Tytuł: | e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej | Autor: | Urszula Świerczyńska-Kaczor | ISBN: | 978-83-7641-666-3 | Ilość stron: | 292 | Data wydania: | 07/2012 | Format: | 16.5x23.5 | Wydawnictwo: | Difin | Cena: | 50.00zł |
E-marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej nadal pozostaje nowym obszarem badawczym. Tematyka książki koncentruje się wokół e-marketingu przedsiębiorstw w serwisach społecznościowych oraz w wirtualnych światach.
Wybór obu środowisk, jako przedmiotu analizy, wynika z kilku przesłanek. Pierwsza, to stale rosnąca na globalnym rynku liczba użytkowników obu środowisk. Społeczny Internet otwiera dla przedsiębiorstw nowe szanse budowy dialogu z nabywcami, wzmocnienia wizerunku marki, pobudzenia sprzedaży. Jednak większość przedsiębiorstw nie wykorzystuje w pełni potencjału marketingowego serwisów społecznościowych i wirtualnych światów.
Kolejny argument skłaniający do prowadzenia rozważań w obszarze wirtualnychświatów i serwisów społecznościowych to frapująca idea kreacji globalnej wirtualnej wioski, stanowiącego odwzorowanie rzeczywistego świata – z indywidualnymi użytkownikami i podmiotami instytucjonalnymi. Już teraz serwisy społecznościowe oraz wirtualne światy skupiają zarówno indywidualnych internautów, jak i przedsiębiorstwa, organizacje niekomercyjne, miasta, regiony.
W niniejszej książce główne tezy prowadzonych rozważań dotyczą wyznaczenia teoretycznych ram dla rozumienia e-marketingu przedsiębiorstwa w społecznościach wirtualnych oraz oceny skuteczności działań marketingowych prowadzonych w środowiskach wirtualnych społeczności.
Niniejsza publikacja oferuje teoretyczne ujęcie przebiegu procesów marketingowych zachodzących w społecznościach wirtualnych oraz dostarcza przykładów konkretnych implementacji działań marketingowych.
Niniejsza książka jest skierowana nie tylko do środowiska naukowego, ale także do praktyków marketingu oraz studentów. Praktycy znajdą w niej inspirują ce przykłady działań e-marketingowych. Książka może być także przydatną lekturą na kierunkach zarządzania, ekonomii oraz pomocnym materiałem w trakcie kursów z zakresu marketingu, e-handlu czy psychologii zachowań nabywców.
Rozdziały:
1. Poza tradycyjnym e-marketingiem: marketing kreowania doświadczeń w społecznościach wirtualnych 1.1. Nowe narzędzie e-marketingu: społeczności wirtualne. Wprowadzenie 1.2. Marketing relacji w społecznościach wirtualnych 1.3. Marketing doświadczeń oraz koncepcja „dominacji usługi” 2. e-nabywca w przestrzeni społecznego Internetu 2.1. Rozwój trójwymiarowego Internetu (wirtualnych światów) i serwisów społecznościowych 2.2. Partycypacja internauty w społecznym Internecie 2.3. Akceptacja społecznego Internetu przez użytkowników 3. Kształtowanie działań marketingowych przedsiębiorstw w społecznym Internecie 3.1. Uwarunkowania e-marketingu przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej 3.2. Przedsiębiorstwa w trójwymiarowym Internecie 3.3. Przedsiębiorstwa w serwisach społecznościowych 3.4. Krytyka e-marketingu w społeczności wirtualnej 4. Interakcja marketingowa w społeczności wirtualnej – badania empiryczne 4.1. Przyczyny i skutki interakcji marketingowej w społecznościach wirtualnych – deterministyczna i niedeterministyczna perspektywa 4.2. Wyniki badań empirycznych polskich konsumentów segmentu „młodzi dorośli” 4.2.1. Cele studiów badawczych oraz zastosowane metody badawcze 4.2.2. Wyniki badań użytkowników serwisu społecznościowego Facebook 4.2.3. Społeczności przedsiębiorstw w trójwymiarowym Internecie – badania użytkowników wirtualnego świata Second Life
e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej --- Pozycja niedostępna.---
|