Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Matematyka » Rachunek prawdopodobieństwa » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
  Algebra Teoria liczb
  Analiza matematyczna
  Logika Topologia
  Matematyka dyskretna
  Matematyka ogólna
  Rachunek prawdopodobieństwa
  Statystyka Statistica SPSS
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Kombinatoryka dla programistów wydanie III 57.75zł
Kombinatoryka dla programistów wydanie III

Autor: Witold Lipski

ISBN: 978-83-204-3259-6

Ilość stron: 276

Data wydania: 02/2007 (dodruk)

Twarda oprawa

W książce przedstawiono wybrane zagadnienia kombinatoryki, teorii grafów i algorytmów kombinatorycznych. Szczególny nacisk położono na algorytmiczne podejście do problemów kombinatorycznych. Każdemu omawianemu problemowi towarzyszy szczegółowy algorytm jego rozwiązania i analiza złożoności obliczeniowej.

Warto zaznaczyć, że wszystkie algorytmy zamieszczone w książce to zwarte nieformalne wersje programów napisanych w Pascalu i w języku C++, przy czym te ostatnie są zebrane w oddzielnym Dodatku. Każdy rozdział kończy się zbiorem zadań do samodzielnego rozwiązania.

Książka "Kombinatoryka dla programistów wydanie III rozszerzone" jest przeznaczona dla studentów informatyki, programistów i projektantów systemów informatycznych.

Rozdziały:

1. Wprowadzenie do kombinatoryki
1.1. Pojęcia wstępne
1.2. Funkcje i rozmieszczenia
1.3. Permutacje: rozkład na cykle, znak permutacji
1.4. Generowanie permutacji
1.5. Podzbiory zbioru, zbiory z powtórzeniami, generowanie podzbiorów zbioru
1.6. Podzbiory k-elementowe, współczynnik dwumienny
1.7. Generowanie podzbiorów k-elementowych
1.8. Podziały zbioru
1.9. Liczby Stirlinga drugiego i pierwszego rodzaju
1.10.Generowanie podziałów zbioru
1.11.Podziały liczby
1.12.Funkcje tworzące
1.13.Zasada włącznia-wyłącznia
1.14.Zadania

2. Algorytmy grafowe
2.1. Reprezentacja maszynowa grafu
2.2. Przeszukowanie grafu w głąb
2.3. Przeszukiwanie grafu wszerz
2.4. Drzewa rozpinające
2.5. Znajdowanie fundamentalnego zbioru cykli w grafie
2.6. Znajdowanie składowych dwuspójnych
2.7. Drogi Eulera
2.8. Algorytmy z powracaniem
2.9. Zadania

3. Znajdowanie najkrótszych dróg w grafie
3.1. Pojęcia wstępne
3.2. Najkrótsze drogi z ustalonego wierzchołka
3.3. Przypadek nieujemnych wag - algorytm Dijkstry
3.4. Drogi w grafie acyklicznym
3.5. Najkrótsze drogi między wszystkimi parami wierzchołków, domknięcie przechodnie relacji
3.6. Zadania

4. Przepływy w sieciach i zagadnienia pokrewne
4.1. Maksymalny przepływ w sieci
4.2. Algorytm znajdowania maksymalnego przepływu
4.3. Skojarzenia o maksymalnej liczności w grafach dwudzielnych
4.4. Systemy różnych reprezentantów
4.5. Rozkład na łańcuchy
4.6. Zadania

5. Matroidy
5.1. Algorytmy zachłanne rozwiązywania problemów optymalizacyjnych
5.2. Matroidy i ich podstawowe własności
5.3. Twierdzenie Rado-Edmondsa
5.4. Matroidy macierzowe
5.5. Matroidy grafowe
5.6. Matroidy transwersalne
5.7. Zadania

Literatura

Dodatek:
Algorytmy w języku C++ i przykłady użycia

Kombinatoryka dla programistów wydanie III
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Kombinatoryka dla programistów wydanie III”, kupili także:

Flash CS3 PL ćwiczenia praktyczne, Joanna Pasek, Krzysztof Pasek, Wydawnictwo Helion

Podstawy programowania współbieżnego i rozproszonego, Ben-Ari Mordechai, Wydawnictwo WNT

Asembler Sztuka programowania Wydanie 2, Randall Hyde, Wydawnictwo Helion

Kompresja danych Podstawy, metody bezstratne, kodery obrazów, Artur Przelaskowski, Wydawnictwo BTC

Tablice informatyczne Flash MX 2004 ActionScript, Krzysztof Pasek, Wydawnictwo Helion

J2ME tworzenie gier, Janusz Grzyb, Wydawnictwo Helion

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami