Autor: Stanisław Szabłowski
ISBN: 978-83-7586-012-2
Ilość stron: 210
Data wydania: 06/2009
E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej jest obiektem licznych badań naukowych. W szybkim tempie się upowszechnia i jak sądzą eksperci, pedagogika XXI wieku musi na to wyzwanie odpowiedzieć.
To nowoczesne podejście do procesu kształcenia zyskuje coraz większą popularność w Polsce i na świecie. Książka w zamyśle autora jest przewodnikiem po e-learningu dla nauczycieli, ma charakter praktyczny, a rozważania teoretyczne zostały w niej ograniczone do niezbędnego minimum.
Rozdziały:
1. Teoretyczne podstawy e-learningu 1.1. Wprowadzenie do e-learningu 1.2. Modele kształcenia w e-learningu 1.3. Standardy w e-learningu 1.4. Przegląd koncpecji pedagogicznych e-learningu 1.5. Multimedia w e-learningu
2. Tworzenie opracowań metodycznych na potrzeby e-learningu 2.1. Zintegrowane narzędzia edytorskie 2.2. Edycja multimediów 2.3. Narzędzia sieciowe 2.4. Narzędzia pomiaru dydaktycznego i ewaluacji
3. E-learning na platformie edukacyjnej 3.1. Platformy e-learningowe 3.2. ABC platformy Moodle 3.3. Inne platformy open source 3.4. Platformy online
4. Elearning oparty na technologii Web 2.0 4.1. Technologie internetowe Web 2.0. 4.2. Aspekty pedagogiczne i psychologiczne wykorzystania Web 2.0 4.3. Kanały RSS komputeks.pl 4.4. Serwisy pracy grupowej 4.5. Blog edukacyjny 4.6. Social bookmarking 4.7. Webcasty 4.8. Podsumowanie
5. Metodyka projektowania i wdrażania e-learningu w szkole 5.1. Metody kształcenia w e-learningu 5.2. Model behawiorystyczny nauczania 5.3. Model konstruktywistyczny uczenia się 5.4. Cechy dobrego kursu online 5.5. Konkluzje Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 19,55zł
E-learning dla nauczycieli
|