Tytuł: | E-konsument na rynku usług | Autor: | Tomasz Szopiński | ISBN: | 978-83-7556-428-0 | Ilość stron: | 200 | Data wydania: | 02/2012 | Format: | 16.5x23.5cm | Wydawnictwo: | CEDEWU | Cena: | 44.00zł |
Usługi elektroniczne (e-usługi) odgrywają coraz większą rolę w rozwoju sektora usług i w zaspokajaniu potrzeb konsumentów i przedsiębiorstw. Rozwojowi e-usług sprzyja wzrastający dostęp do internetu, w tym szerokopasmowego, i telefonii komórkowej.
Przedmiotem pracy są następujące usługi: - e-administracja, - e-bankowość, - e-handel, - e-kultura, - e-edukcja, - e-turystyka, - e-ubezpieczenia, - e-zdrowie.
Główny nurt rozważań koncentrował się na identyfikacji zakresu korzystania z usług elektronicznych przez e-konsumentów oraz czynników warunkujących ich konsumpcję.
Na podstawie analizy danych wtórnych oraz wyników badań własnych autor odpowiada w swojej pracy na następujące pytania: - Co determinuje popyt na e-usługi w polskich gospodarstwach domowych? - Jakie korzyści postrzegają konsumenci korzystający z e-usług i co decyduje o korzystaniu z nich? - Jakie czynniki determinują zachowania konsumentów na rynku e-usług?
Ważnym czynnikiem wpływającym na zachowania polskich konsumentów korzystających z e-usług okazał się poziom ich świadomości konsumenckiej. Istnieje konieczność edukacji konsumenckiej oraz ujednolicenie prawa dotyczącego sprzedaży towarów i usług świadczonych na odległość na poziomie transgranicznym oraz transkontynentalnym.
Rozdziały:
Rozdział 1. Charakterystyka usług jako przedmiotu badań 1.1. Istota i podział usług 9 1.2. Znaczenie usług dla współczesnej gospodarki 18 1.3. Znaczenie usług dla konsumentów 27
Rozdział 2. Wpływ nowych technologii informacyjnych na relacje konsument - usługodawca 2.1. Wpływ nowych technologii na ewolucję przedsięwzięć biznesowych 33 2.2. Wpływ internetu na interakcje pomiędzy uczestnikami rynku 40 2.2.1. Oddziaływanie e-konsumentów na usługodawców - e-prosument 45 2.2.2. Możliwości oddziaływania usługodawców na e-konsumentów 50 2.3. Podpis elektroniczny 60 2.4. Problem płatności elektronicznych 63
Rozdział 3. Charakterystyka e-usług 3.1. Definicja e-usług 69 3.2. Znaczenie e-usług w zagospodarowaniu czasu wolnego 71 3.2.1. E-turystyka 71 3.2.2. E-handel 79 3.2.3. E-kultura 87 3.3. Korzystanie z usług finansowych świadczonych drogą elektroniczną 94 3.3.1. E-bankowość 94 3.3.2. E-ubezpieczenia 103 3.4. Korzystanie z e-usług związanych z kapitałem ludzkim 110 3.4.1. E-zdrowie 110 3.4.2. E-edukacja 118 3.5. Korzystanie z e-administracji jako usługi publicznej 124 3.6. Opinie dotyczące wybranych aspektów obecnego stanu rynku e-usług oraz jego przyszłości w świetle wyników badań własnych 135
Rozdział 4. Ochrona konsumenta na rynku e-usług 4.1. Zagrożenia konsumenta związane z nabywaniem e-usług 137 4.2. Instytucje i organizacje ochrony konsumentów 145 4.3. Problem ujednolicenia prawa konsumenckiego na obszarze Unii Europejskiej 149 4.4. Znajomość przepisów dotyczących sprzedaży na odległość ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży przez internet
E-konsument na rynku usług --- Pozycja niedostępna.---
|