Autotr: Małgorzata Czerska, Agnieszka A. Szpitter
ISBN: 978-83-255-1530-0
Ilość stron: 392
Data wydania: 06/2010
Podręcznik akademicki do nowego - wprowadzonego zgodnie z wytycznymi procesu bolońskiego - obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania.
Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują: • klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną i systemową), • neoklasyczne idee kształtowania się koncepcji zarządzania, • uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji i wynikające z nich paradygmaty współczesnych koncepcji zarządzania, • koncepcje zorientowane na jakość (TQM, Six Sigma), • ewolucyjne i radykalne podejście do zmian w organizacji (Kaizen, Reengineering), • koncepcje zorientowane na klienta (Marketing, CRM), • koncepcje zorientowane na współdziałanie (Organizacja sieciowa, Organizacja wirtualna), • koncepcje wyszczuplania organizacji (Lean Management, Outsourcing), • koncepcje zorientowane na wiedzę (Knowledge Management, Organizacja ucząca się, Zarządzanie innowacjami).
Autorzy książki wskazują najważniejsze kierunki ewolucji w zakresie koncepcji zarządzania w odniesieniu do poglądów tradycyjnych, co może prowadzić do zachowania równowagi miedzy nowoczesnością i tradycją w zarządzaniu oraz między zmianą i stabilnością w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Z tego powodu uważam, że recenzowany podręcznik zasługuje na wyróżnienie.
Rozdziały: Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem 5
Część pierwsza. Klasyczne koncepcje zarządzania Rozdział 1. Uwarunkowania ewolucji wiedzy o organizacji i zarządzaniu (Ryszard Rutka) 11 Rozdział 2. Szkoła klasyczna (mechanistyczna) (Agnieszka A. Szpitter) 30 Rozdział 3. Szkoła humanizacyjna (Agata Borowska-Pietrzak) 49 Rozdział 4. Szkoła systemowa (Agnieszka A. Szpitter) 59
Część druga. Nurty zapowiadające narodziny współczesnych koncepcji zarządzania Rozdział 5. Szkoła neoklasyczna i jej kierunki (Agata Borowska-Pietrzak) 75 Rozdział 6. Rola i znaczenie metafor w naukach o organizacji i zarządzaniu (Małgorzata Czerska) 87
Część trzecia. Wyzwania przyszłości współczesnych organizacji Rozdział 7. Uwarunkowania i paradygmaty jako kategorie opisu rzeczywistości (P. Grajewski) 115 Rozdział 8. Elastyczność i procesowość organizacji (Piotr Grajewski) 128
Część czwarta. Koncepcje zorientowane na jakość Rozdział 9. Ewolucja systemów zarządzania jakością (Jędrzej Strumiłło) 137 Rozdział 10. Koncepcja TQM (Jędrzej Strumiłło) 148 Rozdział 11. Koncepcja Six Sigma (Jędrzej Strumiłło) 160
Część piąta. Podejście do zmian w organizacji Rozdział 12. Koncepcja TBM i kaizen (Jędrzej Strumiłło) 177 Rozdział 13. Koncepcje: reengineering i benchmarking (Jędrzej Strumiłło) 191
Część szósta. Koncepcje zorientowane na klienta Rozdział 14. Koncepcja marketingu (Tomasz Dryl) 213 Rozdział 15. Koncepcja marketingu relacji (Wojciech Machel) 225
Część siódma. Koncepcje zorientowane na współdziałanie Rozdział 16. Organizacja sieciowa (Tomasz Dryl) 245 Rozdział 17. Organizacja wirtualna (Piotr Wróbel). 262
Część ósma. Koncepcje zorientowane na wyszczuplanie organizacji Rozdział 18. Outsourcing (Bogdan Nogalski) 279 Rozdział 19. Lean Management (Bogdan Nogalski) 300
Część dziewiąta. Koncepcje zorientowane na wiedzę Rozdział 20. Zarządzanie wiedzą w organizacji (Małgorzata Wojnarowska) 321 Rozdział 21. Koncepcja organizacji uczącej się (Piotr Wróbel) 342 Rozdział 22. Zarządzanie innowacjami (Agnieszka A. Szpitter) 351 Słowniczek 379
Koncepcje zarządzania Podręcznik akademicki --- Pozycja niedostępna.---
|