Autor: James English
ISBN: 83-246-0311-5
Ilość stron: 376
Data wydania: 04/2006
Zawiera CD
Macromedia Flash 8 to kolejna wersja aplikacji, która wywołała niemal rewolucję w projektowaniu stron WWW. Dzięki niej strony internetowe ożyły, wypełniając się animacjami, interaktywnymi przyciskami, dźwiękami i innymi efektami znanymi wcześniej jedynie z prezentacji multimedialnych publikowanych na płytach CD-ROM.
Obecna wersja Flasha to potężny kombajn łączący w sobie program graficzny i animacyjny z doskonałym środowiskiem programistycznym, pozwalający twórcy na prawie nieograniczone kontrolowanie obiektów pojawiających się na ekranie. Twórcy Flasha uwzględnili również dynamiczny rozwój technologii mobilnych. Animacje we Flashu można odtwarzać nie tylko na monitorach komputerów, ale również na wyświetlaczach telefonów komórkowych i urządzeń typu Pocket PC.
Książka "Macromedia Flash 8. Oficjalny podręcznik" to zbiór ćwiczeń przygotowanych i zatwierdzonych przez firmę Macromedia. Dzięki niej poznasz możliwości najnowszej wersji tej wyjątkowej aplikacji. Nauczysz się korzystać z narzędzi rysunkowych, tworzyć animacje automatyczne i oparte na klatkach kluczowych.
Dowiesz się, do czego służą poszczególne palety w interfejsie użytkownika, i napiszesz skrypty w języku ActionScript. Wykorzystasz gotowe elementy do budowania formularzy i interfejsów oraz nauczysz się dołączać klipy wideo i dźwięki do prezentacji.
Rozdziały:
Lekcja 1. Podstawy programu (17)
- Wprowadzenie do programu Flash 8 (19)
- Przestrzeń robocza Flasha (20)
- Tworzenie pierwszego dokumentu (22)
- Korzystanie z paneli (25)
- Listwa czasowa i klatki (29)
- Warstwy (33)
- Modyfikacja ustawień programu (38)
- Testowanie pliku FLA (40)
- Szukanie pomocy (42)
- Projekt (43)
Lekcja 2. Tworzenie grafiki (45)
- Przybornik (47)
- Wypełnienia i zarysy (48)
- Grafika wektorowa i obrazy rastrowe (50)
- Garść informacji o kolorze (51)
- Tworzenie grafiki przy użyciu narzędzi rysowania (53)
- Korzystanie z prowadnic, siatek, współrzędnych i przyciągania (56)
- Tworzenie nowego symbolu graficznego (57)
- Tworzenie masek i korzystanie z nich (62)
- Dodawanie pociągnięć pędzla (konturów) (63)
- Biblioteka (65)
- Import i optymalizacja grafiki (67)
- Import grafiki wektorowej (70)
- Wypełnienia i gradienty (72)
- Modyfikacja grafiki (76)
Lekcja 3. Korzystanie z tekstu (79)
- Narzędzie Text (81)
- Tekst statyczny i czcionki systemowe (82)
- Dodawanie statycznego tekstu do dokumentu (83)
- Korzystanie z osadzonych czcionek (89)
- Właściwości czcionek (90)
- Dodawanie efektów listwy czasowej do pola tekstowego (94)
- Sprawdzanie pisowni dokumentu (96)
- Korzystanie z komponentów tekstowych (97)
- Istota działania dynamicznych pól tekstowych (98)
Lekcja 4. Tworzenie i edycja symboli (99)
- Omówienie symboli (101)
- Tworzenie i edycja symboli na scenie (102)
- Krótkie spojrzenie na symbole w bibliotece (104)
- Zagnieżdżanie symboli i listew czasowych (105)
- Symbole graficzne (105)
- Tworzenie przycisków (106)
- Rozmieszczanie przycisków na scenie (109)
- Tworzenie przycisków tekstowych (110)
- Tworzenie niewidzialnego przycisku (113)
- Tworzenie klipów filmowych i korzystanie z nich (116)
- Tworzenie menu (118)
- Tworzenie przycisków klipów filmowych (121)
- Duplikowanie symboli i dodawanie ich do sceny (124)
Lekcja 5. Tworzenie animacji (127)
- Rodzaje animacji (129)
- Tworzenie automatycznej animacji ruchu (129)
- Dodawanie automatycznej animacji ruchu (135)
- Animacja poziomów przezroczystości i wielkości (137)
- Animacja przycisku klipu filmowego (140)
- Tworzenie automatycznej animacji kształtu (142)
- Tworzenie animacji "klatka po klatce" (145)
- Animacja wzdłuż ścieżki (148)
Lekcja 6. Dodawanie prostej interaktywności (155)
- Dodawanie interaktywności do dokumentów Flasha (157)
- Wprowadzenie do behawiorów (157)
- Wykorzystywanie behawioru do wczytania obrazu JPEG (158)
- Wykorzystywanie behawioru do otwarcia strony WWW (161)
- Wczytywanie zewnętrznego pliku SWF przy użyciu komponentu (163)
- Wprowadzenie do asystenta skryptów (166)
- Korzystanie z akcji sterujących odtwarzaniem listwy czasowej (167)
- Tworzenie przycisku powrotu do klatki home (168)
- Usuwanie kursora ręki (171)
- Kończenie przycisku klipu filmowego (172)
- Korzystanie z nawigatora skryptów i pinezek (174)
Lekcja 7. Dźwięk i wideo (179)
- Korzystanie z dźwięku i filmów wideo (181)
- Edycja dźwięku i wideo (182)
- Odpowiedzialność za elementy multimedialne (182)
- Kompresja, kodeki i pluginy (182)
- Dostarczanie mediów w internecie (183)
- Uwaga na rozmiar pliku (184)
- Import dźwięku do dokumentu (184)
- Dostosowanie dźwięku do własnych potrzeb (187)
- Dodanie dźwięku do przycisku (189)
- Import wideo do Flasha (192)
- Kompresja wideo (197)
Lekcja 8. Tworzenie formularzy za pomocą komponentów (203)
- Formularze i dane - wprowadzenie (205)
- Komponenty Flasha - wprowadzenie (206)
- Tworzenie formularza zwrotnego (208)
- Korzystanie z komponentu Button (213)
- Tworzenie kwestionariusza (218)
- Korzystanie z klasy FocusManager (221)
Lekcja 9. Podstawy ActionScript (225)
- Wprowadzenie do ActionScript 2.0 (227)
- Klasy, metody i właściwości (228)
- Metody i właściwości (229)
- Ścisła kontrola typów (230)
- Funkcja uzupełniania kodu z panelu Actions (231)
- Funkcje i instrukcje warunkowe (233)
- Zakres (234)
- Odwołania do _root, _parent, this i poziomy (236)
- Klasa LoadVars (238)
- Tworzenie strony recenzji (240)
- Zdarzenia i procedury obsługi zdarzeń (246)
- Obiekty nasłuchujące i zgłaszające (247)
- Dodawanie obiektu nasłuchującego do strony recenzji (247)
- Formatowanie recenzji przy użyciu kaskadowych arkuszy stylów (249)
- Tworzenie stron katalogu (251)
- Tworzenie głównej strony katalogu (258)
- Tworzenie strony wiadomości (261)
- Tworzenie strony głównej (263)
- Dodawanie animacji do menu (267)
- Sterowanie przyciskami menu (272)
Lekcja 10. Wczytywanie i optymalizacja zawartości (277)
- Optymalizacja dokumentów (279)
- O organizowaniu aplikacji i dobrych nawykach (280)
- Użyteczność aplikacji (280)
- Optymalizacja animacji (281)
- Zwiększenie wydajności rysowania tła za pomocą buforowania (283)
- Przepustowość i wielkość pliku (284)
- Platformy komputerowe użytkowników (285)
- Ładowanie zewnętrznej zawartości (285)
- Wczytywanie zawartości do głównej części witryny (293)
- Wysyłanie danych z Flasha (297)
- Dodawanie komponentu ProgressBar (303)
- Ładowanie witryny Tech Bookstore (308)
- Testowanie i usuwanie błędów z kodu witryny Tech Bookstore (313)
Lekcja 11. Publikacja dokumentów Flasha (317)
- Dodawanie metadanych i publikacja plików SWF (319)
- Wykrywanie odtwarzacza Flash Player (325)
- Osadzanie pliku SWF na stronie HTML (328)
- Umieszczenie przykładowej witryny na serwerze WWW (331)
- Na zakończenie (333)
Dodatek A Instalacja rozszerzeń (335)
- Instalacja rozszerzeń i komponentów (335)
- Dodanie polecenia lub behawioru (338)
- Gdzie można znaleźć rozszerzenia? (339)
Dodatek B Zasoby (341)
- Witryna Macromedia.com (341)
- Ćwiczenia i witryny z różnymi zasobami (342)
- Fora internetowe (344)
- Listy e-mailowe (345)
- Rozszerzenia i czcionki (345)
- Niezależne narzędzia i integracja (346)
- Inne książki wydane przez Macromedia Press (348)
Dodatek C Skróty klawiaturowe (349)
Zawartość CD:
- przykłady
- Macromedia Flash 8 - wersja próbna Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł
Macromedia Flash 8 oficjalny podręcznik
|