Osoby z badanego segmentu „młodych dorosłych” (18−29 lat) stanowią dziś 18% polskiego społeczeństwa. Jest to pierwsze pokolenie Polaków, które całe swoje dorosłe życie spędziło w gospodarce rynkowej. Co również istotne, Internet był obecny w ich życiu przez cały okres dorastania i stał się naturalnym elementem rzeczywistości. Dla nich środowisko Internetu jest miejscem rozrywki, zdobywania wiedzy, spotkań i dokonywania zakupów.
Poznanie ich potrzeb i sposobów postępowania może być istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sprzedawców. Jest wysoce prawdopodobne, że przyszłe pokolenia będą w swoich zachowaniach podobne do obecnego segmentu „młodych dorosłych”.
Lektura książki pozwoli odpowiedzieć m.in. na następujące pytania dotyczące zachowań nabywczych osób w wieku 18−29 lat: 1. Dlaczego i w jakich miejscach kupują w Internecie? 2. Jakie czynniki wpływają na wybór konkretnego sprzedawcy? 3. Jak oceniają bezpieczeństwo zakupów internetowych i jak starają się minimalizować ewentualne ryzyko? 4. Jakie są główne źródła informacji o produktach sprzedawanych w Internecie? 5. Jak sprzedawcy internetowi mogą poprawić swoją wiarygodność? 6. Dlaczego część młodych nabywców nie kupuje w Internecie lub przerywa zakupy? 7. Czy młodzi nabywcy są zadowoleni z zakupów internetowych? 8. Jakie są główne powody niezadowolenia z zakupów internetowych i jakie kroki podejmują by poprawić swoje samopoczucie? 9. Co sprawia że nabywcy mają swoje ulubione sklepy internetowe do których wracają? 10. Jakie czynniki mogłyby spowodować częstsze zakupy w Internecie?
Autorzy są przekonani, że wskazane w książce źródła konkurencyjności, jako oparte na reprezentatywnych badaniach i analizie krajowej i światowej literatury, stanowią rzeczywiste, możliwe do praktycznego zastosowania sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej firm działających w Internecie. Przedstawiona analiza powinna ułatwić menedżerom kształtowanie oferty oraz komunikacji marketingowej, co pozytywnie wpłynie na poprawę pozycji konkurencyjnej ich sklepów internetowych.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Zachowania nabywców w procesie zakupu Rozdział 2. Rozwój i wykorzystanie Internetu w Polsce Rozdział 3. Charakterystyka segmentu „młodzi dorośli” (18–29 lat) w Polsce Rozdział 4. Wykorzystanie Internetu przez segment „młodych dorosłych” Rozdział 5. Analiza dokonywania zakupów „młodych dorosłych” przez Internet Rozdział 6. Bezpieczeństwo zakupu przez Internet w opinii „młodych dorosłych” Rozdział 7. Bariery ograniczające dokonywanie zakupu „młodych dorosłych” Internecie Rozdział 8. Satysfakcja „młodych dorosłych” z zakupów dokonywanych w Internecie Rozdział 9. Pozycja konkurencyjna firm sprzedających w Internecie na podstawie analizy opinii „młodych dorosłych” Rozdział 10. Kierunki rozwoju sprzedaży internetowej kierowanej do segmentu „młodych dorosłych” Zakończenie Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 47,04zł
Młodzi nabywcy na e-zakupach
|