Autor: David Brackeen, Bret Barker, Laurence Vanhelsuwe
ISBN: 83-7361-411-7
Ilość stron: 780
Data wydania: 07/2004
Java jest nowoczesnym i prostym językiem programowania zorientowanym obiektowo. Trudno nie doceniać jej zalet - czytelna i zrozumiała składnia, uniwersalny, niezależny od platformy kod i przede wszystkich bezpłatny dostęp do doskonałych narzędzi programistycznych. Javę doceniło już wielu twórców oprogramowania, wśród których brakowało jednak twórców gier i aplikacji "rozrywkowych".
Dotychczas w Javie tworzono jedynie proste układanki, gry karciane i łamigłówki lub nieśmiertelne aplety typu "padający śnieg", które przez długi czas straszyły nas z przeglądarek internetowych. Czas na zmianę! Wykorzystaj swoje umiejętności programowania w Javie, sięgnij po wiadomości zawarte w tej książce i napisz prawdziwą grę -- z grafiką, inteligentnymi przeciwnikami, wydajnym silnikiem 3D wspomaganym sprzętowo i przestrzennym dźwiękiem.
"Java. Tworzenie gier" to książka o programowaniu gier, na jaką czekałeś. Zawiera zarówno opis podstawowych mechanizmów używanych w grach, jak i szczegółowe omówienie zaawansowanych technik. Dowiesz się, jak wykorzystać platformę Java 1.4 do tworzenia szybkich, pełnoekranowych gier akcji, przygodówek i trójwymiarowych strzelanek. Nauczysz się tworzyć wspomaganą sprzętowo grafikę, algorytmy sztucznej inteligencji i znajdowania drogi, realistyczne efekty dźwiękowe i mechanizmy obsługi gry dla wielu graczy.
Rozdziały:
Część I Podstawy gier w języku Java (25)
Rozdział 1. Wątki w języku Java (27)
Rozdział 2. Grafika 2D oraz animacja (43)
Rozdział 3. Interaktywność i interfejs użytkownika (91)
Rozdział 4. Efekty dźwiękowe oraz muzyka (143)
Rozdział 5. Tworzenie dwuwymiarowej gry platformowej (185)
Rozdział 6. Gry wieloosobowe (217)
Część II Grafika trójwymiarowa i zaawansowane techniki programowania gier (271)
Rozdział 7. Grafika trójwymiarowa (273)
Rozdział 8. Mapowanie tekstur i oświetlenie (333)
Rozdział 9. Obiekty trójwymiarowe (389)
Rozdział 10. Zarządzanie sceną trójwymiarową za pomocą drzew BSP (435)
Rozdział 11. Wykrywanie kolizji (489)
Rozdział 12. Odnajdywanie drogi w grze (523)
Rozdział 13. Sztuczna inteligencja (551)
Rozdział 14. Skrypty gry (595)
Rozdział 15. Trwałość - zapisywanie gry (621)
Część III Optymalizacja i kończenie gry (643)
Rozdział 16. Techniki optymalizacji (645)
Rozdział 17. Tworzenie dźwięków i grafiki gry (681)
Rozdział 18. Projekt gry i ostatnie 10% prac (703)
Rozdział 19. Przyszłość (739)
Dodatki (755) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 89,25zł
Java Tworzenie gier
|