Tytuł: | Mierzenie wyników szkoleń Praktyczny przewodnik po sześciu najważniejszych wskaźnikach oceny | Autor: | Jack J. Phillips, Drew Ron Stone | ISBN: | 978-83-264-3102-9 | Ilość stron: | 244 | Data wydania: | 11/2013 | Format: | 16.5x23.5cm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 79.00zł |
Organizacje coraz baczniejszą uwagę zwracają na to, jak wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa: co szkolenie wniosło do działalności firmy i jak się przyczyniło do zwiększenia zysków.
Niniejsza książka, napisana przez dwóch ekspertów w dziedzinie mierzenia i usprawniania programów szkoleniowych, krok po kroku pokazuje, jak dokonać rzetelnej oceny programu za pomocą sześciu wskaźników dających odpowiedź na następujące pytania: • Czy uczestnicy mieli poczucie, że program pozwolił im zdobyć nowe umiejętności, których mogą używać? • Czego tak naprawdę się nauczyli? • Jak zdobyte umiejętności i wiedza zostały zastosowane w pracy? • Jaki był efekt biznesowy programu? • Jaki był uchwytny, mierzalny zwrot z inwestycji? • Czy program przyniósł korzyści niematerialne, a jeśli tak, to jakie?
Wystarczy zastosować przedstawione tu sprawdzone metody, narzędzia, arkusze robocze i listy kontrolne, by dokonać przełomu w mierzeniu sukcesów swoich programów szkoleniowych. Współczesne szkolenia są zbyt kosztowne, a skutki ich nieefektywności zbyt dalekosiężne, by zdawać się na przypadek.
Spis treści:
Wstęp Wzrastające znaczenie sprawdzonych wyników Czego można się nauczyć dzięki tej książce str. 11 Zawartość książki str. 12 Dlaczego większość szkoleń nie jest oceniana str. 13 Wiarygodne mierzenie jest możliwe str. 14
Rozdział 1. Pomiar i ocena wyników szkoleń: znaczenie i korzyści Dlaczego pomiar i ocena są konieczne str. 17 Struktura oceny i sześć typów miar str. 18 Studium przypadku: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych str. 24 Ustalanie celów oceny str. 29 Tworzenie kultury szkoleń ukierunkowanej na wyniki str. 30
Rozdział 2. Model i procedura ROI Ogólna charakterystyka modelu i procedury ROI str. 32 Definiowanie zwrotu z inwestycji i wskaźnika stosunku zysku do kosztów str. 34 Zdecyduj, który z pięciu poziomów jest odpowiedni do oceny twojego szkolenia str. 37
Rozdział 3. Krok 1. Opracuj szczegółowe cele na każdym z poziomów: podstawa pomiaru Jaki wpływ mają cele z każdego poziomu oceny na zwrot z inwestycji str. 42 Połączenie celów szkolenia z celami przedsiębiorstwa str. 43 Opracowanie zadań szkoleń na każdym z poziomów str. 43 Opis przypadku: Reliance Insurance Company str. 49
Rozdział 4. Krok 2. Opracuj plany oceny i zbierz początkowe dane Tworzenie planów oceny - zasady ogólne str. 53 Rodzaje miar str. 54 Wyjaśnianie celu inicjatywy szkoleniowej str. 56 Sposoby zbierania danych początkowych str. 59 Najważniejsze czynniki w opracowywaniu strategii oceny str. 61 Opracowanie planu i strategii oceny str. 62
Rozdział 5. Krok 3. Zbierz dane w trakcie szkolenia (poziomy 1 i 2) Poziom 1: mierzenie reakcji i satysfakcji str. 72 Docelowe obszary poziomu 1 - standardowy formularz str. 74 Poziom 2: pomiar uczenia się str. 86
Rozdział 6. Krok 4. Zbierz dane po szkoleniu (poziomy 3 i 4) Najlepsze sposoby gromadzenia danych uzupełniających str. 110 Znajdowanie najbardziej wiarygodnych źródeł danych str. 132 Przykłady pytań pojawiających się w ocenie uzupełniającej str. 133 Ulepszanie wskaźników odpowiedzi w kwestionariuszach str. 134 Od czego zacząć zbieranie danych str. 135
Rozdział 7. Krok 5. Wyodrębnij efekty szkolenia Opis przypadku: First Bank str. 138 Pierwszy krok: rozpoznanie pozostałych czynników str. 140 Najlepsze strategie wyodrębniania efektów szkolenia str. 142 Wybór strategii str. 153
Rozdział 8. Krok 6. Przekształć dane na wartości finansowe Miękkie i twarde dane str. 159 Najlepsze metody przekształcania danych na wartości finansowe str. 161 Wybór odpowiedniej metody przekształcania danych str. 169 Kwiestie wiarygodności str. 170 Korygowanie danych str. 171 Konwersja jednostki wartości str. 171 Zadawanie właściwych pytań o konwersję twardych i miękkich danych str. 172
Rozdział 9. Krok 7. Określ koszty szkolenia Określanie kosztów szkolenia str. 175 Znaczenie kosztów w określaniu ROI str. 175 Ujawnianie wszystkich kosztów str. 176 Określanie pełnych kosztów str. 178 Ukazywanie kosztów bez ukazywania korzyści str. 178 Zalecane kategorie kosztowe str. 179 Akumulacja i szacowanie kosztów str. 183 Tabela klasyfikacji kosztów str. 184 Akumulacja kosztów str. 185 Szacowanie kosztów str. 186
Rozdział 10. Krok 8. Oblicz zwrot z inwestycji (poziom 5) Obliczanie wskaźnika stosunku zysku do kosztów i zwrotu z inwestycji str. 190 Główne zasady str. 191 Potencjalna wielkość ROI dla grupy docelowej str. 191 Racjonalne traktowanie ROI - nie komplikować str. 193 Porównania ROI str. 193
Rozdział 11. Krok 9. Określ korzyści niematerialne Dlaczego korzyści niematerialne są ważne str. 195 Określanie głównych korzyści niematerialnych str. 196 Źródła korzyści niematerialnych str. 198 Końcowe słowo o korzyściach niematerialnych str. 199
Rozdział 12. Krok 10. Opracuj raport efektu biznesowego Znaczenie określenia wpływu szkolenia na wyniki str. 200 Monitorowanie postępu str. 201 Oddziaływanie mierzyć, nie uzasadniać str. 202 Komunikowanie wyników str. 202 Uwzględnianie potrzeb odbiorców docelowych str. 203 Opracowanie raportu z oceny str. 203 Opracowanie raportu o wpływie szkolenia na firmę str. 205 Przedstawianie bilansu danych finansowych i niefinansowych str. 207 Co zrobić, jeśli pojawią się zaskakujące lub rozczarowujące dane str. 209 Wyrażanie innym należnego uznania str. 211
Rozdział 13. Szybkie i łatwe sposoby mierzenia wyników szkoleń Oszczędność w obliczaniu ROI str. 214 Trzy szybkie sposoby, żeby się dowiedzieć, co się stało, dlaczego oraz ile są warte wyniki str. 215 Oszczędzający czas arkusz roboczy str. 217
Rozdział 14. Pozyskiwanie wsparcia zarządu i wdrażanie procesu Polityka i decyzje firmy str. 219 Jak sprawić, by kierownicy zaangażowali się w ocenę wyników szkolenia str. 220 Użycie pomiaru w niewłaściwych celach str. 223 Wdrożenie
Mierzenie wyników szkoleń Praktyczny przewodnik po sześciu najważniejszych wskaźnikach oceny --- Pozycja niedostępna.---
|