Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
Profesjonalne wytwarzanie oprogramowania z zastosowaniem Scruma i usług Azure DevOps

Profesjonalne wytwarzanie oprogramowania z zastosowaniem Scruma i usług Azure DevOps

89.00zł
72.09zł
Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2 59.00zł 47.20zł
Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2

Tytuł: Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2
Autor: Krzysztof Malaga
ISBN: 978-83-255-4320-4
Ilość stron: 328
Data wydania: 07/2012 (wydanie 2)
Format: 16.5x23.8cm
Wydawnictwo: C.H. BECK
Cena: 59.00zł 47.20zł


Przedmiotem mikroekonomii są badania prowadzone w odniesieniu do działań indywidualnych konsumentów (gospodarstw domowych) i producentów (przedsiębiorców, przedsiębiorstw).

Książka jest próbą harmonijnego połączenia elementarnej wiedzy z zakresu mikroekonomii oraz analizy matematycznej. Rozważania teoretyczne są bogato ilustrowane  wykresami i schematami oraz poparte przykładami liczbowymi i zadaniami rozwiązywanymi krok po kroku przez Autora.

Zasadniczym celem podręcznika jest:
• przedstawienie fundamentalnego dorobku teoretycznego mikroekonomii, w tym: teorii popytu, podaży, wymiany, cząstkowej i ogólnej równowagi rynkowej,
• zaznajomienie z podstawowymi kategoriami mikroekonomicznymi oraz zasadami wnioskowania opartego na elementarnych pojęciach z zakresu algebry liniowej i analizy matematycznej,
• zapoznanie z zasadami prowadzenia analizy dedukcyjnej opartej na przyjętym układzie założeń,
• zwrócenie uwagi na warunkowy i ograniczony układem założeń charakter wyprowadzanych wniosków,
• zarysowanie najistotniejszych cech współczesnej mikroekonomii oraz wskazanie prawdopodobnych kierunków jej dalszego rozwoju.
• przygotowanie i zachęcenie Czytelników do pogłębiania zdobytej wiedzy.

Rozdziały:

Rozdział 1. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez pojedynczych konsumentów
1.1. Pojecia wstepne       18
1.2. Funkcja uzytecznosci 24
1.3. Substytucja, neutralnosc i komplementarnosc towarów konsumpcyjnych       34
1.4. Funkcja popytu Marshalla       42
1.5. Funkcja popytu Hicksa       61
1.6. Substytucyjne i dochodowe efekty zmiany cen towarów 72
Podstawowe pojecia i zagadnienia 76
Pytania       77
Zadania 78

Rozdział 2. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez zbiorowość konsumentów
2.1. Prosty model wymiany       82
2.2. Statyczny model Arrowa-Hurwicza 89
2.3. Dynamiczny model Arrowa-Hurwicza 100
Podstawowe pojecia i zagadnienia 108
Pytania       108
Zadania 109

Rozdział 3. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez pojedynczych producentów
3.1. Przestrzen produkcyjna i funkcja produkcji       114
3.2. Substytucyjnosc i komplementarnosc czynników produkcji 117
3.3. Finansowe i technologiczne aspekty działalnosci przedsiebiorstwa 120
3.4. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach konkurencji doskonałej – strategia długookresowa
3.5. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach konkurencji doskonałej – strategia krótkookresowa
3.6. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach monopolu – strategia długookresowa
3.7. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach monopolu – strategia krótkookresowa
Podstawowe pojecia i zagadnienia 179
Pytania       180
Zadania 181

Rozdział 4. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez zbiorowosc producentów przy okreslonej egzogenicznie funkcji popytu na produkt
4.1. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach konkurencji doskonałej – ustalanie optymalnego poziomu produkcji
4.2. Przedsiebiorstwo monopolistyczne – ustalanie optymalnego poziomu ceny produktu i wielkosci produkcji
4.3. Dyskryminacja cenowa dokonywana przez przedsiebiorstwo monopolistyczne na dwóch róznych rynkach
4.4. Konkurencja ilosciowa i cenowa w warunkach duopolu 218
4.4.1. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Cournota 219
4.4.2. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Stackelberga       228
4.4.3. Analiza porównawcza modeli duopolu Cournota i Stackelberga 235
4.4.4. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Bertranda 243
Podstawowe pojecia i zagadnienia 251
Pytania       252
Zadania 253

Rozdział 5. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez zbiorowosci producentów i konsumentów
5.1. Statyczny model rynku z egzogenicznymi funkcjami popytu i podazy 259
5.2. Dynamiczny model rynku dwóch produktów z egzogenicznymi funkcjami popytu i podazy
5.3. Statyczny model Arrowa-Debreu-McKenziego 267
5.4. Dynamiczny model Arrowa-Debreu-McKenziego 275
Podstawowe pojecia i zagadnienia 283
Pytania       284
Zadania 284
Zakonczenie       287

Aneks matematyczny
A.1. Elementy logiki i teorii zbiorów 291
A.2. Algebra liniowa       293
A.3. Analiza matematyczna       294
A.4. Równania róznicowe i rózniczkowe 306


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 47,20zł

Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2
Tytuł książki: "Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2"
Autor: Krzysztof Malaga
Wydawnictwo: C.H. BECK
Cena: 59.00zł 47.20zł
Klienci, którzy kupili „Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2”, kupili także:

Audi A4 i A4 Avant (typu B8) modele 2007-2015 Sam naprawiam samochód, Hans-Rüdiger Etzold, Wydawnictwo WKiŁ

Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa, Iwona Dittmann , Paweł Dittmann , Ewa Szabela-Pasierbińska , Aleksandr, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Urządzenia elektroniczne Część III Budowa i działanie urządzeń, Andrzej J. Marusak, Wydawnictwo WSiP

Go snowboard Trening z instruktorem na filmie DVD, Neil McNab, Wydawnictwo Naukowe PWN

Nagroda dla Nobla, Waldemar Andrzejczyk, Wydawnictwo Poligraf

Sekret spełnionego życia Źródło wielkości, zdrowia i bogactwa, Wallace D. Wattles, Wydawnictwo Sensus

Kluczowe umiejętności marketingowe Strategie techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Peter Cheverton, Wydawnictwo Onepress

Chemia analityczna Krótkie wykłady, D. Kealey, P.J. Haines, Wydawnictwo Naukowe PWN

Testy maturalne z Matematyki, Lech Bartłomiejczyk, Wydawnictwo Helion

piątek, 19 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami