Tytuł: | Marketing Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania | Autor: | Lechosław Garbarski | ISBN: | 978-83-208-1957-1 | Ilość stron: | 300 | Data wydania: | 09/2011 | Format: | 16.2x23.7cm | Wydawnictwo: | PWE | Cena: | 69.90zł |
Książka ta jest uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań, przygotowanego przez ten sam zespół autorski. Zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki oraz zestawienia, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu, a także zagadnienia wykraczające poza treść wspomnianego podręcznika, takie jak współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i reklamowymi, aspekty finansowe marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych.
Autorami książki są pracownicy Katedry Rynku i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej oraz Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, mający duże doświadczenie praktyczne wynikające ze współpracy z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami. Są oni współautorami znanych w Polsce i cenionych opracowań z dziedziny marketingu, takich jak Strategie marketingowe, Efektywność marketingu oraz Koszty i efekty działań marketingowych.
Publikacja jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych i nauczycieli średnich szkół ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.
Rozdziały:
Część I. ZROZUMIEĆ MARKETING 1. Istota Marketingu, Lechosław Garbarski 1.1. Struktura problematyki 1.2. Kluczowe pojęcia 1.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 1.3.1. Sposoby definiowania marketingu 1.3.2. Cele i instrumenty w kluczowych koncepcjach marketingu 1.3.3. 10 śmiertelnych grzechów marketingu 1.3.4. Korzyści i koszty w procesie zakupu produktu 1.3.5. Odzyskiwanie nabywców utraconych 2. Rola marketingu w przedsiębiorstwach i organizacjach niekomercyjnych, Magdalena Krzyżanowska 2.1. Struktura problematyki 2.2. Kluczowe pojęcia 2.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 2.3.1. Zmiany znaczenia marketingu w przedsiębiorstwach 2.3.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw 2.3.3. Kampanie społeczne w Polsce 2.3.4. Wspólne przedsięwzięcia organizacji niekomercyjnych i przedsiębiorstw w Polsce 3. Marketing a osiąganie przewagi konkurencyjnej, Magdalena Krzyżanowska 3.1. Struktura problematyki 3.2. Kluczowe pojęcia 3.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 3.3.1. Sposoby rozwiązywania przez przedsiębiorstwo konfliktu interesów z konkurentami 3.3.2. Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej 3.3.3. Ekonomia skali, ekonomia zakresu i efekt uczenia się jako źródła przewagi kosztowej 3.3.4. Współtworzenie wartości z nabywcami 3.3.5. Tworzenie nowych rynków Część II. ODKRYWANIE SZANS RYNKOWYCH
4. Analiza warunków działania, Teresa Taranko 4.1. Struktura problematyki 4.2. Kluczowe pojęcia 4.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 4.3.1. Analiza tendencji rozwojowych w otoczeniu za pomocą metody PESTEM 4.3.2. Ocena ogólnego otoczenia przedsiębiorstwa przy użyciu metody scenariuszowej 4.3.3. Analiza atrakcyjności sektora przy użyciu modelu pięciu sił M.E. Portera 4.3.4. Podstawowa i zmodyfikowana wersja analizy SWOT 5. Informacyjne podstawy podejmowania decyzji marketingowych, Beata Marciniak 5.1. Struktura problematyki 5.2. Kluczowe pojęcia 5.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 5.3.1. Narzędzia i modele analityczne wykorzystywane w systemie informacji marketingowej 5.3.2. Użyteczne wtórne źródła informacji 5.3.3. Struktura oferty badawczej 5.3.4. Struktura raportu badawczego 5.3.5. Przegląd standaryzowanych metod badawczych dostępnych w Polsce 5.3.6. Branżowe organizacje badawcze w Polsce — cele i podstawowe inicjatywy 6. Zachowania konsumentów i nabywców instytucjonalnych na rynku, Lechosław Garbarski 6.1. Struktura problematyki 6.2. Kluczowe pojęcia 6.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 6.3.1. Sposoby definiowania zachowania konsumentów 6.3.2. Modele zachowania konsumentów 6.3.3. Wpływ czynników ekonomicznych na zachowania konsumentów 6.3.4. Typy osobowości 6.3.5. Fazy cyklu życia rodziny 6.3.6. Struktura budżetu czasu konsumentów 6.3.7. Wpływy w centrum zakupu 6.3.8. Typologia konsumentów na rynku usług finansowych 6.3.9. Style życia i postawy konsumentów a sektor zdrowia 6.3.10. Metody pomiaru lojalności konsumentów 7. Zachowania konkurentów na rynku, Magdalena Krzyżanowska 7.1. Struktura problematyki 7.2. Kluczowe pojęcia 7.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 7.3.1. Wojna standardów Betamax i VHS 7.3.2. Czynniki sukcesu w wojnach standardów produktów 7.3.3. Symptomy problemów konkurenta 7.3.4. Postrzeganie konkurencji przez menedżerów 7.3.5. Strategie judo 7.3.6. Procter & Gamble i Unilever na wielu rynkach 7.3.7. Wprowadzanie w błąd przez konkurentów Część III. WYBÓR OBSZARU I KONCEPCJI DZIAŁANIA
8. Segmentacja rynku, Lechosław Garbarski 8.1. Struktura problematyki 8.2. Kluczowe pojęcia 8.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 8.3.1. Sposoby definiowania segmentacji rynku 8.3.2. ACORN 8.3.3. Segmentacja według kryterium wartości klienta 8.3.4. VALS 8.3.5. „Euro Socio Styles” Gfk Lifestyle Research 8.3.6. Segmentacja internautów w Polsce (Gemius) 8.3.7. Telefony Emporia dla seniorów 9. Wybór rynku docelowego, Lechosław Garbarski 9.1. Struktura problematyki 9.2. Kluczowe pojęcia 9.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 9.3.1. Czynniki oceny atrakcyjności segmentów rynku według Malcolma McDonalda 9.3.2. Atrakcyjność segmentów według Rogera J. Besta 9.3.3. Przykład oceny atrakcyjności segmentów rynku 9.3.4. Działanie w niszach rynkowych 9.3.5. Masowa indywidualizacja 10. Pozycjonowanie, Lechosław Garbarski 10.1. Struktura problematyki 10.2. Kluczowe pojęcia 10.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 10.3.1. Sposoby definiowania pozycjonowania 10.3.2. Pozycjonowanie w modelu STP 10.3.3. Algorytm procesu pozycjonowania 10.3.4. Pozycjonowanie ze względu na cechy produktu i oferowane korzyści 10.3.5. Emocjonalność i funkcjonalność a kryterium pozycjonowania 10.3.6. Opcje pozycjonowania marki produktu 10.3.7. Mapa łańcuchów znaczeniowych 10.3.8. Pozycjonowanie produktów WITTCHEN 10.3.9. Wybór własnej pozycji na rynku 10.3.10. Al Ries (guru pozycjonowania) i jego rady 11. Decyzje związane z produktem i marką, Teresa Taranko 11.1. Struktura problematyki 11.2. Kluczowe pojęcia 11.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 11.3.1. Wielopoziomowa koncepcja produktu na przykładach różnych kategorii produktów 11.3.2. Badania dotyczące nowego produktu na przykładzie kosmetyków 11.3.3. Tożsamość marki według wybranych koncepcji 11.3.4. Rola marki w kreowaniu portfela produktów na przykładzie głównych podmiotów branży wędliniarskiej w Polsce 11.3.5. Ocena kapitału marki i wycena jej wartości 11.3.6. Ocena asortymentu przedsiębiorstwa przy użyciu macierzy McKinseya 12. Decyzje związane z kształtowaniem cen, Radosław Baran 12.1. Struktura problematyki 12.2. Kluczowe pojęcia 12.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 12.3.1. Sposoby ujmowania istoty ceny 12.3.2. Wpływ czynników prawnych na kształtowanie cen 12.3.3. Elastyczność cenowa popytu 12.3.4. Zakres badań marketingowych dotyczących kształtowania cen 12.3.5. Sposoby kształtowania cen oparte na kosztach, popycie i cenach produktów konkurentów 12.3.6. Kształtowanie cen przy sprzedaży produktów na giełdach towarowych, aukcjach i w ramach przetargów 13. Decyzje związane z dystrybucją, Radosław Baran 13.1. Struktura problematyki 13.2. Kluczowe pojęcia 13.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 13.3.1. Uwarunkowania stosowania bezpośredniego i pośredniego kanału dystrybucji 13.3.2. Wybór stopnia intensywności dystrybucji 13.3.3. Kryteria wykorzystywane przy wyborze kanałów dystrybucji 13.3.4. Rodzaje pośredników handlowych 13.3.5. Formy sprzedaży detalicznej 14. Decyzje związane z procesami komunikacji marketingowej, Adam Czarnecki 14.1. Struktura problematyki 14.2. Kluczowe pojęcia 14.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 14.3.1. Udana i nieudana kampania reklamowa 14.3.2. Działania w zakresie PR wewnętrznego i zewnętrznego w firmie usługowej 14.3.3. Działania sponsoringowe w najbardziej popularnych w Polsce dyscyplinach sportu 14.3.4. Komunikacja nieformalna w promowania marki — kampania promocyjna Australii 14.3.5. Metody tworzenia budżetu komunikacji marketingowej 14.3.6. Struktura i zawartość briefu reklamowego 15. Kształtowanie struktury marketingu-mix, Adam Czarnecki 15.1. Struktura problematyki 15.2. Kluczowe pojęcia 15.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 15.3.1. Uwarunkowania struktury marketingu-mix w przypadku leków na receptę i leków sprzedawanych bez recepty 15.3.2. Hierarchia znaczenia instrumentów i narzędzi marketingu-mix na rynku usług notarialnych 15.3.3. Optymalizacja marketingu-mix przeprowadzona przez firmę Bottom-Line Analytics Część V. KSZTAŁTOWANIE EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
16. Koszty i efekty działań marketingowych, Radosław Baran 16.1. Struktura problematyki 16.2. Kluczowe pojęcia 16.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 16.3.1. Istota i rodzaje kosztów działań marketingowych — sposoby ujmowania 16.3.2. Istota i rodzaje efektów działań marketingowych — sposoby ujmowania 16.3.3. Miary efektów pośrednich 16.3.4. Koncepcja zwrotu z inwestycji w marketing 16.3.5. Zmniejszanie kosztów działań marketingowych 16.3.6. Zwiększanie efektów działań marketingowych 17. Organizowanie, budżet i audyt działalności marketingowej, Beata Marciniak 17.1. Struktura problematyki 17.2. Kluczowe pojęcia 17.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 17.3.1. Miejsce marketingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa 17.3.2. Sposoby organizowania działalności marketingowej a struktura hierarchiczna stanowisk 17.3.3. Współczesne rozwiązania w sferze organizowania działalności marketingowej 17.3.4. Zakres odpowiedzialności stanowisk w sferze marketingu 17.3.5. Cykl budżetu marketingu 17.3.6. Struktura budżetu marketingu — analiza przypadku (Fast Fitness) 17.3.7. Rodzaje i narzędzia kontroli działalności marketingowej 18. Plan marketingowy, Teresa Taranko 18.1. Struktura problematyki 18.2. Kluczowe pojęcia 18.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania 18.3.1. Plan marketingowy dla nowego produktu (MotoBoX Zewa) 18.3.2. Plan marketingowy dla nowej placówki usługowej (przedszkole „Bajkowa Kraina”)
Marketing Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania --- Pozycja niedostępna.---
|