Autor: Nicholas C. Zakas
ISBN: 83-246-0280-1
Ilość stron: 696
Data wydania: 04/2006
Twarda oprawa
JavaScript to język programowania interpretowany po stronie przeglądarki i wykorzystywany do tworzenia elementów stron WWW. Opracowany w firmie Netscape, początkowo służył wyłącznie do weryfikowania poprawności danych wprowadzanych w formularzach. Dziś ma znacznie szersze zastosowania. Przede wszystkim pozwala wzbogacić stronę WWW o elementy niedostępne w "czystym" HTML, a jego najnowsze wersje umożliwiają korzystanie z dokumentów XML oraz komunikację z usługami sieciowymi. Z tego względu JavaScript jest niemal nieodłącznym elementem nowoczesnej witryny internetowej.
Książka "JavaScript dla webmasterów. Zaawansowane programowanie" to podręcznik opisujący wszystkie możliwości języka JavaScript. Przedstawia jego historię i pokazuje, jak rozwiązywać problemy, przed którymi często stają twórcy witryn i aplikacji WWW. W książce opisano kluczowe elementy języka, takie jak zdarzenia, wyrażenia regularne oraz metody identyfikacji przeglądarki WWW i interakcji z nią, umożliwiające tworzenie dynamicznych interfejsów użytkownika. Scharakteryzowano sposoby rozszerzania języka JavaScript oraz techniki budowania mechanizmów komunikacji między klientem i serwerem bez używania elementów pośredniczących.
- Podstawowe elementy ECMAScript
- Zasady programowania obiektowego
- Osadzanie elementów JavaScript w kodzie strony WWW
- Hierarchia modelu DOM
- Korzystanie z wyrażeń regularnych
- Detekcja typu przeglądarki i systemu operacyjnego
- Obsługa zdarzeń
- Kontrola poprawności danych z formularzy
- Wykorzystywanie elementów języka XML
- Komunikacja między przeglądarką i serwerem oraz usługi sieciowe
- Bezpieczeństwo aplikacji JavaScript
Rozdziały:
Rozdział 1. Czym jest JavaScript? (23)
- Krótka historia (24)
- Implementacje JavaScriptu (25)
- ECMAScript (25)
- Model DOM (28)
- Model BOM (31)
- Podsumowanie (32)
Rozdział 2. Podstawy ECMAScriptu (33)
- Składnia (33)
- Zmienne (34)
- Słowa kluczowe (37)
- Słowa zarezerwowane (37)
- Wartości proste i referencje (37)
- Typy proste (38)
- Operator typeof (39)
- Typ Undefined (39)
- Typ Null (40)
- Typ Boolean (40)
- Typ Number (41)
- Typ String (43)
- Konwersje (44)
- Konwersja na ciąg znakowy (44)
- Konwersja na liczbę (45)
- Rzutowanie typów (46)
- Typy referencyjne (48)
- Klasa Object (48)
- Klasa Boolean (49)
- Klasa Number (50)
- Klasa String (51)
- Operator instanceof (55)
- Operatory (55)
- Operatory jednoargumentowe (55)
- Operatory bitowe (59)
- Operatory logiczne (65)
- Operatory multiplikatywne (69)
- Operatory addytywne (70)
- Operatory porównujące (72)
- Operatory równości (73)
- Operator warunkowy (75)
- Operatory przypisania (75)
- Przecinek (76)
- Instrukcje (76)
- Instrukcja if (76)
- Instrukcje iteracyjne (77)
- Etykietowanie instrukcji (79)
- Instrukcje break i continue (79)
- Instrukcja with (80)
- Instrukcja switch (81)
- Funkcje (82)
- Nie przeładowywać! (84)
- Obiekt arguments (84)
- Klasa Function (85)
- Zamknięcia (87)
- Podsumowanie (88)
Rozdział 3. Podstawy programowania obiektowego (91)
- Terminologia obiektowa (91)
- Wymogi języków obiektowych (92)
- Składniki obiektu (92)
- Posługiwanie się obiektami (92)
- Deklaracja i tworzenie egzemplarzy (93)
- Referencje do obiektu (93)
- Usuwanie referencji do obiektu (93)
- Wiązanie wczesne a wiązanie późne (94)
- Typy obiektów (94)
- Obiekty własne (94)
- Obiekty wewnętrzne (105)
- Obiekty hosta (111)
- Zakres (112)
- Publiczny, prywatny i chroniony (112)
- Statyczny nie jest statyczny (112)
- Słowo kluczowe this (113)
- Definiowanie klas i obiektów (114)
- Wzorzec fabryki (114)
- Wzorzec konstruktora (116)
- Wzorzec prototypu (117)
- Hybrydowy wzorzec konstruktor-prototyp (118)
- Metoda dynamicznego prototypu (119)
- Hybrydowy wzorzec fabryki (120)
- Którego wzorca używać? (121)
- Praktyczny przykład (121)
- Modyfikowanie obiektów (123)
- Tworzenie nowej metody (124)
- Redefiniowanie istniejących metod (125)
- Bardzo późne wiązanie (126)
- Podsumowanie (126)
Rozdział 4. Dziedziczenie (129)
- Dziedziczenie w praktyce (129)
- Implementacja dziedziczenia (130)
- Sposoby dziedziczenia (131)
- Bardziej praktyczny przykład (137)
- Alternatywne wzorce dziedziczenia (142)
- zInherit (142)
- xbObject (146)
- Podsumowanie (150)
Rozdział 5. JavaScript w przeglądarce (151)
- JavaScript w kodzie HTML (151)
JavaScript dla webmasterów zaawansowane programowanie --- Pozycja niedostępna.---
|