Autor: Ryszard Knosala
ISBN: 978-83-208-1690-7
Ilość stron: 336
Data wydania: 2007
W książce omówiono wiele nowych metod i systemów wspomagających zarządzanie różnymi sferami działalności przedsiębiorstwa.
Opracowane przez zespół autorski rozwiązania metodyczne i informatyczne obejmują cztery grupy zagadnień: • wspomaganie decyzji logistycznych przedsiębiorstwa w zarządzaniu łańcuchem dostaw, • metody i systemy komputerowe wspomagające planowanie produkcji, • zarządzanie jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstwach produkcyjnych, • operacyjne prognozowanie popytu na rynkach docelowych.
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne poleca tę książkę studentom wszystkich uczelni, na których są wykładane przedmioty z zakresu informatyki ekonomicznej oraz zarządzania, przede wszystkim na kierunkach: zarządzanie i marketing oraz zarządzanie i inżynieria produkcji.
Powinna również posłużyć jako źródło wiedzy dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się teorią lub praktyką projektowania systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wspomaganie logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zarządzania łańcuchem dostaw 1.1. Wprowadzenie 1.2. Logistyka przedsiębiorstwa przemysłowego 1.3. Metoda wspomagania decyzji w konfigurowaniu zaopatrzeniowo-dystrybucyjnego systemu logistycznego przedsiębiorstwa 1.4. Komputerowy system wspomagania logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zaopatrzenia i dystrybucji 1.5. Podsumowanie
Rozdział 2. Planowanie produkcji wspomagane komputerowo 2.1. Wprowadzenie 2.2. Wybrane metody planowania produkcji 2.3. Zastosowanie nowych technik planowania produkcji i ich implementacja komputerowa 2.4. Podsumowanie
Rozdział 3. Zastosowania nowych metod zarządzania jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstwach produkcyjnych 3.1. Wprowadzenie 3.2. Wybrane zagadnienia zarządzania jakością 3.3. Implementacja w praktyce modelu luk do pomiaru jakości usług przemysłowych 3.4. Praktyczne aspekty zarządzania jakością w ujęciu procesowym 3.5. Rachunek kosztów działań w zarządzaniu jakością 3.6. Podsumowanie
Rozdział 4. Operacyjne prognozowanie popytu na wyroby gotowe uwzględniające determinanty rynku 4.1. Wprowadzenie 4.2. Znaczenie prognozowania popytu i jego funkcje w zarządzaniu przedsiębiorstwem 4.3. Przegląd metod operacyjnego prognozowania popytu na wyroby gotowe 4.4. Determinanty rynku w metodach operacyjnego prognozowania popytu 4.5. Metoda ARIMA-MLP jako narzędzie operacyjnego prognozowania popytu 4.6. Podsumowanie
Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem --- Pozycja niedostępna.---
|