Autor: Praca zbiorowa
ISBN: 978-83-7603-042-5
Ilość stron: 200
Data wydania: 09/2010
Duży format A4
Szanujemy Twoje oczy! Książka wydrukowana dużą czcionką.
Nigdy nie jest za późno na naukę obsługi komputerowych programów biurowych! Można się tego nauczyć w każdym wieku, również w wieku seniora/"dinozaura". Dla takich osób przygotowaliśmy właśnie książkę, którą masz w ręku. Stanowi ona kompilację dwóch naszych samouczków (o Wordzie i o Excelu) przeredagowaną specjalnie dla seniorów.
W samouczku tym omawiamy polskojęzyczne wersje 2010 i 2007 Worda oraz Excela, które występują we wszystkich odmianach Office 2010 i Office 2007. Inne programy z pakietu Office nie są omawiane. Większość rysunków i dokładne brzmienie komunikatów pochodzą z wersji 2010.
Tam gdzie jakaś czynność wykonuje się w wersji 2007 całkiem inaczej, wyraźnie to zaznaczamy i opisujemy czynność oddzielnie dla każdej wersji. Zakładamy, że czytelnik zna podstawy Windows przynajmniej na poziomie któregoś z naszych samouczków dotyczących tego systemu operacyjnego, np. "Windows 7 i Internet. Samouczek dla dinozaurów". Do nauki wystarczy dostęp do komputera z zainstalowaną którąś z wersji Microsoft Office (2007 lub 2010), dobre chęci i ... ten samouczek.
Kolejne kroki zilustrowane rysunkami pozwolą Ci szybko opanować podstawy obsługi komputera! Nudna informatyczna teoria zredukowana do niezbędnego minimum. Każde zagadnienie umieszczamy na sąsiednich stronach, aby można je było widzieć jednocześnie bez odwracania kartek.
Rozdziały:
Lekcja 1 Podstawy. 13 Uruchamianie Worda 14 Elementy okna programu Word 16 Elementy okna Worda - ćwiczenia 18 Suwak powiększania. 20 Zamykanie Worda. 21 Zapisanie dokumentu na dysku. 22 Piszemy tekst. 24 Piszemy tekst - cd. 26 Automatyczne sprawdzanie pisowni. 28 "Polskie litery" 30
Lekcja 2 Dalej do przodu. 33 Otwarcie zapisanego dokumentu. 34 Otwarcie zapisanego dokumentu - drugi sposób 36 Pomoc elektroniczna 38 Pomoc elektroniczna - cd 40 Wydawanie poleceń za pomocą przycisków na wstążce. 42 Cofanie wykonanej operacji 44 Wydawanie poleceń za pomocą klawiatury. 46 Najczęściej używane klawisze skrótu. 47 Widok Backstage (za kulisami). 48 Opcje Worda. 50 Zaznaczanie fragmentu tekstu 52 Przesuwanie i kopiowanie metodą "przeciągnij i upuść". 54 Schowek 56 Schowek - przenoszenie 57 Schowek - kopiowanie 58 Schowek - podsumowanie 59 Drukowanie w Office 2010 60 Drukowanie w Office 2007 61 Pasek szybkiego dostępu i Szybkie drukowanie 62 Blaski i cienie automatyzacji. 63
Lekcja 3 Formatowanie 65 Ustawienia strony. 66 Marginesy 68 Pisanie tekstu średniej długości. 70 Jak Word interpretuje wpisywany tekst 72 Formatowanie akapitu 74 Formatowanie akapitu - ćwiczenia. 76 Formatowanie akapitu - cd. 78 Malarz formatów. 79 Wyliczanki. 80 Czcionki, czyli formatowanie znaków. 82 Czcionki, czyli formatowanie znaków - ćwiczenia 84 Podział na strony i widoki. 86 "Miękkie" a "twarde" zakończenie strony. 88 Dzielenie wyrazów. 89 Automatyczne dzielenie wyrazów 90
Lekcja 4 Praca na długim dokumencie. 91 Poruszanie się po dokumencie za pomocą klawiatury. 92 - i za pomocą polecenia Przejdź do. 93 Poruszanie się za pomocą myszy i paska przewijania 94 Znajdowanie w Word 2010. 96 Znajdowanie w Word 2007 i inny sposób dla 2010 97 Zamiana. 98 Numeracja stron 100
Lekcja 5 Tabele i szablony. 103 Tworzenie tabel. 104 Zaznaczanie komórek w tabeli. 106 Szablony - tworzenie życiorysu 108 Tworzenie życiorysu 110 Wstawianie i usuwanie komórek tabeli. 111
Lekcja 6 Podstawy Excela. 113 Elementy okna programu Excel 114 Okno skoroszytu w oknie Excela 116 Skoroszyty, arkusze i komórki 118 Skoroszyty, arkusze i komórki - cd 120 Poruszanie się między arkuszami 122 Zapisanie skoroszytu na dysku. 123 Pierwsze obliczenia 124 Otwieranie nowych skoroszytów 126 Praca na kilku skoroszytach 128 Zamykanie skoroszytów 130
Lekcja 7 Praca na arkuszu 133 Poznajemy arkusz za pomocą klawiatury 134 Poznajemy arkusz za pomocą klawiatury - cd 136 A teraz Przechodzenie do 137 Poruszanie się za pomocą myszy. 138 Wprowadzanie danych tekstowych. 140 Zmiana szerokości kolumny 142 Wprowadzanie danych liczbowych. 144 Edycja komórki. 146 Zaznaczanie zakresu komórek. 148 Zaznaczanie zakresu komórek - cd 150 Wstawianie nowych kolumn i wierszy 152 Wypełnianie 154
Lekcja 8 Formuły i ich kopiowanie 157 Wprowadzanie formuł. 158 Przeliczanie formuł 160 Wprowadzanie formuł przez wskazywanie komórek 161 Przenoszenie typu "przeciągnij i upuść" 162 Przenoszenie za pomocą Schowka. 163 Kopiowanie danych przez Schowek 164 Więcej o Schowku. 165 Kopiowanie metodą "przeciągnij i upuść". 166 Kopiowanie formuł za pomocą uchwytu wypełniania. 167 Adresy względne i bezwzględne w formułach 168 Adresy względne i bezwzględne w formułach cd. 170 Funkcje 172 Wprowadzanie funkcji SUMA za pomocą przycisku 173 Kopiowanie funkcji. 174 Wprowadzanie dowolnej funkcji. 175 Wprowadzanie dowolnej funkcji - cd 176 Wprowadzanie dowolnej funkcji - cd 178
Lekcja 9 Formatowanie w Excelu 179 Formatowanie komórek - format liczbowy. 180 Format księgowy. 182 Wyrównywanie tekstu. 183 Czcionki 184 Obramowanie 185 Linie siatki. 186 Formatowanie fragmentu tekstu 187 Kopiowanie i przenoszenie sformatowanych komórek. 188
Lekcja 10 Drukowanie w Excelu 189 Ustawienia strony. 190 Obszar wydruku 192 EXCEL 2010: Drukujemy - podgląd 194 EXCEL 2010: Drukowanie. 196 EXCEL 2007: Podgląd wydruku. 197 EXCEL 2007: Wpasuj w stronę 198 EXCEL 2007: Drukujemy. 200 Co dalej. 200
MS Office czyli programy biurowe (Word+Excel) Samouczek dla dinozaurów --- Pozycja niedostępna.---
|