Projektowanie belek podsuwnicowych według norm europejskich!
Dźwignice (suwnice pomostowe oraz wciągniki) są jednym z podstawowych urządzeń służących do transportu wewnętrznego w halach przemysłowych i magazynowych. Normy Eurokod obowiązujące od 01.03.2010 r. w zasadniczy sposób zmieniły reguły projektowania belek podsuwnicowych i torów suwnic podwieszonych i wciągników.
W książce kompleksowo omówione zostały zasady projektowania tych ustrojów konstrukcyjnych z uwzględnieniem zaleceń norm europejskich.
W kolejnych rozdziałach zaprezentowano m.in. takie zagadnienia jak: • charakterystyka ogólna dźwignic i torów jezdnych, • dynamiczne oddziaływania pracy dźwignic (obciążenia, siły wewnętrzne, ugięcia belek podsuwnicowych), • efekty oddziaływań suwnic pomostowych i wciągników na ich konstrukcje wsporcze, • stany wytężenia przekrojów porzecznych dźwigarów podsuwnicowych oraz ich stateczność i trwałość zmęczeniowa.
Prezentowane treści zilustrowane zostały obszernymi przykładami obliczeniowymi. Książka napisana z myślą o studentach budownictwa i wydziałów pokrewnych politechnik i innych uczelni technicznych, pracownikach naukowych i projektantach budowlanych konstrukcji stalowych.
Spis treści: 1. Charakterystyka ogólna dźwignic i torów jezdnych 2. Obciążenia, siły wewnętrzne i ugięcia belek podsuwnicowych 3. Nośność przekrojów belek podsuwnicowych niestężonych 4. Nośność belek podsuwnicowych ze środnikami klasy 4 5. Projektowanie belek podsuwnicowych niestężonych i z tężnikami poziomymi 6. Podparcia, słupy i estakady podsuwnicowe 7. Tory suwnic podwieszonych i wciągników jednoszynowych 8. Wytrzymałość i trwałość zmęczeniowa
Konstrukcje wsporcze dźwignic
|