Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych.
Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.
W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień.
Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
Sukces w biznesie zależy od wielu czynników. Także od umiejętności właściwego i eleganckiego zachowania się. Bo wbrew pozorom, nawet w dzisiejszym, zwariowanym świecie, normy i formy są ważne.
Spis treści:
Wstęp Kultura biznesu i kultura na co dzień Fundamenty kultury biznesu Zasady kontra naturalne zachowanie
Zwykła grzeczność Komplementy Krytyka Asertywność i nietakt Zwolnienie pracownika Rozmowa kwalifikacyjna Obsługa klienta w sklepie, w punkcie usługowym Standardy dobrego asystenta Kultura na drodze Podczas lotu Podróż pociągiem Grzeczność przy uprawianiu sportu Szlifowanie manier Quiz ze zwykłej grzeczności
Komunikacja międzyludzka Profesjonalna autoprezentacja Prezentacja osób Tytułowanie w rozmowie Zapamiętywanie imion i nazwisk Wizytówki Komunikacja niewerbalna Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka Intonacja Słuchanie Rozmowy telefoniczne Prezenty Quiz z komunikacji
Korespondencja Rodzaje korespondencji służbowej Układ stałych elementów korespondencji Zasady prowadzenia korespondencji służbowej Reklamacje w korespondencji Koperty i paier firmowy Quiz z korespondencji
Precedencja Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa Precedencja w sytuacjach służbowych Quiz z precedencji
Wizerunek Ubiór służbowy mężczyzny i kobiety Garderoba biznesmena Garderoba bizneswomen Dress code, czyli dostosowanie stroju do okazji Quiz z wizerunku
Przyjęcia Przyjęcia na stojąco Przyjęcia przy stole Zaproszenie gościa do restauracji Przyjęcia herbatkowe Przyjęcia ogrodowe Quiz z przyjęć
Wystąpienia publiczne i organizacja spotkań Błędy mówcy Radzenie sobie w trudnych sytuacjach Radzenie sobie z tremą Najlepszy mówca Przygotowanie treści wystąpienia Organizacja spotkań Negocjacje Quiz z wystąpień publicznych i organizacji spotkań słuzbowych
Jak osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej Systematyka różnic kulturowych Konsekwencje wynikające z nieznajomości różnic kulturowych Przyjmowanie zagranicznych gości Polska w kontekście różnic kullturowych Quiz z różnic kulturowych
Kultura biznesu Normy i formy
|