Tytuł: | Koszty jakości Wybrane aspekty | Autor: | Grażyna Paulina Wójcik | ISBN: | 978-83-7930-277-2 | Ilość stron: | 234 | Data wydania: | 04/2014 | Format: | 176×250 | Wydawnictwo: | Difin | Cena: | 46.00zł |
Celem książki jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie ogólnej problematyki kosztów jakości w ujęciu: ekonomiczno-organizacyjnym jakości, zarządzania jakością z uwzględnieniem parametru wartości, przydatnej w zarządzaniu współczesną jakością. Syntetyczna postać książki wynika z założenia, że dla kadry zarządzającej jakością w przedsiębiorstwie w większym stopniu przydatne będzie w praktyce poznanie istoty omawianych zagadnień. Z tego powodu pominięte zostało analityczne ujęcie księgowo-finansowe prezentowanych treści, co warunkuje również zakres merytoryczny książki.
Przedmiotem książki są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia). Przeprowadzona analiza literatury umożliwiła dobór prezentowanych treści, stąd też układ książki został tak pomyślany, by wskazać i uzasadnić przyczyny, dla których istnieje konieczność włączenia systemu kosztów jakości do zarządzania przedsiębiorstwem oraz podkreślić istnienie związków kosztów jakości z oceną efektywności, jak również doskonaleniem działań przedsiębiorstwa. Specyficznym atrybutem książki jest podjęta próba połączenia dorobku nauki z różnych dyscyplin, co pozwala na opisanie wybranych perspektyw współcześnie rozumianych kosztów jakości.
Spis treści:
ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania kosztami jakości 1.1. Koncepcje i metody zarządzania jakością 1.2. Narzędzia zarządzania jakością i kosztami jakości 1.2.1. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością 1.2.2. Nowe narzędzia zarządzania jakością 1.3. Kierunki rozwoju zarządzania jakością a koszty jakości 1.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 2. Analiza ekonomiczno-organizacyjna kosztów jakości 2.1. Ekonomiczne aspekty jakości 2.2. Rachunek kosztów jakości 2.3. Analiza kosztów jakości 2.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 3. Koszty jakości jako element wartości dla organizacji 3.1. Proces kreowania wartości, działania nietworzące wartości w organizacji 3.2. Wpływ zarządzania jakością i marketingu na kształtowanie pojęcia wartości 3.3. Modelowanie kosztów jakości opartych na wartości 3.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 4. Wybrane narzędzia analizy kosztów jakości w organizacji 4.1. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością 4.1.1. Histogram 4.2.2. Schemat blokowy 4.1.3. Arkusz kontrolny 4.1.4. Diagram Pareto-Lorenza 4.1.5. Diagram Ishikawy 4.1.6. Karty kontrolne 4.1.7. Diagram korelacji 4.2. Nowe narzędzia zarządzania jakością 4.2.1. Diagram relacji 4.2.2. Diagram strzałkowy 4.2.3. Diagram pokrewieństwa 4.2.4. Diagram macierzowy 4.2.5. Macierzowa analiza danych 4.2.6. Diagram systematyki 4.2.7. Diagram programowania procesu decyzyjnego (PDPC) 4.3. Six Sigma strategicznym narzędziem doskonalenia organizacji 4.4. Zadania dla czytelnika
Podsumowanie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków
Koszty jakości Wybrane aspekty --- Pozycja niedostępna.---
|