Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Rachunkowość » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Kontroling dla menedżerów 79.00zł 59.25zł
Kontroling dla menedżerów

Tytuł: Kontroling dla menedżerów
Autor: Bolesław Rafał Kuc
ISBN: 978-83-246-3353-1
Ilość stron: 424
Data wydania: 05/2011
Format: 158x235
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 79.00zł 59.25zł


Kontroling w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno, na początku lat dziewięćdziesiątych, przede wszystkim w polskich oddziałach firm zagranicznych. W pierwszych dekadach swej niedługiej historii umieszczany był w zespole narzędzi służących rachunkowości zarządczej. Z czasem jego zadania uległy rozszerzeniu na sfery inne niż tylko finanse firmy.

Kontroling drugiej generacji potrafi określać znaczące odchylenia otrzymywanych wyników od planu, oceniać szanse i zagrożenia. Jest także nastawiony na badanie otoczenia przedsiębiorstwa. Współtworzy warunki do szybkiego reagowania na zmiany wewnątrz organizacji w celu zapewnienia pomyślnego rozwoju przedsiębiorstwa.

Kontroling jako narzędzie diagnostyczne służy do kierowania przedsiębiorstwem - do przewidywania opartego na analizie wskaźników, likwidowania najsłabszych ogniw, uwzględniania wymagań rynku i rosnącej konkurencji. Staje się niezastąpiony przy określaniu kondycji firmy, nowych koncepcji na przyszłość, miejsc powstawania nieuzasadnionych kosztów oraz sposobów maksymalizacji zadowolenia klienta.

Kontroling jest najważniejszym instrumentem zapewniania racjonalności zarządzania przedsiębiorstwem. Książka, którą trzymasz w ręku, ukazuje także nowe wcielenie kontrolingu - jako narzędzia zarządzania ryzykiem.

Stosuj kontroling - zawsze i wszędzie:

  • Uzależnij wynagrodzenia załogi od wyników firmy.
  • Spraw, by Twoi pracownicy działali maksymalnie efektywnie.
  • Sprawnie reaguj na zmianę - wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
  • Popraw rentowność firmy.
  • Naucz się usuwać wąskie gardła i bariery rozwoju firmy.
  • Stwórz obiektywny i wiarygodny model informacyjny.
  • Wprowadź dyscyplinę i odpowiedzialność biznesową we wszystkich ośrodkach decyzyjnych w firmie i ciesz się z oszczędności czasu, pracy i pieniędzy!

Rozdziały:

Rozdział 1. Teoretyczne podstawy kontrolingu (15)
Streszczenie (15)
1.1. Geneza kontrolingu i jego rozwój do czasów obecnych (16)
1.2. Różnorodność definicji kontrolingu (28)
1.3. Kierunki zainteresowań kontrolingu (39)
1.4. Funkcje i zadania kontrolingu (47)
1.5. Kontrola pomaga korygować cele i plany organizacji (55)
1.6. Mechanizm kontroli w kontrolingu (60)

Rozdział 2. Współczesne organizacje potrzebują kontrolingu (69)
Streszczenie (69)
2.1. Organizacje jako systemy otwarte (70)
2.2. Turbulentne otoczenie wywołuje chaos w organizacji (78)
2.3. Kontroling narzędziem porządkowania chaosu (84)
2.4. Kontroling współtworzy i monitoruje systemy informacyjne (91)

Rozdział 3. Kontroling narzędziem zarządzania operacyjnego (101)
Streszczenie (101)
3.1. Istota i zadania zarządzania operacyjnego (operacjami) (102)
3.2. Od zarządzania produkcją do zarządzania operacyjnego (104)
3.3. Rola kontrolingu w projektowaniu efektywnych systemów operacji (115)
3.4. Elementy składowe modelu zarządzania operacjami (119)
3.5. Orientacje zarządzania operacyjnego (123)
3.6. Tworzenie wartości głównym zadaniem zarządzania dynamicznego (130)
3.7. Koordynacja wyzwaniem dla kontrolingu (133)

Rozdział 4. Typy i rodzaje kontrolingu (137)
Streszczenie (137)
4.1. Kontroling antycypuje szanse i zagrożenia (138)
4.2. Typy kontrolingu - klasyfikacja według określonych kryteriów (143)
4.3. Kontroling operacyjny (operatywny) (145)
4.4. Kontroling strategiczny (151)
4.5. Zastosowanie kontrolingu w wybranych obszarach (dziedzinach) przedsiębiorstwa (157)
4.6. Koncepcje usytuowania kontrolera w strukturze organizacyjnej (165)

Rozdział 5. Funkcje, kryteria i narzędzia kontrolingu (173)
Streszczenie (173)
5.1. Funkcje kontrolingu (174)
5.2. Kryteria badań kontrolnych (aksjologia kontrolingu) (179)
5.3. Analiza jako metoda badawcza stosowana w kontrolingu (183)
5.4. Zestaw narzędzi (instrumentarium) kontrolingu (187)
5.5. Uniwersalne narzędzie badania (pomiaru) zaawansowania kontrolingu w przedsiębiorstwie (202)

Rozdział 6. Profesjonalizacja zawodu kontrolera (controllera) (205)
Streszczenie (205)
6.1. Czym zajmuje się kontroler (controller)? (206)
6.2. Kompetencje kontrolera - przegląd programów kursów szkoleniowych (219)
6.3. Niemiecka implementacja kontrolingu (224)
6.4. Uniwersalizacja zadań i kompetencji kontrolera (231)

Rozdział 7. Kontrola i kontroling wobec nowych wyzwań (235)
Streszczenie (235)
7.1. Tradycyjne formy kontroli już nie wystarczają (236)
7.2. Kontrola wybiega w przyszłość (242)
7.3. Tworzenie systemów wczesnego ostrzegania wyzwaniem dla menedżerów (247)
7.4. Niepewność przedmiotem zainteresowania kontrolingu (251)
7.5. Koncepcja nadzoru strategicznego (257)
7.6. Kontrola i kontroling w organizacjach przyszłości (263)

Rozdział 8. Kontroling narzędziem wczesnego ostrzegania (271)
Streszczenie (271)
8.1. Systemy informacyjne niezbędnym narzędziem nowoczesnego zarządzania (272)
8.2. Ogólne zasady tworzenia SWO (280)
8.3. Kontroler w roli szefa służby informacyjnej (289)
8.4. Funkcje systemów wczesnego ostrzegania (294)
8.5. Rodzaje i funkcje wskaźników SWO (297)
8.6. Metody oceny kondycji przedsiębiorstw wykorzystywane w SWO (304)

Rozdział 9. Kontroling narzędziem zarządzania wartością (315)
Streszczenie (315)
9.1. Od maksymalizacji zysku do maksymalizacji wartości (316)
9.2. Zarządzanie wartościami - od haseł do praktyki (323)
9.3. Kontroling zorientowany na integrowanie wartości (328)
9.4. Kreowanie wartości dodanej z wykorzystaniem kontrolingu (339)
9.5. Kontroler strażnikiem wartości (349)
9.6. Kontroling w zarządzaniu wartością - aspekty praktyczne (354)

Rozdział 10. Zarządzanie ryzykiem z wykorzystaniem systemu kontrolingu (359)
Streszczenie (359)
10.1. Istota i definicje ryzyka (360)
10.2. Źródła i przyczyny ryzyka (368)
10.3. Postawy menedżerów wobec ryzyka (377)
10.4. Tradycyjne metody (sposoby) przeciwdziałania ryzyku (388)
10.5. Etapy procesu reagowania na ryzyko (397)
10.6. Optymalizacja ryzyka wyzwaniem dla współczesnego menedżera wspomaganego przez system kontrolingu (407)


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 59,25zł

Kontroling dla menedżerów
Tytuł książki: "Kontroling dla menedżerów"
Autor: Bolesław Rafał Kuc
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 79.00zł 59.25zł
Klienci, którzy kupili „Kontroling dla menedżerów”, kupili także:

Geomorfologia, Piotr Migoń, Wydawnictwo Naukowe PWN

Świat w obiektywie. W poszukiwaniu wizji. Wydanie X - rocznicowe, David DuChemin, Wydawnictwo Helion
<b>Trening wygrywania. Jak wygrywać w życiu, w biznesie i w sporcie? Skup się, działaj i wygrywaj!</b>, <font color="navy">Paulina Mechło, Katarzyna Selwant</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Trening wygrywania. Jak wygrywać w życiu, w biznesie i w sporcie? Skup się, działaj i wygrywaj!, Paulina Mechło, Katarzyna Selwant, Wydawnictwo Onepress

Słownik geologiczny, Włodzimierz Mizerski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Kosmos Einsteina Jak wizja wielkiego fizyka zmieniła nasze rozumienie czasu i przestrzeni</b>, <font color="navy">Michio Kaku</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Prószyński</font>
Kosmos Einsteina Jak wizja wielkiego fizyka zmieniła nasze rozumienie czasu i przestrzeni, Michio Kaku, Wydawnictwo Prószyński

Diesel Autoporadnik, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Auto
<b>Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków</b>, <font color="navy">Mark Thompson, Brian Tracy</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków, Mark Thompson, Brian Tracy, Wydawnictwo Onepress

Niezawodne zasady web designu. Projektowanie spektakularnych witryn internetowych. Wydanie III, Jason Beaird, James George, Wydawnictwo Helion
<b>Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne</b>, <font color="navy">Marty Cagan</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne, Marty Cagan, Wydawnictwo Helion

piątek, 29 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami