Tytuł: | E-learning dla dorosłych | Autor: | Jakub Czarkowski | ISBN: | 978-83-7641-513-0 | Ilość stron: | 242 | Data wydania: | 01/2012 | Format: | 16.5x23.5cm | Wydawnictwo: | Difin | Cena: | 44.00zł |
W czasie gwałtownych zmian cywilizacyjnych i kulturowych wynikających z rozwoju i upowszechniania najnowszych mediów cyfrowych, za niezwykle cenną inicjatywę wydawniczą uznać należy „E-learning dla dorosłych” pióra Jakuba J. Czarkowskiego. Bez wątpienia książka ta należy do najlepszych podręczników kształcenia zdalnego realizowanego z wykorzystaniem komputerów i sieci.
Społeczna aktualność problematyki, poziom merytoryczny książki, jej zgodność z paradygmatem współczesnej dydaktyki oraz znaczna liczba adresatów wskazują na zasadność publikacji drukiem ocenianej książki.
Rozdziały:
Rozdział 1. Człowiek dorosły w sytuacji ustawicznego uczenia się 1.1. Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie współczesnego świata 1.2. Człowiek dorosły w sytuacji uczenia się – czynniki indywidualne w uczeniu się dorosłych 1.3. Internet w edukacji dorosłych 1.4. Progi, bariery i ich przezwyciężanie Blok aktywizujący Pytania i zadania Proponowane lektury
Rozdział 2. E-learning jako sposób edukacji dorosłych 2.1. Czym jest e-learning 2.2. Z historii nauczania i uczenia się na odległość 2.3. E-learning a rozwój kapitału ludzkiego w firmie i organizacji – analiza potrzeb 2.4. Jak wybrać kurs on-line? Blok aktywizujący Pytania i zadania Proponowane lektury
Rozdział 3. Proces tworzenia e-learningu 3.1. Model kształcenia w e-learningu 3.2. Systemy e-learningowe – charakterystyka wybranych platform 3.3. Etapy tworzenia e-learningu 3.4. Oprogramowanie wspomagające proces tworzenia e-learningu 3.5. Planowanie kosztów w e-learningu Blok aktywizujący Pytania i zadania Propozycje lektury
Rozdział 4. Projektowanie i tworzenie szkolenia metodą e-learningu 4.1. Projekt i scenariusz poszczególnych jednostek dydaktycznych (sesji, bloków itp.) 4.2. Elementy e-learningu 4.3. Webcasting, czyli coś prawie z przyszłości 4.4. Metody wspierania e-learningu 4.5. Prawo a e-learning 4.6. Otwarte zasoby edukacyjne Blok aktywizujący Pytania i zadania Proponowane lektury
Rozdział 5. Wdrożenie i prowadzenie kursu on-line 5.1. Nauczyciel w e-learningu 5.2. Prowadzenie kursów on-line dla dorosłych 5.3. E-learning dla seniorów 5.4. Uwagi o witrynach e-learningowych 5.5. Etyczne aspekty e-learningu 5.6. Netykieta Blok aktywizujący Pytania i zadania Proponowane lektury
Rozdział 6. Ocena, ewaluacja, badania w e-learningu 6.1. Funkcje oceny w kształceniu dorosłych 6.2. Narzędzia kontroli wiedzy i oceny w e-learningu 6.3. Ewaluacja – jej rodzaje i rola w e-learningu 6.4. Jakość i standard w e-learningu 6.5. Pedagogiczne i andragogiczne badania e-learningu Blok aktywizujący Pytania i zadania Polecane lektury
Rozdział 7. W kierunku kształcenia komplementarnego 7.1. Istota kształcenia komplementarnego 7.2. Zasady kształcenia komplementarnego 7.3. Nauczyciel i uczeń w koncepcji kształcenia komplementarnego Blok aktywizujący Pytania i zadania Polecane lektury
E-learning dla dorosłych --- Pozycja niedostępna.---
|