Tytuł: | Marketing sensoryczny | Autor: | Bertil Hultén, Niklas Broweus, Marcus van Dijk | ISBN: | 978-83-208-1922-9 | Ilość stron: | 168 | Data wydania: | 11/2010 | Format: | 16.2x23.7cm | Wydawnictwo: | PWE | Cena: | 57.90zł |
Ważną rolę w procesach zakupu i konsumpcji, a także postrzeganiu firm, marek i produktów odgrywają zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku. Wiedza o zmysłach ludzkich przyczynia się do większej skuteczności działań marketingowych. Jednak w większości przypadków jej wykorzystanie ogranicza się do tego, jak sprawić, aby klienci dostrzegli produkt lub markę.
Zdaniem autorów marketing sensoryczny oferuje dużo więcej. Jest to sposób wyrażania tożsamości i wartości firmy w dążeniu do długofalowego celu, jakim jest zwiększenie świadomości marki oraz tworzenie jej wizerunku. Jest to innowacyjna książka, prezentująca teorię i praktykę marketingu sensorycznego. Eksperci w tej dziedzinie przekazują w niej czytelnikowi wiedzę opartą głównie na wynikach badań naukowych z dziedziny psychologii, doświadczeniach firm i zachowaniach konsumentów.
Tworząc koncepcję marketingu sensorycznego, przyjęli oni założenie, że o percepcji produktów i usług przez klientów decyduje pięć zmysłów ludzkich. Ich zdaniem firmy muszą o tym pamiętać, gdy formułują strategie marketingowe, a zwłaszcza dokonują wyboru segmentów docelowych, kształtują wizerunek marki czy pozycjonują produkt. Dzięki wykorzystaniu czynników emocjonalnych, racjonalnych i zmysłowych zdecydowanie łatwiej jest bowiem umacniać pozycję na rynku i zdobywać klientów.
Walorami książki są przystępny język oraz interesujące przykłady firm europejskich i amerykańskich, które już stosują marketing sensoryczny w swojej działalności. Książka jest adresowana do studentów, a także praktyków gospodarczych. Stanowi ona źródło wiedzy i inspiracji do refleksji dla praktyków marketingu oraz badaczy i studentów.
Rozdziały:
Rozdział 1. Czym jest marketing sensoryczny? Ludzkie zmysły jako zasoby do wykorzystania Strategie sensoryczne a podejście do klienta Zmysły ludzkie w centrum uwagi Marka a subiektywny charakter doświadczeń Zmysły i doświadczenia zmysłowe Logika doświadczeń jednostki Rozdział 2. Marketing 3.0 Dynamika zmian — zalążek społeczeństwa cyfrowego Modernistyczne i postmodernistyczne systemy wartości Indywidualizacja jako styl życia Od produktu do doświadczenia zmysłowego Marka a marketing sensoryczny Rozdział 3. Zmysł węchu Jak wywąchać dobry interes Zapach jako źródło doznań Głębokość i wymiary zapachu Marka jako doświadczenie zapachowe Rozdział 4. Zmysł słuchu Słyszeć i rozumieć Dźwięk jako źródło doznań Holistyczne podejście do dźwięku Marka jako doświadczenie dźwiękowe Rozdział 5. Zmysł wzroku Sztuka widzenia Wizualizacja jako źródło doznań Tworzenie przestrzeni usługowej Marka jako doświadczenie wzrokowe Rozdział 6. Zmysł smaku Marketing bez smaku Smak jako źródło doznań Marki z pieprzykiem Marka jako doświadczenie smakowe Rozdział 7. Zmysł dotyku Marketing dotykowy Faktura powierzchni jako źródło doznań Namacalne emocje Marka jako doświadczenie dotykowe Rozdział 8. Marka jako doświadczenie zmysłowe Empatia i przyjemność Czujniki, wrażenia i wyrażenia zmysłowe Dusza marki Najwyższe doświadczenie zmysłowe
Marketing sensoryczny --- Pozycja niedostępna.---
|