Żyjemy coraz szybciej, pracujemy na coraz wyższych obrotach, tworzymy i odbieramy coraz więcej informacji. Świat się zmienia. A komunikacja zmienia się wraz z nim.
Stare narzędzia wspomagające wymianę informacji powoli odchodzą do lamusa, a klasyczne sposoby porozumiewania się bezpowrotnie zniknęły już jakiś czas temu. Musimy zmienić nasze przyzwyczajenia, jeśli chcemy dogadać się z innymi.
Niewłaściwa komunikacja wciąż pozostaje jedną z głównych przyczyn niepowodzenia wszelkiego typu projektów. Jeśli chcesz złamać ten trend i realizować powierzone Ci zadania z sukcesem, to dobrze trafiłeś.
W środku znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań.
- Jakie bariery komunikacyjne przeszkadzają w sprawnym porozumiewaniu się z innymi i jak je skutecznie pokonywać?
- Jak komunikacja wizualna może sprawić, że prezentacje czy spotkania będą skupiały uwagę rozmówców i w pełni ich angażowały?
- Jak nie utonąć w natłoku e-maili, skoro nikt nie rozlicza nas z liczby wysłanych wiadomości, tylko z efektów działań?
- Co zajmuje nawet do 90% czasu pracy kierownika projektu i dlaczego wciąż tak nieudolnie wykonujemy tę tajemniczą czynność?
- Jak tworzyć plany komunikacji, aby były prawdziwie użyteczne, a nie stanowiły jedynie iluzji zarządzania projektem?
Autorka pokaże Ci, jak dzięki świadomemu podejściu do komunikacji stać się skuteczniejszym menedżerem i sprawić, by zrealizowane projekty stały się Twoją najlepszą wizytówką. Jej rady są tym cenniejsze, że pisze o wszystkim z perspektywy osoby, która swoje doświadczenie projektowe zdobyła podczas wielu lat pracy zawodowej.
Spis treści:
Rozdział 1. Skuteczna komunikacja biznesowa (5)
- Komunikacja się zmieniła (5)
- Komunikacja wizualna (9)
- Mówimy innymi językami (19)
- Inteligencja emocjonalna (32)
- Brak komunikacji to też komunikat (35)
- Komunikacja formalna (39)
- Komunikacja nieformalna (43)
- Dotrzymywanie obietnic (49)
Rozdział 2. Konflikty komunikacyjne w organizacji (51)
- Wewnętrzne wojny (51)
- Niewłaściwa kultura organizacyjna (52)
- Niewłaściwie zorganizowana struktura wewnętrzna (60)
- Niewłaściwie ukierunkowane ambicje (67)
- Trzy poziomy organizacji (70)
- Każda relacja generuje przepływ informacji (72)
Rozdział 3. Standardy komunikacji (75)
- Wdrażanie od góry (75)
- Czas na zmianę przyzwyczajeń (78)
- Skrzynka narzędziowa (104)
Rozdział 4. Błędy, które popełniamy (117)
- Inne światy w naszych głowach (117)
- Zakładanie z góry (127)
- Nieskuteczna komunikacja (129)
Rozdział 5. Komunikacja w realizowaniu projektów (141)
- Nie tylko dystrybucja informacji (141)
- Najważniejsze zadanie kierownika projektu (144)
- Improwizacja informacyjna (154)
- PR projektu (156)
- Portfolio kierownika projektu (164)
- Relacje z dostawcami (170)
Rozdział 6. Planowanie komunikacji (173)
- Samo się nie zrobi (173)
- Wizja projektu i jego cele (175)
- Kim są interesariusze projektu? (176)
- Plan komunikacji (185)
- Aktywna komunikacja (211)
Rozdział 7. Dzielenie się wiedzą to także komunikacja (217)
- Nieupoważnionym wstęp wzbroniony (217)
- Blog projektu (219)
- Dziennik projektowy (222)
- Baza wiedzy projektowej (225)
- Wyciąganie wniosków (229)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 29,25zł
Komunikacja biznesowa oczami kierownika projektu
|