Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Elektronika Elektrotechnika » Przetwarzanie obrazów » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
  Anteny Fale
  Cyfrowe przetwarzanie sygnałów
  Dźwięk cyfrowy
  Elektronika
  Elektrotechnika
  Optoelektronika
  Przetwarzanie obrazów
  Systemy czasu rzeczywistego
  Układy cyfrowe Mikrokontrolery
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
Infrastruktura jako kod Dynamiczne systemy w epoce chmury

Infrastruktura jako kod Dynamiczne systemy w epoce chmury

98.70zł
80.93zł
Komputerowa wizja Metody interpretacji i identyfikacji obiektów 47.25zł
Komputerowa wizja Metody interpretacji i identyfikacji obiektów

Autor: Ryszard S. Choraś

ISBN: 83-87674-89-3

Ilość stron: 208

Data wydania: 09/2005

Wydawnictwo: EXIT

Zainteresowanie zagadnieniami komputerowej wizji wynika z rozwoju szeroko pojętych zagadnień obejmujących informatykę i teorię sterowania, i ich wymagań dotyczących dokładności przetwarzanych informacji. Książka "Komputerowa wizja Metody interpretacji i identyfikacji obiektów"  jest wynikiem lat pracy w dziedzinie przetwarzania obrazów.

Przetwarzanie obrazów i rozpoznawanie obrazów są względnie zamkniętymi obszarami zastosowania komputerów, które wspólnie definiują pole komputerowej wizji. Jest pewna analogia pomiędzy systemem komputerowej wizji i systemem wzrokowym człowieka. Komputerowe przetwarzanie obrazu jest analogiem procesu, który ma miejsce w ludzkim oku i nerwie optycznym. Rozpoznawanie obrazu reprezentuje w większym stopniu percepcję wizualną, która ma miejsce w ludzkim mózgu.

Zadania komputerowej wizji przekraczają zadania rozpoznawania obrazów. Tylko niewielka ich część może być opisana przez klasyczny układ rozpoznawania, kiedy zadany jest skończony alfabet klasyfikacji, wystarczająco prosty model opisu klasyfikowanego obiektu (obrazu) i znaleziono regułę decyzyjną, odnoszącą obraz do jednej z wcześniej zadanych klas.

Tworzone przez człowieka modele systemów analizy i interpretacji informacji obrazowej oparte są na tym co wiadomo o systemie wzrokowym ludzi (HVS). W książce przedstawiono następujące zagadnienia:

- otrzymywanie (akwizycję) obrazu

- przetwarzanie wstępne obrazu cyfrowego

- analizę obrazu

- rozpoznawanie obrazu

Rozdziały:

1. Wprowadzenie w problematykę komputerowej wizji

- Cyfrowe przetwarzanie obrazów

- Ogólna charakterystyka systemów komputerowej wizj

- Systemy komputerowej wizji w robotyce

2. System wzrokowy człowieka

- wprowadzenie

- Model systemu wzrokowego

3. Akwizycja obrazu

- Wprowadzenie

- Przetworniki obrazowe optyczno-elektryczne

- Geometria systemu przetwornika obrazu

- Cyfrowa reprezentacja obrazów

4. Przetwarzanie wstępne obrazu cyfrowego

- Histogram obrazu i jego modyfikacje

- Transformacja skali jaskrawości obrazu

- Filtracja obrazu

- Wykrywanie zmian jaskrawości

- Segmentacja obrazu

5. Analiza obrazu

-  Reprezentacja obrazu na podstawie jaskrawości - cechy histogramu

-  Właściwości topologiczne obrazów

- Reprezentacja linii konturowych i granic obiektów

- Detekcja punktów charakterystycznych obiektu

- Reprezentacja obszarów obiektów

- Tekstury i parametry opisu tekstur

- Momenty geometryczne

- Morfologiczne operacje przetwarzania obrazów

6. Rozpoznawanie obrazów

- Wprowadzenie

- Klasyfikatory odległościowe

- Klasyfikatory statystyczne

- Selekcja cech

Komputerowa wizja Metody interpretacji i identyfikacji obiektów
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Komputerowa wizja Metody interpretacji i identyfikacji obiektów”, kupili także:

OpenCL Akceleracja GPU w praktyce, Marek Sawerwain, Wydawnictwo Naukowe PWN

Grafika 3D czasu rzeczywistego Nowoczesny OpenGL, Jacek Matulewski, Wydawnictwo Naukowe PWN

RTLinux System czasu rzeczywistego, Kazimierz Lal, Tomasz Rak, Krzysztof Orkisz, Wydawnictwo Helion

Microsoft XNA Game Studio 4.0 Projektuj i buduj własne gry dla konsoli Xbox 360, urządzeń z systemem Windows Phone 7 i w, Rob Miles, Wydawnictwo Helion

Praktyka przetwarzania obrazów z zadaniami w programie Matlab, Zygmunt Wróbel, Robert Koprowski, Wydawnictwo EXIT

Roboty przemysłowe Budowa i zastosowanie Wydanie 2, Jerzy Honczarenko, Wydawnictwo WNT

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami