Tytuł: | Konkurencyjność przedsiębiorstw w XXI w. Czynniki wzrostu | Autor: | Praca zbiorowa | ISBN: | 978-83-208-2215-1 | Ilość stron: | 158 | Data wydania: | 12/2015 | Oprawa: | Miękka | Format: | 16.2x23.7cm | Wydawnictwo: | PWE | Cena: | 54.90zł |
W książce podjęto temat kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Autorzy skupili się na czynnikach stanowiących źródła przewag konkurencyjnych oraz warunkach dalszego wzrostu konkurencyjności i umacniania pozycji rynkowej.
W książce przedstawiono kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw, specyfikę konkurencyjności polskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw, czynniki osiągania sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów, spółki uczelniane jako mechanizm transferu wiedzy do gospodarki, instrumenty finansowego wsparcia z Unii Europejskiej, determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.
Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców, a także pracowników naukowych uczelni i kierunków ekonomicznych.
Spis treści:
Część I. Konkurencyjność przedsiębiorstw w teorii i praktyce
1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw 1.1. Wprowadzenie 1.2. Rozwój koncepcji kapitału intelektualnego 1.3. Struktura kapitału intelektualnego w kontekście wzrostu innowacyjności 1.4. Kapitał intelektualny źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 1.5. Podsumowanie
2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw 2.1. Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce — ujęcie statystyczne 2.2. Wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw poprzez programy wsparcia ich rozwoju 2.3. Polskie mikroprzedsiębiorstwa w pułapce bariery informacyjnej
3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju 3.1. Wybrane koncepcje strategii konkurencji i przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw 3.2. Konkurencyjność MSP w Polsce — stan aktualny i perspektywy rozwoju
4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym 4.1. Wprowadzenie 4.2. Pojęcie marki w świetle badań literaturowych 4.3. Znaczenie funkcjonalności marki dla budowania pozycji konkurencyjnej 4.4. Charakterystyka podmiotu badań 4.5. Charakterystyka próby badawczej 4.6. Analiza wyników badań empirycznych 4.7. Podsumowanie
5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów 5.1. Wprowadzenie 5.2. Czynniki konkurencyjności w ujęciu modelowym 5.3. Postrzeganie czynników sukcesu przez menedżerów — wyniki badań empirycznych 5.4. Podsumowanie
6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury naukowo-badawczej — w kontekście konkurencyjności 6.1. Wprowadzenie 6.2. Charakterystyka realizowanych projektów w ramach działania 2.4 LRPO 6.3. Rozwiązanie funkcjonowania nowo wybudowanej infrastruktury w formie operatorów — spółek uczelnianych 6.4. Mechanizm transferu wiedzy do gospodarki i transferu korzyści ekonomicznych 6.5. Lubuskie centra innowacji a inteligentne specjalizacje regionu i RPO Lubuskie 2020 6.6 Podsumowanie
Część II. Rekomendacje teoretyczne dla kształtowania konkurencyjności w sektorze rolno-żywnościowym
7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki rolnej z lat 2007–2013 w stosunku do lat 2014–2020 7.1. Wprowadzenie 7.2. Materiał, cel i zakres badań 7.3. Charakterystyka ogólnych celów i zadań Wspólnej Polityki Rolnej 7.4. Kryteria i tryb finansowania Wspólnej Polityki Rolnej 7.5. Kształtowanie systemów wsparcia dla płatności bezpośredniej (2007–2013 i 2014–2020) 7.6. Finansowanie programów rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007–2013 w stosunku do lat 2014–2020 7.7. Podsumowanie
8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych. Ujęcie teoretyczne 8.1. Wprowadzenie 8.2. Podstawy teoretyczne konkurencyjności 8.3. Konkurencyjność na poziomie krajów 8.4. Konkurencyjność na poziomie przemysłu i przedsiębiorstwa 8.5. Trwała konkurencyjność łańcucha żywnościowego — założenia koncepcji
Konkurencyjność przedsiębiorstw w XXI w. Czynniki wzrostu --- Pozycja niedostępna.---
|