Tytuł: | Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji | Autor: | Paweł Cabała | ISBN: | 978-83-8085-197-9 | Ilość stron: | 272 | Data wydania: | 12/2016 | Oprawa: | Miękka | Format: | 16.0x23.0cm | Wydawnictwo: | Difin | Cena: | 60.00zł |
Jednym z istotnych czynników wzrostu efektywności funkcjonowania i rozwoju współczesnych organizacji jest ciągłe doskonalenie procesów zarządzania projektami. Procesy zarządzania projektami mogą być rozpatrywane w kilku aspektach: celowościowym, funkcjonalnym, podmiotowym, strukturalnym oraz instrumentalnym.
Szczególną rolę w doskonaleniu procesów zarządzania projektami spełnia aspekt instrumentalny obejmujący metody.
Stanowią one usystematyzowane, oparte na naukowych zasadach, sposoby postępowania zmierzające do rozwiązywania konkretnych problemów powstających w trakcie procesu projektowania, w szczególności obejmującego: definiowanie zakresu projektu, analizę preferencji i podejmowania decyzji, zarządzanie czasem i planowanie zasobów, zarządzanie zespołami projektowymi, zarządzanie jakością, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie kosztami (w tym procesów kontroli projektu).
Celem opracowania jest przegląd, analiza i ocena wybranych metod zarządzania projektami, omawianych w światowej literaturze przedmiotu i stosowanych w praktyce gospodarczej. Ocena metod zostanie przeprowadzona z punktu widzenia możliwości podnoszenia efektywności realizacji ściśle zdefiniowanych procesów projektowania.
Spis treści:
Rozdział 1. Procesy zarządzania projektami 1.1. Cykl życia projektu 1.2. Przegląd procesów zarządzania projektami 1.3. Poziomy dojrzałości procesów zarządzania projektami 1.4. Kierunki doskonalenia procesów 1.5. Dobre praktyki zarządzania projektami
Rozdział 2. Metody kreatywnego myślenia w definiowaniu projektu 2.1. Faza inicjowania i definiowania projektu 2.2. Kreatywność i twórczość w zarządzaniu projektami 2.3. Metody kreatywnego myślenia 2.4. Wykorzystanie metod kreatywnego myślenia w definiowaniu projektów 2.5. Podsumowanie
Rozdział 3. Formułowanie i klasyfikacja celów projektu 3.1. Definiowanie celów projektu 3.2. Metody określania celów projektu 3.3. Przykład klasyfikatora celów projektu 3.4. Przyszłe kierunki w zakresie formułowania i klasyfikacji celów projektu
Rozdział 4. Analiza morfologiczna w wariantowaniu rozwiązań projektowych 4.1. Proces wariantowania 4.2. Metody wariantowania rozwiązań 4.3. Istota analizy morfologicznej 4.4. Przykład zastosowania analizy morfologicznej 4.5. Kierunki rozwoju metod wariantowania
Rozdział 5. Analiza decyzyjna w ocenie efektywności projektów 5.1. Analiza decyzyjna w procesie zarządzania projektami 5.2. Podstawowe metody oceny efektywności projektów 5.3. Model decyzyjny oceny efektywności projektów w formule normalizacji 5.4. Przykład wielokryterialnej oceny efektywności koncepcji projektu 5.5. Uwagi końcowe
Rozdział 6. Analiza ścieżki krytycznej projektu 6.1. Harmonogram projektu 6.2. Metody sieciowe 6.3. Analiza sieci deterministycznych 6.4. Przykład praktyczny 6.5. Wybór oprogramowania
Rozdział 7. Kształtowanie wynagrodzeń zespołu projektowego 7.1. Motywowanie zespołu projektowego 7.2. Zasady kształtowania ruchomej części wynagrodzeń 7.3. Metody kształtowania ruchomej części wynagrodzeń 7.4. Przykład struktury wynagrodzeń zespołu projektowego 7.5. Ocena zespołowych form wynagrodzeń
Rozdział 8. Metody negocjacji projektowych 8.1. Charakterystyka negocjacji projektowych 8.2. Systematyka metod negocjacji projektowych 8.3. Identyfikacja interesariuszy projektu 8.4. Wielokryterialna analiza preferencji interesariuszy projektu 8.5. Analiza interesariuszy projektu informatycznego 8.6. Kierunki rozwoju metod negocjacji projektowych
Rozdział 9. Informatyczne wspomaganie komunikacji w zespole projektowym 9.1. Proces komunikacji w zarządzaniu projektami 9.2. Informatyczne narzędzia komunikacji 9.3. Zastosowania nowoczesnych narzędzi komunikacji 9.4. Przykład wykorzystania informatycznych narzędzi komunikacji 9.5. Kierunki rozwoju informatycznych narzędzi komunikacji
Rozdział 10. Metody zarządzania jakością w projektach 10.1. Miejsce zarządzania jakością w pracach projektowych 10.2. Metody i techniki zarządzania jakością w projektach 10.3. Quality Function Deployment w realizacji prac projektowych 10.4. Przykład zastosowania QFD w projekcie 10.5. Kierunki rozwoju metod zarządzania jakością projektu
Rozdział 11. Metody zarządzania ryzykiem w projekcie 11.1. Istota zarządzania ryzykiem projektu 11.2. Metody zarządzania ryzykiem projektowym 11.3. Metoda list kontrolnych – przykłady 11.4. Rozwój metod zarządzania ryzykiem projektowym
Rozdział 12. Analiza wartości wypracowanej w procesie kontroli projektu 12.1. Kontrola projektu 12.2. Pojęcie wartości wypracowanej 12.3. Wskaźniki oceny projektu 12.4. Zagadnienie pomiaru wykonania zadań 12.5. Wady i zalety metody wartości wypracowanej
Rozdział 13. Strukturyzacja projektów w warunkach zmiennego otoczenia 13.1. Cele i funkcje strukturyzacji 13.2. Założenia i etapy strukturyzacji 13.3. Ewolucja metod strukturyzacji projektów 13.4. Strukturyzacja projektu w metodykach klasycznych i zwinnych 13.5. Kierunki rozwoju metod strukturyzacji projektów
Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji --- Pozycja niedostępna.---
|