Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » E-biznes » E-learning » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
  E-biznes
  E-commerce
  E-learning
  Marketing internetowy
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
Przetworniki A/C i C/A Teoria i praktyka

Przetworniki A/C i C/A Teoria i praktyka

139.00zł
Meandry e-learningu 37.00zł
Meandry e-learningu

Autor: Grażyna Penkowska

ISBN: 978-83-7641-281-8

Ilość stron: 172

Data wydania: 07/2010

E-learning na świecie rozwija się bardzo dynamicznie, przyczyniając się do zmian nie tylko w systemach edukacji poszczególnych krajów, ale także w innych dziedzinach. Dzięki e-learningowi inaczej uczymy się, pracujemy, korzystamy z dóbr kultury.

Książkę odróżnia od podobnych pozycji refleksja towarzysząca zarówno definiowaniu pojęć dotyczących edukacji online, jak i ich praktycznej realizacji w pracy nauczyciela akademickiego. Pozycja ta wpisuje się w trend postrzegania sieci jako optymalnego środowiska uczenia się w polskich szkołach wyższych.

Środowisko to może realizować wszystkie założone cele danego etapu edukacyjnego (e-learning), uzupełniać formę tradycyjną (blended learning), lub wspomagać klasyczną edukację poprzez sieć.

Książka pisana jest z perspektywy praktyka, ale autorka nie uchyla się od rozwijania własnych koncepcji mogących stanowić udział w budowanych teoretycznych podstawach kształcenia zdalnego.

Rozdziały:

1. Rozwój e-edukacji w Polsce i na świecie
1.1. Krótka historia rozwoju kształcenia na odległość
1.1.1. Kształcenie korespondencyjne
1.1.2. Nowe technologie w kształceniu na odległość
1.2. E-edukacja nowoczesną odmianą kształcenia zdalnego
1.2.1. Pierwsze studia zdalne
1.2.2. Internet w kształceniu na odległość
1.3. E-learning wirtualnym środowiskiem uczenia się
1.3.1. Dostęp do Internetu w Polsce
1.3.2. Społeczność sieciowa w e-edukacji
1.3.3. Wirtualne środowisko edukacyjne
1.3.4. Budowanie więzi sieciowej w grupie e-learningowej

2. Różne spojrzenia na e-edukację
2.1. Definicje e-learningu
2.1.1. Potoczne rozumienie e-learningu
2.1.2. Aspekty e-learningu
2.1.3. E-learning korporacyjny i akademicki
2.1.4. Zakres zastosowań e-learningu
2.1.5. Typy kursów zdalnych
2.1.6. W stronę teorii e-learningu
2.1.7. Pięć generacji kształcenia na odległość
2.2. Czynniki sprzyjające i opóźniające rozwój edukacji zdalnej w szkołach wyższych
2.2.1. Koszt przygotowania kursu e-learningowego
2.2.2. Korzyści z wprowadzenia kształcenia online w uczelniach
2.2.3. Czynniki hamujące rozwój e-learningu
2.3. Kształcenie zdalne a misja uniwersytetu
2.3.1. Jakość kursów e-learningowych
2.3.2. Przemiany współczesnych uniwersytetów
2.3.3. E-learning w uniwersytecie
2.3.4. Idea edukacji otwartej

3. Teoretyczny kontekst e-edukacji
3.1. Pedagogiczna perspektywa kształcenia online
3.1.1. Rozumienie e-kształcenia
3.1.2. Związek e-learningu z pedagogiką i naukami społecznymi
3.1.3. Behawiorystyczny i konstruktywistyczny kontekst e-edukacji
3.1.4. Instrumentalizm Deweya w kształceniu zdalnym
3.1.5. Teorie Wygotskiego, Piageta i Brunera w e-learningu
3.2. Rola komunikowania się w e-learningu
3.2.1. Komunikowanie się zdalne w pracy dydaktycznej
3.2.2. Kontekst pedagogiczny komunikowania się w e-learningu
3.2.3. Wybrane modele komunikowania
3.2.4. Nauczyciel jako odbiorca i nadawca komunikatów medialnych
3.2.5. Właściwości komunikacji językowej w Internecie
3.3. Standardy kształcenia zdalnego
3.3.1. Błędne przekonania dotyczące kształcenia zdalnego
3.3.2. Standardy kształcenia zdalnego w polskich uczelniach
3.3.3. Zasady projektowania kursów e-learningowych
3.3.4. Przygotowanie materiałów edukacyjnych do kształcenia online
3.3.5. Kryteria oceny kursów e-learningowych

4. Modele e-edukacji w szkołach wyższych
4.1. Modele kształcenia zdalnego w zależności od technologii
4.1.1. E-learning i blended learning
4.1.2. Kształcenie synchroniczne i asynchroniczne
4.1.3. Modele wykorzystujące otwarte technologie
4.1.4. Platformy e-learningowe
4.2. Model m-learningu
4.2.1. Środowisko uczenia się a miejsce uczenia się w edukacji zdalnej
4.2.2. Ergonomia stanowiska uczenia się online
4.3. Jakość kursów e-learningowych
4.3.1. Elementy dobrego kursu
4.3.2. Model ADDIE
4.4. Motywacja w e-learningu
4.4.1. Model Gilly Salmon
4.4.2. Model 3J
4.5. Model agregowany

5. E-learning akademicki – badania własne
5.1. Wprowadzenie kształcenia zdalnego w szkole wyższej
5.1.1. Projekt wdrożenia, realizacji i ewaluacji e-learningu
5.1.2. Kolejne projekty i wnioski z badań
5.2. Prowadzenie zajęć zdalnych
5.2.1. Narzędzia stosowane w e-learningu
5.2.2. Kształcenie zdalne pedagogów

Spis tabel
Spis rysunków

Meandry e-learningu
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Meandry e-learningu”, kupili także:

E-learning dla dorosłych, Jakub Czarkowski, Wydawnictwo Difin

E-learning w edukacji Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną, Zbigniew Zieliński, Wydawnictwo Helion

Layout zasady kompozycja zastosowanie, Gavin Ambrose, Paul Harris, Wydawnictwo Naukowe PWN

Abc eLearningu System LAMS, Adam Stecyk, Wydawnictwo Difin

e-Learning w biznesie i edukacji, Jacek Woźniak, Wydawnictwo WAiP

Wybrane zagadnienia e-edukacji, Rudak Leszek, Wydawnictwo WNT

wtorek, 19 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami