Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Metody spektroskopowe w chemii analitycznej

Metody spektroskopowe w chemii analitycznej

79.00zł
63.99zł
Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2 59.00zł 47.20zł
Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2

Tytuł: Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2
Autor: Krzysztof Malaga
ISBN: 978-83-255-4320-4
Ilość stron: 328
Data wydania: 07/2012 (wydanie 2)
Format: 16.5x23.8cm
Wydawnictwo: C.H. BECK
Cena: 59.00zł 47.20zł


Przedmiotem mikroekonomii są badania prowadzone w odniesieniu do działań indywidualnych konsumentów (gospodarstw domowych) i producentów (przedsiębiorców, przedsiębiorstw).

Książka jest próbą harmonijnego połączenia elementarnej wiedzy z zakresu mikroekonomii oraz analizy matematycznej. Rozważania teoretyczne są bogato ilustrowane  wykresami i schematami oraz poparte przykładami liczbowymi i zadaniami rozwiązywanymi krok po kroku przez Autora.

Zasadniczym celem podręcznika jest:
• przedstawienie fundamentalnego dorobku teoretycznego mikroekonomii, w tym: teorii popytu, podaży, wymiany, cząstkowej i ogólnej równowagi rynkowej,
• zaznajomienie z podstawowymi kategoriami mikroekonomicznymi oraz zasadami wnioskowania opartego na elementarnych pojęciach z zakresu algebry liniowej i analizy matematycznej,
• zapoznanie z zasadami prowadzenia analizy dedukcyjnej opartej na przyjętym układzie założeń,
• zwrócenie uwagi na warunkowy i ograniczony układem założeń charakter wyprowadzanych wniosków,
• zarysowanie najistotniejszych cech współczesnej mikroekonomii oraz wskazanie prawdopodobnych kierunków jej dalszego rozwoju.
• przygotowanie i zachęcenie Czytelników do pogłębiania zdobytej wiedzy.

Rozdziały:

Rozdział 1. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez pojedynczych konsumentów
1.1. Pojecia wstepne       18
1.2. Funkcja uzytecznosci 24
1.3. Substytucja, neutralnosc i komplementarnosc towarów konsumpcyjnych       34
1.4. Funkcja popytu Marshalla       42
1.5. Funkcja popytu Hicksa       61
1.6. Substytucyjne i dochodowe efekty zmiany cen towarów 72
Podstawowe pojecia i zagadnienia 76
Pytania       77
Zadania 78

Rozdział 2. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez zbiorowość konsumentów
2.1. Prosty model wymiany       82
2.2. Statyczny model Arrowa-Hurwicza 89
2.3. Dynamiczny model Arrowa-Hurwicza 100
Podstawowe pojecia i zagadnienia 108
Pytania       108
Zadania 109

Rozdział 3. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez pojedynczych producentów
3.1. Przestrzen produkcyjna i funkcja produkcji       114
3.2. Substytucyjnosc i komplementarnosc czynników produkcji 117
3.3. Finansowe i technologiczne aspekty działalnosci przedsiebiorstwa 120
3.4. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach konkurencji doskonałej – strategia długookresowa
3.5. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach konkurencji doskonałej – strategia krótkookresowa
3.6. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach monopolu – strategia długookresowa
3.7. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach monopolu – strategia krótkookresowa
Podstawowe pojecia i zagadnienia 179
Pytania       180
Zadania 181

Rozdział 4. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez zbiorowosc producentów przy okreslonej egzogenicznie funkcji popytu na produkt
4.1. Przedsiebiorstwo działajace w warunkach konkurencji doskonałej – ustalanie optymalnego poziomu produkcji
4.2. Przedsiebiorstwo monopolistyczne – ustalanie optymalnego poziomu ceny produktu i wielkosci produkcji
4.3. Dyskryminacja cenowa dokonywana przez przedsiebiorstwo monopolistyczne na dwóch róznych rynkach
4.4. Konkurencja ilosciowa i cenowa w warunkach duopolu 218
4.4.1. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Cournota 219
4.4.2. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Stackelberga       228
4.4.3. Analiza porównawcza modeli duopolu Cournota i Stackelberga 235
4.4.4. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Bertranda 243
Podstawowe pojecia i zagadnienia 251
Pytania       252
Zadania 253

Rozdział 5. Racjonalnosc wyborów dokonywanych przez zbiorowosci producentów i konsumentów
5.1. Statyczny model rynku z egzogenicznymi funkcjami popytu i podazy 259
5.2. Dynamiczny model rynku dwóch produktów z egzogenicznymi funkcjami popytu i podazy
5.3. Statyczny model Arrowa-Debreu-McKenziego 267
5.4. Dynamiczny model Arrowa-Debreu-McKenziego 275
Podstawowe pojecia i zagadnienia 283
Pytania       284
Zadania 284
Zakonczenie       287

Aneks matematyczny
A.1. Elementy logiki i teorii zbiorów 291
A.2. Algebra liniowa       293
A.3. Analiza matematyczna       294
A.4. Równania róznicowe i rózniczkowe 306


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 47,20zł

Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2
Tytuł książki: "Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2"
Autor: Krzysztof Malaga
Wydawnictwo: C.H. BECK
Cena: 59.00zł 47.20zł
Klienci, którzy kupili „Mikroekonomia Oswajanie z matematyką Wydanie 2”, kupili także:

Prawo dla twórców internetowych, Agnieszka Witońska-Pakulska, Wydawnictwo Onepress

Procesy stochastyczne, Mikhail Matalytski, Oleg Tikhonenko, Wydawnictwo EXIT

Pilates na co dzień, Mina Stephens, Wydawnictwo Septem
<b>Szefologika, czyli logika szefowania. Wydanie 2 rozszerzone</b>, <font color="navy">Paulina Polko, Roman Polko</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Szefologika, czyli logika szefowania. Wydanie 2 rozszerzone, Paulina Polko, Roman Polko, Wydawnictwo Onepress

Słownik budowlany polsko angielski angielsko polski, Jacek Gordon, Wydawnictwo Level Trading

Praktyka jogi dla kobiet, Lois Steinberg, Wydawnictwo GALAKTYKA

Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością, Mateusz Grzesiak, Wydawnictwo Onepress

Przebić się przez Windows Vista Znajdź ulubione funkcje i odkryj możliwości systemu, Joli Ballew, S.E. Slack, Wydawnictwo Microsoft Press

Krągła rewolucja Piękno w rozmiarze XL i... każdym innym!, Rachel Caplin, Tonya Sandis, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami