Autor: Lucyna Witek
ISBN: 978-83-7483-679-1
Ilość stron: 294
Data wydania: 08/2009
Nie sztuką jest zachęcić klienta, żeby wszedł do naszego sklepu. Sztuka jest sprawić, żeby wracał i namawiał innych.
Z badań wynika, że 70% decyzji nabywczych podejmowanych jest przed półką sklepową. Fakt ten powinien skłaniać producentów i handlowców do zgłębiania wiedzy, nabywania umiejętności oraz poszukiwania narzędzi i metod, w celu zaspokajania potrzeb klientów w punkcie sprzedaży.
Autorka odpowiada między innymi na pytania: • jak poprowadzić klienta po sklepie i jak wpływać na wybory konsumentów w miejscu sprzedaży? • jak uprzyjemnić klientom robienie zakupów? • jak zaaranżować powierzchnie sprzedażową i witrynę sklepową? • jakie formy promocji zastosować, żeby osiągnąć najlepszy efekt? • jak wykorzystać merchandising w tworzeniu przewagi konkurencyjnej małego sklepu?
Praca oparta jest na badaniach z zakresu marketingu, handlu oraz psychologii, jak również na licznych doświadczeniach w wielu firmach handlowych.
Rozdziały:
1. Istota i znaczenie merchandisingu 1.1. Istota i ewolucja merchandisingu 1.2. Funkcje i zadania merchandisingu 1.3. Merchandising producenta a merchandising handlowy 1.4. Instrumenty merchandisingu 1.5. Strategie merchandisingowe 1.6. Merchandising wizualny 1.7. Przypisy
2. Zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży 2.1. Rodzaje produktów a sposoby zachowań konsumentów 2.2. Typy decyzji zakupu konsumentów 2.3. Zakupy impulsowe komputeks.pl 2.4. Uwarunkowania zachowań konsumentów w miejscu sprzedaży 2.5. Proces decyzyjny konsumenta 2.6. Przypisy
3. Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej 3.1. Typy aranżacji i ich zastosowanie w punktach handlowych 3.2. Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej a ekspozycja 3.3. Urządzenia ekspozycyjne – ich dobór i zagospodarowanie 3.4. Przypisy
4. Sterowanie ruchem nabywców 4.1. Prawostronny i lewostronny ruch klienta 4.2. Wejście do sklepu 4.3. Strefa kasy 4.4. Przypisy
5. Atmosfera sklepu 5.1. Istota i elementy atmosfery 5.2. Funkcje kolorystyki 5.3. Zapach 5.4. Muzyka 5.5. Oświetlenie 5.6. Przypisy
6. Ekspozycja produktów na półce 6.1. Istota i rodzaje ekspozycji towarów 6.2. Ekspozycje promocyjne 6.3. Zasady i techniki ekspozycji produktu na półce 6.4. Błędy w zarządzaniu półką 6.5. Facing 6.6. Opakowanie a ekspozycja 6.7. Zarządzanie kategorią 6.8. Planogram jako narzędzie zarządzania półką 6.9. Crossmerchandising 6.10. Przypisy
7. Promocja w miejscu sprzedaży 7.1. Materiały POS 7.2. Display 7.3. Gazetki reklamowe 7.4. Nowoczesne formy reklamy w miejscu sprzedaży 7.5. Degustacje 7.6. Wybór nośników reklamowych i ich efektywność 7.7. Przypisy
8. Tworzenie witryn sklepowych 8.1. Znaczenie i rodzaje wystaw sklepowych 8.2. Cechy perswazyjnej wystawy sklepowej 8.3. Zasady ekspozycji towaru w witrynie 8.4. Proces projektowania wystaw sklepowych 8.5. Przypisy
9. Psychologia w merchandisingu 9.1. Wywieranie wpływu na klientów w sklepie 9.2. Komunikacja czy manipulacja w merchandisingu? 9.3. Strategie i techniki cenowe 9.4. Zakupy kompulsywne 9.5. Przypisy
10. Efektywność i kontrola w merchandisingu 10.1. Miary efektywności 10.2. Kontrola w merchandisingu 10.3. Rola pracowników w systemie merchandisingu 10.4. Monitoring dziaΠaƒ konkurencji 10.5. Przypisy
11. Merchandising w małym sklepie 11.1. Obszary budowania przewagi konkurencyjnej w małym sklepie 11.2. Ruch klientów i ekspozycja na półce 11.3. Błedy w merchandisingu w małym sklepie 11.4. Rola komunikacji w małym sklepie 11.5. Przypisy
12. Najczęściej popełniane błędy i szybkie działania zaradcze 12.1. Błędy w zagospodarowaniu półki 12.2. Niewłaściwa komunikacja w sklepie 12.3. Przypisy
13. Kierunki i perspektywy rozwoju merchandisingu 13.1. Społeczna odpowiedzialność w handlu 13.2. Merchandising kierowany do dzieci i produktów dziecięcych 13.3. Marki własne 13.4. Programy lojalnościowe w handlu 13.5. Perspektywy merchandisingu 13.6. Przypisy
14. Merchandising wybranych produktów 14.1. Merchandising półki śniadaniowej 14.2. Merchandising słodyczy i słonych przekąsek 14.3. Merchandising napojów 14.4. Merchandising kawy i herbaty 14.5. Merchandising makaronów, kasz i ryżu 14.6. Merchandising przypraw 14.7. Merchandising mrożonek 14.8. Merchandising środków chemicznych i higienicznych oraz kosmetyków 14.9. Merchandising leków i prezerwatyw 14.10. Merchandising pościeli, szlafroków i ręczników 14.11. Merchandising wyrobów tytoniowych i prasy 14.12. Merchandising biżuterii 14.13. Przypisy
Merchandising w małych i dużych firmach handlowych Teoria i praktyka --- Pozycja niedostępna.---
|