projektami 15. Determinanty wyboru systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem 16. Technologie informatyczne i teleinformatyczne podnoszące jakość usług transportowych 17. Rola i zadania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach usługowych 18. Integracja aplikacji informatycznych dedykowanych placówkom służby zdrowia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych 19. Technologia informacyjna jako instrument marketingu polskich wydawców książek 20. Multimedia w procesie zarządzania czasem
CZĘŚĆ III. Zarządzanie organizacjami w teorii i praktyce 21. Porównanie metod zarządzania relacjami w otoczeniu organizacji 22. Informacyjny aspekt controllingu dynamicznego w procesie osiągania kosztów docelowych 23. Organizacja procesów podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach 24. Badanie efektywności procesów logistycznych w przedsiębiorstwach usługowych 25. Uwarunkowania i modele wspomagania decyzji marketingowych w małych firmach 26. Dyfuzja innowacji w sektorach wysokiej techniki – problemy definicyjne 27. Konstytuowanie osoby społecznej w relacyjnych układach sieciowych 28. Zdarzenia wpływające na kryzysy gospodarcze – historyczny punkt widzenia
CZĘŚĆ IV. Multimedia w edukacji i zarządzaniu 29. Zastosowanie platformy e-learningowej w przedsiębiorstwie 30. Narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie wiedzą 31. Wybrane aspekty zarządzania wiedzą w zespołach projektowych 32. Organizator spotkań. Projekt narzędzia menedżerskiego wykorzystującego układ wielkości organizacyjnych 33. Dydaktyczna animacja komputerowa w multimedialnej edukacji zawodowej 34. Determinanty rozwoju telepracy 35. Wybrane narzędzia i czynniki wspomagające rozwój telepracy 36. Systemy klasy ERP w dydaktyce
CZĘŚĆ V. Gospodarka elektroniczna 37. Wirtualizacja a innowacyjność 38. Atrybuty organizacji wirtualnej 39. Technologia teleinformatyczna w przedsiębiorstwie wirtualnym 40. Systemy SIP/GIS jako narzędzie wspomagania e-biznesu 41. Internet jako nowoczesne narzędzie prowadzenia e-biznesu 42. Full convergence of the selected media communications on the internet platform 43. Metoda oceny efektywności stron internetowych 44. Internet jako medium reklamowe 45. Ocena serwisów internetowych branży sportowej na przykładzie sklepów rowerowych 46. The concept of file distribution system based on HTTP protocol 47. E-negocjacje w obrocie gospodarczym 48. E-rekrutacja w Polsce – wybrane aspekty 49. Analiza inwestycji informatycznych ING BSK SA 50. Elektroniczne usługi bankowe w ocenie studentów wydziału informatyki 50.1. Metodyka i cel badań 51. Porównanie zastosowania publikacji elektronicznych w procesie edukacyjnym na wydziale zarządzania i wydziale informatyki
CZĘŚĆ VI. Sztuczna inteligencja i systemy wspomagania decyzji 52. Knowledge database systems in intelligent systems aiding decision making 53. Sieć S-P w implementacji neuronowej 54. Dobór optymalnych struktur sieci neuronowych w modelowaniu procesów logistycznych 55. Optimizing the results obtained by the models forecasting economical time series through the proper selection of an output variable 56. Security of business intelligence systems. Review of practical solutions
Multimedia w biznesie i zarządzaniu --- Pozycja niedostępna.---
|