Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Zarządzanie jakością » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Konkurencyjność Poziom makro mezo i mikro 39.90zł
Konkurencyjność Poziom makro mezo i mikro

Autor: Nelly Daszkiewicz

ISBN: 978-83-01-15681-7

Ilość stron: 215

Data wydania: 12/2008

Zapewnienie konkurencyjności jest we współczesnym świecie jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stają wszystkie podmioty gospodarcze. Szczególnego znaczenia nabiera zaś w Polsce, która po wstąpieniu do Unii Europejskiej przygotowuje się teraz do przystąpienia do strefy euro. Rozwiązanie tego problemu wymaga znajomości i umiejętności powiązania wielu zjawisk i uwarunkowań pochodzących z różnych dziedzin wiedzy.

Książka zawiera kompleksowy wykład na temat konkurencyjności w skali makro (gospodarki), mezo (sektorów) i mikro (przedsiębiorstw, w tym MSP). Porządkuje i systematyzuje wiedzę rozproszoną do tej pory fragmentarycznie w wielu publikacjach.

Autorzy przedstawiają w nim:

• prodstawy teoretyczne i terminologię,
• problemy konkurencyjności związane z globalizacją i procesami integracyjnymi,
• wyniki przeprowadzonych badań,
• doniesienia najnowszej literatury światowej,
• dużą liczbę przykładów pochodzących z praktyki gospodarczej.

Publikacja jest z jednej strony podręcznikiem pomocniczym do przedmiotów związanych z konkurencyjnością, wykładanych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania, z drugiej zaś znakomitą lekturą dla praktyków poszukujących wiedzy i inspiracji, jak zapewnić swoim firmom przewagę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Rozdziały:

Rozdział 1. Konkurencyjność podmiotów – ujęcie teoretyczne
1.1. Konkurencyjność – zarys problemu
1.2. Wybrane definicje konkurencyjności
1.3. Kierunki rozwoju badań nad konkurencyjnością
1.4. Konkurencyjność wobec wyzwań globalizacji

Rozdział 2. Technologie informacyjne i komunikacyjne jako czynnik kształtujący makroekonomiczną konkurencyjność gospodarki
2.1. Pomiar konkurencyjności gospodarki na poziomie makroekonomicznym
2.2. Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICTs)
2.3. Rola ICTs w poprawie konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki
2.4. Poziom wdrożenia ICTs w kraju a konkurencyjność makroekonomiczna jego gospodarki

Rozdział 3. Społeczeństwo informacyjne i jego rola w podnoszeniu konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki
3.1. Społeczeństwo informacyjne i elementy je kreujące
3.2. ICTs a rozwój społeczeństwa informacyjnego
3.3. Jak mierzyć stopień rozwoju społeczeństwa informacyjnego?
3.4. Społeczeństwo informacyjne a konkurencyjność makroekonomiczna gospodarki

Rozdział 4. Cenowa konkurencyjność w ujęciu międzynarodowym
4.1. Prawo jednej ceny jako fundament cenowej efektywności rynków
4.2. Podstawowe zastrzeżenia wobec prawa jednej ceny i teorii parytetu siły nabywczej
4.3. Potencjalne korzyści wynikające z wyrównywania się cen
4.4. Porównanie poziomu cen w Unii Europejskiej
4.5. Poziom cen a konkurencyjność rynków

Rozdział 5. Konkurencyjność polskiego eksportu artykułów przemysłowych na rynku unijnym w latach 1995–2003 – analiza na poziomie mezo
5.1. Zmiany strukturalne w polskim eksporcie artykułów przemysłowych na rynek unijny
5.2. Zmiany poziomu konkurencyjności polskich wyrobów przemysłowych na rynku Piętnastki w latach 1995–2003
5.3. Jakość czy cena – strategia wzrostu konkurencyjności polskiego przemysłu na rynku

Rozdział 6. Konkurencyjność MSP w procesie internacjonalizacji
6.1. Czynniki konkurencyjności MSP
6.2. Wspieranie MSP w Unii Europejskiej
6.3. Strategie internacjonalizacji MSP
6.4. Internacjonalizacja MSP poprzez sieci
6.5. Innowacyjność jako źródło przewagi konkurencyjnej

Rozdział 7. Sieci małych przedsiębiorstw a utrzymanie konkurencyjności
7.1. Przedsiębiorczość – perspektywa sieciowa?
7.2. Formy współpracy małych firm w sieciach
7.3. Znaczenie cech charakterystycznych sieci – model sieci małego przedsiębiorstwa
7.4. Wykorzystanie sieci w małych przedsiębiorstwach – studia przypadku
7.5. Sieci małych przedsiębiorstw a ich konkurencyjność

Rozdział 8. Symptomy spadku konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
8.1. Wprowadzenie
8.2. Etapy kryzysu przedsiębiorstwa
8.3. Metody prognozowania zagrożenia kryzysem przedsiębiorstw
8.4. Finansowe symptomy spadku konkurencyjności – analiza empiryczna
8.5. Wnioski

Aneks 1. Wartości wskaźnika konkurencyjności gospodarki (GCI) – dane za rok 2005, World Economic Forum
Aneks 2. Wartości wskaźnika konkurencyjności IMD – dane za rok 2006
Aneks 3. Wartość TAI dla wszystkich krajów, dla których oszacowano wskaźnik – dane za rok 2001, według UNDP
Aneks 4. Wartości DAI dla krajów, dla których oszacowano indeks – dane za rok 2002
Aneks 5. Wartość DOI dla wszystkich gospodarek, dla których oszacowano indeks – dane za rok 2006
Aneks 6. Wartości wskaźnika ISI – dane za rok 2006
Aneks 7. Ranking NRI – dane za rok 2006

Konkurencyjność Poziom makro mezo i mikro
Tytuł książki: "Konkurencyjność Poziom makro mezo i mikro"
Autor: Nelly Daszkiewicz
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 39.90zł
Klienci, którzy kupili „Konkurencyjność Poziom makro mezo i mikro”, kupili także:

Kolor 500 trików, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Feeria

Ekonometria Wydanie 2, G.S. Maddala, Wydawnictwo Naukowe PWN

Dojrzewanie w Second Life Antropologia człowieka wirtualnego, Tom Boellstorff, Wydawnictwo UJ

Android Receptury, Ian F. Darwin, Wydawnictwo Helion

Uczenie maszynowe dla programistów, Drew Conway,John Myles White, Wydawnictwo Helion

Podstawy technologii montażu dla elektroników Wydanie II, Ryszard Kisiel, Wydawnictwo BTC

SQL Rusz głową (Head first), Lynn Beighley, Wydawnictwo Helion

Macromedia Flash 8 oficjalny podręcznik, James English, Wydawnictwo Helion

Windows 7 PL Instalacja i naprawa Ćwiczenia praktyczne, Bartosz Danowski, Wydawnictwo Helion

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami