Montownie samochodów stanowiły ważny dział polskiego przemysłu motoryzacyjnego w okresie dwudziestolecia międzywojennego. W książce autor opisuje kulisy ich powstania, etapy działalności i program produkcyjny.
Opracowanie ma charakter pionierski; przybliża wiele mało znanych faktów z historii krajowej motoryzacji, a niektóre z zawartych w nim ilustracji są publikowane po raz pierwszy. Oprócz zakładów zlokalizowanych w granicach II Rzeczypospolitej uwzględniono także montownię pojazdów Hudson i Essex (Hudsexway), działającą na terenie Wolnego Miasta Gdańska.
Cenne uzupełnienie publikacji tworzą zestawione w tabelach dane techniczne opisywanych modeli i informacje statystyczne dotyczące liczby zmontowanych egzemplarzy.
Zbierając materiały do książki, autor sięgał zarówno do źródeł współczesnych – krajowych i zagranicznych, jak i do oryginalnych wydawnictw prasowych, firmowych i reklamowych z epoki.
Publikacja zainteresuje nie tylko liczne grono miłośników polskiej motoryzacji i amatorów samochodów zabytkowych, ale także wszystkie osoby pasjonujące się historią gospodarczą II Rzeczypospolitej.
Spis treści Od autora /6 Rozdział 1 „Elibor” 1920–1927 /11 Rozdział 2 Towarzystwo Budowy Samochodów „As” 1926–1930 /21 Rozdział 3 Zjednoczone Fabryki Maszyn i Samochodów „Oświęcim-Praga” SA 1929–1938 /33 Rozdział 4 General Motors w Polsce 1928–1931 /43 Rozdział 5 Polskie Towarzystwo Samochodów Citroën 1930–1934 /69 Rozdział 6 Polski Fiat 1932–1935 /77 Rozdział 7 Lilpop, Rau & Loewenstein 1936–1939 /93 Rozdział 8 Zakłady Samochodowe Wspólnoty Interesów SA 1939 /127 Rozdział 9 Montownia poza granicami RP – Hudsexway z Wolnego Miasta Gdańska 1928–1933 /141 Rozdział 10 Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce „Fablok” SA 1939 /151 Podsumowanie /159 Bibliografia /163 Indeks osób /166 Źródła ilustracji /168
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 44,63zł
Montownie samochodów w II Rzeczypospolitej
|